Tuatapere - Reisverslag uit Tuatapere, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu Tuatapere - Reisverslag uit Tuatapere, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

Tuatapere

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

17 November 2016 | Nieuw Zeeland, Tuatapere

Hallo Hallo,

Here I am again... Long time no see :-)

Ja dus Tuatapere out of all places.
Ik werd dus een maand of 3 geleden gebeld of ik weer wilde komen werken in Tuatapere. De man waar ik eerder ook al voor gewerkt had zat omhoog en belde mij, hij heeft een heel nieuw pand gebouwd met een eetcafe, een kroeg, een (mini) slagerij en een slijterij. Dat naast de motels en backpackers die hij al had.
Ik zat inmiddels al 2,5jaar bij Diversey waar ik het opzich wel naar mn zin had maar niet iets deed waar ik veel plezier in had. Hij was bereid mijn ticket te betale dus dacht tja waarom ook niet... Ik doe het voor 6 maanden!
En zo is het geschied, baan opgezegd ticket geboekt en 3 weken later ging ik weer naar het allermachtige prachtige Nieuw Zeeland.

Waar ik vervolgens heel druk was om alles uit te dokteren en op de rit te krijgen. En als dat eenmaal gebeurt is dan is t opeens ook maar gewoon werk...
En dan hier de openbaring; ik ontdekte dat als ik dan toch op 1 plek ben waar de dagelijkse gang van zaken ook maar gewoon gewoon is dat ik dat dan toch het liefst thuis doe!
Ja ja ik heb het licht gezien!
Als ik mag kiezen ben ik het liefst in de buurt van jullie allemaal.
En dat kleine dorpje in Friesland daar ben ik ook niet meer zo zeker van.
Mijdrecht is niet groot maar Tuatapere is echt klein. Dat betekend dat iedereen iedereen zn business kent en als ze het niet weten word het wel verzonnen. De term vrienden heeft een hele andere betekenis hier en niet 1 waar ik mij goed in kan vinden.

Die ouwe (Murray de man voor wie ik werk) lijkt wel zwanger die moodchanges van hem zijn echt surreal. Dat is niet echt leuk... Maar ja shit happens. Dus mijn hele motivatie is wel zo'n beetje weg en mijn hele game plan is gewijzigd. Ik ben hier voor ongeveer 7 maanden (6 voor werk) inmiddels zijn dat er nog maar 4 en ik ga het meeste maken van mijn vrije dagen want he ik ben in het allermachtige prachtige Nieuw Zeeland! Ik doe gewoon mn werk zoals verwacht word, maak mn uren en verdien mn centen. En als ik dan weer een paar dagen achter elkaar vrij kan nemen dan maak ik er het meeste van :-)

Zoals velen denk ik wel op fb voorbij hebben zien komen heb ik laatst een tripje gemaakt van 4 dagen en daar heb ik wel wat fraaie kiekjes kunnen nemen. Ik wilde heel graag nog eens terug naar Lake Tekepo omdat het daar prachtig is.
Vervolgens de dag erna naar Mount Cook gereden, dat had ik eerder nooit gedaan omdat ik dacht dat is wel ver om voor een klein dorpje, maar deze keer ben ik toch gaan buurten en t was idd ver om voor een klein dorpje maar de weg ernaar toe is echt schitterend en kan dan ook niet gedaan worden zonder minstens 5x te stoppen voor foto's en dat dan ook weer op de terug weg, zo mooi! Lake Pukaki met zn turkoois gekleurde water, schitterend.
Daarna ben ik naar een vriendin gereden die in Palmerston woont, was een hele rit maar super leuk om haar weer te zien en zeker om iemand te zien die je als vriendin bestempeld dat had ik even nodig na 6 weken Tuatapere :-)
Volgende dag ben ik naar Dunedin gereden waar ik even een bakkie heb gedaan met een vriendin van mn moeder. Dat was ook fijn, even een gesprek met een moeder figuur :-)
En daarna ben ik door gereden om via de Catlins weer naar Tuatapere te rijden. Ook in de Catlins de nodige stops gemaakt met wandelingen naar watervallen en stranden, prachtig.
S'avond uit eten geweest met Bobby dat is een neef van Murray en die woont in Invercargill. Dat was heel gezellig, ook nog mn beklag gedaan over die ouwe en hij weet er alles van dus hij is een goede klaagmuur wat dan betreft haha Dus al met al een super chille trip, vele km afgelegd en zeker de moeite waard.

Aankomend weekend heb ik weer een super gave trip op de planning staan, zin in!
Een super leuke (ex) collega van Diversey had haar trip naar nz al helemaal geboekt en gepland staan toen zij hoorde dat ik er ook heen ging dus zij heeft mij haar hele planning laten zien en zij en haar man zijn dit weekend in Manapouri en dat is (in Nieuw Zeelandse begrippen) hier om de hoek.
Dus dat was in Nl al duidelijk dan gaan we dus even meeten natuurlijk. En dat is aankomend weekend.
En als ik dan toch daar ben dan wil ik er het meeste van maken dus hier is mn planning. Ik ga er zaterdag heen en s'avonds meeten we en gaan we uit eten met zn 3e gezellig. Vervolgens ga ik zondag vroeg op om naar Milfort te rijden (2uur) vanuit Manapouri/Te anau dat is het dichtsbijzijnde dorp. Waar ik aan boord ga om vervolgens 2 duiken te maken in Milfort Sound! Zo'n zin in! Fingers crossed dat ik niks vermoedend aan het duiken ben en dat er opeen een dolfijn naast me komt zwemmen :-) Daarna rijd ik terug en gaan we nog een keer gezellig uit eten maar dit keer met een drankje :-)
Enige wat ik nog niet geboekt heb is accommodatie maar dat komt wel goed dacht ik zo. En wat wil t toeval... Ik ben vd week aan t werk achter de bar en zit te kletsen over mn plannen voor het weekend met een klant en die zegt vervolgens Oh ik heb een batch (vakantiehuisje) in Manapouri daar mag je wel in. WoopWoop lucky me :-) Geregeld dus.

En dan wil ik nog naar Steward Island en wil t toeval dat iemand me laatst mee vroeg te gaan cave diven met white sharks :-O dat is ook daar dus ik zie daar een volgend tripje in het verschied! Maar dat begint pas in December dus nog heel even geduld maar kan m natuurlijk wel gaan plannen binnenkort :-)

Afgelopen week hebben wij hier een aardbeving gehad en jullie dachten allemaal aan mij terwijl ik lekker lag te slapen. Ik werd wakker om 4 uur en keek even op mn telefoon hoe laat het was en zag dat ik overspoelt was met berichten of alles wel goed ging... ik dacht eigenlijk meteen zou er weer een aardbeving zijn geweest soms? Even op internet en ja hoor wederom een aardbeving...
Super lief dat velen aan mij dachten maar ik zat er te ver vanaf om het gevoelt te hebben. Daar en tegen is Kaikoura nog steeds afgesloten van de de wereld omdat alle wegen er naar toe zijn opgebroken door de beving. Christchurch heeft weinig schade opgelopen maar Wellington daar en tegen is dit keer wel getroffen.

En dan wil t dat December niet meer zo heel ver weg is en dat 31 dus ook om de hoek staan :-O OMG dat ging snel! En nu wilde ik vragen of jullie mij misschien een kaartje wilde sturen voor mn verjaardag zodat ik mn koelkast kan versieren met 'thuis' :-) en misschien als je zin en tijd hebt dan zou ik het heel leuk vinden als je er een foto bij kunt doen!

Nathalie van Veen
PO box 11
9620
Tuatapere
Southland
New Zealand

Foto's staan allemaal op mn telefoon en vind ik dus makkelijker om op fb te zetten dus die ga ik hier nu niet uploaden. Dus voor foto's houd mn fb in de gaten.

OH ja wat ook wel leuk is om nog even te vertellen, al zeg ik t zelf :-) over foto's gesproken af en toe maak ik best mooie foto's en hoor dat ook van menige man en vrouw dat ik er iets mee zou kunnen doen zo dus ook hier... Ik heb inmiddels 2 foto's aflaten drukken 1 op glas en 1 op alluminium en die hangen nu in het cafe :-) dit zijn foto's gemaakt hier in de directe omgeving. Nu weet iedereen hier mij te vertellen dat ik ze makkelijk zou kunnen verkopen... Ik ben wat terug houdend maar puntje bij paaltje heb ik er vandaag een prijskaartje onder geplakt... Wie weet kan ik nog wel een klein zakcentje bij sprokelen haha we gaan het meemaken :-) Eerlijk is eerlijk ik voel me al ontzettend gevleid als ik zie dat er mensen naar staan te kijken en dat is priceless :-)

Mee dat ik dit verhaal afsluit hoor ik op de radio Dont Worry Be Happy :-)

Toedeloe xoxoxo



  • 17 November 2016 - 11:24

    Aly En Gerard:

    Ik had het adres al aan je ma gevraagd en doe de kaart vandaag op de post erg bedankt voor je verhaal wij denken aan je.
    Veel liefs van ons beide doei.
    Gerard en Aly

  • 17 November 2016 - 16:52

    Berto En Bep:

    Leuk om je verslag weer te lezen.
    Jammer dat de baas niet zo fijn is om mee te werken.
    Maar nog even dan heb je weer een lekkere maand om te
    Reizen. Hartelijke groeten van uit Yosimite
    Bep en Berto

  • 24 November 2016 - 17:56

    Joke En Kees:

    Hoi Nathalie,
    Wat leuk om je verslag te lezen.
    Daar genieten we van.
    We gaan je natuurlijk ook een kaart sturen.
    Ga nog wat centjes verdienen, om er daarna weer mooie tripjes mee te kunnen doen!
    Lieve groeten van Joke en Kees.

  • 27 November 2016 - 15:06

    Flipco Van Veen:

    Oost West - Thuis best !!!!! Maak er toch nog een leuke tijd van in het prachtige geboorteland van je lieve moeder !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tuatapere

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Once more from Tuatapere

17 November 2016

Tuatapere

03 Juli 2009

laatste avontuur :-(

30 Mei 2009

weer een geweldig avontuur!

12 April 2009

kale muur, help!!!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 64890

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: