weer een geweldig avontuur! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu weer een geweldig avontuur! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

weer een geweldig avontuur!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

30 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hallo allemaal!
Het heeft weer even mogen duren maar dat heb je ook wel wat! Ik ben inmiddels alweer 4weken aan t touren dus veel te vertellen!
Ik zal proberen alles kort te houden maar ja of dat gaat lukken....??
Om te beginnen is alles ff een beetje anders gelopen dan gepland. Onze manager (karen) en haar man (michael,kok) zouden eind april weg gaan allemaal leuk en aardig maar dan komt er dus een nieuwe en dat bleek een griet te zijn waar ik t niet zo op heb dus om een lang verhaal kort te maken heb ik me baan opgezegd en een week later zat ik bij karen en mike in de auto! Iedereen die me een kaartje heeft gestuurd, Hartstikke bedankt super leuk!
Vanuit Franz zijn we via punakaiki, christchurch, hanmer, kaikoura en picton naar wellington gegaan. Al die plaatsen was ik al geweest maar toch weer leuk om ze nog een keertje gezien te hebben. En zo heb ik jullie ff 4dagen bespaart haha
In wellington zijn we wezen stappen en al me wellington vriendjes waren mee super gezellig. Volgende bestemming was palmerston north
ook daar de kroeg in geen hond te bekenen maar karen en haar vriendin tania waren lekker teut dus ik heb me krom gelachen.
Via de forgotten highway de naam zegt t al maar waarom? Zo mooi! Blij dat ik t op me lijstje of things to do had staan!
Aangekomen in Hamilton daar bij mike's moeder geslapen volgende dag naar Karen's ouders in kerepehi. En op woensdag
naar auckland en daar stond ik weer in me uppie.
Ik heb een bustrip geboekt naar cape reinga. Was ik al geweest maar had een paar dingen niet gedaan dus dat ging ik nog is ff over doen.
Blij dat ik t gedaan heb echt super leuk gehad! Aangekomen in Pahia gingen we op een boot dolfijnen kijken en alle conditions bleken goed dus voor wie wou waren er wetsuits en duiken maar. Dus voor maar 30dollar lag ik lekker te poedelen tussen de dolfijnen! ZZZOOOO GAAF!!!
Volgende dag ben ik met de boot naar Russel geweest voor een uurtje of 2. Daarna weer terug naar Pahia waar een countryfestival aan de gang was. Zaterdag gingen we met de dunerider (een bus) naar de cape. Eerst naar een kauriforest dit zijn reusachtigebomen! dus daar ff ge tree hugd
en toen naar de duinen, die zijn echt gigantisch! Iedereen om hoog met een bodybord en naar beneden op t bodybord erg leuk.
Toen naar de cape waar t echt machtig hard waaide en terug met de bus over het strand gereden. Ik heb nog ff gevist :-) was zeik nat maar ik
vond t prachtig!
Op zondag was t eindelijk prachtig weer dus ik met de boot onderweg voor een parasail! Dus hup de lucht in! 1200ft boven t bootje zwevend boven de bay of islands! Uiteraard me camera mee genomen de lucht in dus ik heb de pics :-) Later op de dag weer terug naar auckland.
Waar ik besloten had om auckland nog is een kansje te geven. Dus ik een gratis bustripje geboekt voor de volgende dag.
T was k#tweer maar ondanks dat was toch wel leuk. Auckland komt uit de bus met een 6plus.
Volgende dag ben ik op de bus gesprongen naar taupo dus 6 uur later sta ik daar en blijkt t dus weer lekker bewolkt te zijn en te blijven :-( Ik wou daar een scenicflight doen over tongariro en ruapehu (mountains) maar ja dat zat er niet in...
Dus op naar Whakatane waar ik de volgende dag met een boot naar white island ging. White island is een volcanic island dat nog steeds actief is!
Dat was echt super super gaaf.
Door naar Tauranga waar eigenlijk niet zoveel te doen is dus ik heb een stadbusie gepakt naar t aangelegen mt maunganui.
Waar je raad t niet ik dus weer een berg beklommen heb! Ik dacht ik ben alleen niemand die op me wacht dus ik ga gewoon omhoog! Zo gezegd zo gedaan. Paar foto's gemaak als bewijs en weer naar beneden haha
Vanuit Tauranga ben ik naar Whitianga gegaan. Waar ik Caroline ontmoette en we wouden allebei naar cathedral cove dus met de boot naar de overkant en toen hebben we (sorry mam) gehitchhiked naar hahei vandaar uit gelopen naar cathedral cove en t was echt super mooi weer en t was allemaal prachtig! Daarna naar hot water beach gehitcht (we waren met z'n 2e mam en dit was de coromandel dat is wel veilig!) Toen begon t te regenen en t werd donker dus voor we konden graven zaten we te schuilen. Toen bood iemand ons een lift aan dus wij hebben die met liefde aangenomen!
Hot water beach is een strand waar je met eb een kuil kan graven die zich zelf dan opvult met warm water! Nou is t dus 2x per dag eb en in dit geval 1x heel vroeg en 1x vrij laat. Je raad t al wij hebben iemand overtuigd mee te gaan(met een auto) lekker s'ochtend om kwart over 6.
Dus daar stonden we lekker te graven om 7uur! T water was echt super warm en op sommige plekken zelfs te heet! Ondertussen was t nog lekker vroeg en een fris briesje dus ik vond t gezegend en hield t lekker bij me voeten in t water.
Toen ben ik naar Thames gegaan dat is de gateway to coromandel dus vrij "groot" maar niet zoveel te doen.
Door naar Hamilton waar ik 3uur op me volgende bus moest wachten naar Raglan...
Raglan is t surfersparadise in nz. Dus ja nu ik was kan ik net zo goed ff proberen te surfen toch...?! Zo gezegd zo gedaan volgende dag stond ik
op n surfboard voor ongeveer 2seconden voordat ik er weer vanaf viel! Maar t was erg leuk dus een extra nachtje gebleven en de volgende dag weer geprobeerd! Had ook heerlijk weer. Niet warm maar droog en zon dus al met al geen klagen want schijnbaar waren er op andere plekken in nz al dikke pakken sneeuw gevallen. En oja ik heb ook nog een yogaklas je bijgewoont! was best oke! (ik kom terug als een ander mens haha)
Volgende dag naar Rotorua waar ik naar de polonesian spa ben geweest en dat was heerlijk en een wandeling door een park heb gemaakt met allemaal hotpools en mudpools dus dat stonk lekker maar super gaaf om te zien. Ook had ik nog een bezoekje gedaan aan mijn tatooartist en wat denk je hij is verhuist dus ik daar heen en er hangt een foto van mijn tat aan de muur! Echt gaaf! Hij zei dat ie er veel comentaar op had gehad en dat ie er sinds die tijd nog een paar op die plek had gedaan! Cool ay!
Deze keer in rotorua eerst ff t weer gecheckt in Taupo en weer bewolkt dus dat zat er niet in voor mij. Dus ben helemaal door gegaan naar wellington. Waar ik om 8uur aankwam en bij toeval was t heidi dr verjaardag dus t huis was tjok vol met familie en vrienden hartstikke gezellig en leuk om iedereen nog een keertje te zien want volgens planning is dit mijn laatste keer op t noorder eiland :-(
Vanavond vlieg ik naar christchurch en morgenochtend op de bus naar franz josef...
Matt weet van niks :-) Hopelijk kan ik daar een ander baantje vinden anders ga ik waarschijnlijk naar wanaka of queenstown.
We zullen wel weer zien hoe dat allemaal gaat.
Hoop dat t goed gaat met iedereen daar en nog 3maandjes en dan ben ik alweer terug!
Kijk weer uit naar jullie reactie's!
Dikke kxs

  • 30 Mei 2009 - 04:44

    Daphne:

    He chickie!!

    Allemaal weer super vet hoor!! Ik had je al verteld dat ik was wezen whale watchen maar doe het gewoon nog een keer. Ga in juli weekend naar Seattle!!!

    Hopelijk tot snel weer keertje op skype!

    Dikke kus!

  • 30 Mei 2009 - 10:02

    Aly En Gerard :

    Wat een brief weer helemaal leuk keek al regelmatig of je een nieuw bericht had en ja nu was het raak . Nathalie wat maak je veel mee nog even genieten meid. Hier alles oke veel liefs van ons allemaal.

  • 30 Mei 2009 - 11:41

    Moeders:

    Hoi meissie, ik had natuurlijk het een en ander al gehoord van je maar lang niet alles zoals ik al merk met name dan het hitch-hiken. Maar goed het is alweer achteraf en het is goed gegaan. Leuk dat je tatoo in de smaak valt bij andere mensen en ook op de plek waar jij het heb, je ziet ze natuurlijk nooit die mensen maar your not original anymore, maar goed je heb iets bijzonders als aandenken
    van je reis. Je heb weer mega veel gedaan en meegemaakt leuk allemaal
    en ondertussen een heel netwerk aan vrienden op gebouwt .. komen ze allemaal een keer langs??
    Nou Nathalie ik hoop je snel een keertje te spreken want dat is alweer even geleden.
    Geniet verder en voorzichtig.

    OOOOhugs and xxxxkisses
    je moeder

  • 30 Mei 2009 - 15:57

    Jess:

    wow, wat een verhaal weer!
    Schrijf je nou voor jezelf per dag op wat je allemaal doet of onthoud je dat allemaal, het is namelijk zo veel :-)
    Echt weer veel coole dingen gedaan zo te lezen :-)
    En wat vet joh dat je tatoo daar aan de muur hangt!
    Je komt zoiezo terug als een ander mens daar heb je geen yoga voor nodig hoor ;-)
    haha....
    Laat maar weten als je weer op een vast stekkie zit dan kunnen we misschien weer ff skype :-)

    kussie wussie je zussie!

  • 30 Mei 2009 - 16:01

    Vadertje:

    Weer een zeer avontuurlijk verhaal van mijn wereldwijze dochter. Je moeder en ik zijn twee keer samen in NZ geweest, hebben veel gezien en gedaan maar nog niet de helft van wat jij nu allemaal beleeft !! De volgende keer als we gaan kan jij wel als ons reisbureau adviezen voor leuke trips geven. Fijn dat je daar veel vrienden en vriendinnen hebt gemaakt en wie weet blijf je wel heel lang of voor altijd met enkele contact houden. Je moeder heeft in NZ na 35 jaar nog altijd twee vriendinnen (Linda en Lesley) met wie ze zeer regelmatig contact heeft en dat is natuurlijk best bijzonder na zo'n lange tijd. Echte vriendinnen dus. Als je weer een nieuwe, tijdelijke job hebt, waarschijnlijk dus in queenstown, en een min of meer vast adres hopen we je ook weer regelmatig via skype te kunnen spreken. Ik begin wel steeds meer benieuwd te raken naar je tatoo... Groetjes aan boyfriend Matt (I don't swop names with him !!)xxxxx and take care (please no hitchhiking ....)- Di Papa

  • 31 Mei 2009 - 16:29

    Oma Van Der Krans:

    Hallo Nathalie, je moeder heeft net met mij je wbj voorgelezen, het is weer een heel avontuur
    geweest alles wat je gedaan heb en beleeft. Ik ben erg benieuwt naar je tattoo. Met mij alles goed. Was bij je ouders vandaag samen met de familie van je vader om nog zijn verjaardag te vieren. Jij ook nog gefeliciteerd darmee.
    Geniet nog lekker verder van je reis, en ik wacht je volgende verhaal weer met spanning af.

    Kusjes van Oma.

  • 31 Mei 2009 - 18:01

    Jen:

    Nath, wat een geweldige dingen heb je weer gedaan!
    las op facebook dat er een staffparty was in franz! gezel met Greer;-)
    Matt verrast
    Lache als je in queenstown kan werken!
    Veel plezier
    xoxo

  • 31 Mei 2009 - 18:10

    Yvonne:

    Klinkt weer goed allemaal!
    Zo te horen verveel je je nog niet echt. En was Matt blij om je weer te zien? Of was je plekje ingepikt?
    Leuk weer wat van je te horen en tot gauw!
    xxxx

  • 01 Juni 2009 - 21:04

    Sharis:

    Hey Chicky!

    Kan wel merken dat ik je al ff niet gesproken heb!!! Wat doe je daar giga veel he!!!

    Hoop je snel weer ff een keer te spreken!

    Dikke kxs
    MIJ

  • 07 Juni 2009 - 11:09

    Joke En Kees:

    Hoi Nathalie,

    Wat een belevenissen weer en wat heb je weer veel gezien.
    Ik was wel laat met het lezen van je verhaal, maar heb weer genoten van alles wat je hebt beleefd.
    Geweldig! Nu nog even wat geld verdienen en dan is het bijna al weer tijd om naar Ned. te gaan. Geniet nog van de resterende tijd, deze avonturen nemen ze je nooit meer af en is een geweldig jaar in je leven!
    Heel veel groetjes van Kees en Joke

  • 09 Juni 2009 - 21:48

    Chantal:

    hey chick

    ik moet toch zeggen dat ik best jaloers bent je doet echt vet leuke dingen daar, geweldig.
    maar hoorde vandaag van je mama dat je misschien een maandje eerder terug komt lijkt me leuk wie weet heb ik dan me rijbewijs ik moet 15 juli afrijden!!
    hoop dat ik je gauw weer spreek en of zie.

    dikke kus ons

  • 10 Juni 2009 - 17:36

    Sas:

    Hi Mop,

    Wat een verhaal weer joh...je zit volgens mij geen minuut stil! Echt vet wat je daar allemaal doet, beleeft en meemaakt! Geniet er nog even van!

    Met mij ook alles goed. Ik werk nu fulltime tot het einde van het jaar iig dus ben ook lekker bezig.

    Veel plezier nog daar!
    Dikke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Once more from Tuatapere

17 November 2016

Tuatapere

03 Juli 2009

laatste avontuur :-(

30 Mei 2009

weer een geweldig avontuur!

12 April 2009

kale muur, help!!!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 64884

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: