laatste avontuur :-( - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu laatste avontuur :-( - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

laatste avontuur :-(

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

03 Juli 2009 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hey allemaal!

Nadat ik Matt verrast had in Franz josef (wat ie er erg leuk vond uiteraard) ben ik daar rond gaan vragen naar werk dat zat allemaal niet mee na drie weken niks te hebben gedaan in Franz, Nou niks ik zeg wel niks maar eigenlijk heb ik wel wat spannende dingen gedaan.
Ik ben wezen 4wdriven op een quadbike dat was erg vet. Nog wezen poedelen in de hotpools en om t af te toppen ben ik ook nog een skydive gaan doen!
De skydive was in Fox glacier (dat is naast Franz) eerst een scenic flight over mt tasman mt cook en de fox glacier dat was erg mooi! Vervolgens had ik dus al me kiekjes al gemaakt vanuit het vliegtuig dus dacht ik waarom nog springen? Helaas hing ik halverwege die gedachte al uit het vliegtuig en daar ging ik! Ik vond het niet eng ik was ook niet zenuwachtig maar of ik t nog een keer zou doen weet ik niet. Helaas geen foto's van de sprong zelf zoals Jenny :-(
Vervolgens had ik dus besloten inmiddels om naar huis te gaan. Maar had nog een aantal plekjes op de planning staan die nog niet afgekruist waren dus ik ging weer op avontuur...
Mijn laatste avond in Franz was een bingoavond dus ik had geluk :-) Nou klinkt t heel suf maar bingoavond is wel heel leuk en zeker als je de hoofdprijs wint net als ik :-)
Eigenlijk wel grappig verhaal, toen jenny en ik voor het eerst in Franz josef aankwamen gingen we s'avonds naar de monsoon waar het bingoavond was! En de hoofdprijs was een vlucht in Wanaka waar in je zelf het vliegtuig mag vliegen! dus wij waren die avond heel actief bingo aan t spelen want dat wilde wij wel winnen!
Nou veranderd die prijs regelmatig (skydive,bungy...)Ik heb eigenlijk nooit meer bingo gespeeld daarna. Maar nu op mijn laatste avond in Franz dus weer bingo en dezelfd prijs en verdomt dat ik m win! Dus ik was mooi blij!
Volgende dag kreeg ik een lift naar Wanaka. Dag erna vloog ik lekker in mijn vliegtuigje over Wanaka :-)
Nou niet precies zo maar wel zoiets. De instructrice steeg op ik heb wel nog ff getaxied trouwens en toen heb ik t tuigje een beetje over het meer gestuurd en heb ik wat foto's gemaakt en toen heeft zij ons weer veilig op de grond geparkeert! Was echt een super mooie dag! Was leuk om een keer te doen.
Vervolgens naar Queenstown met de bus. S'avonds ben ik met een vriend die in queenstown werkt een cola'tje gedronken en de volgende dag heb ik een tripje gemaakt naar arrowtown weer een super mooie dag lekker koud maar strak blauwe dag en volle zon.
Arrowtown is een leuk dorpje in oude stijl maar er is niet veel te doen dus ik weer terug na een uurtje ofzo.
Maar ik had eigenlijk verder niks te doen in queenstown en de bus was al vertrokken naar te anau (me volgende gewenste bestemming) En iedereen zei ah joh hitch gewoon maar ja ik wist t niet hoor. Uiteindelijk dacht ik oke ik ga t proberen als ik er na een uur nog sta ga ik terug en neem ik morgen de bus.
Zo gezegd zo gedaan, Na een half uurtje werd ik opgepickd door een koreaansmannetje die me drie kwart op weg kon helpen. Vervolgens zei hij dat ik ook mee kon naar het dorp waar hij heen ging, tuatapere. Nooit van gehoord dus hup kaart erbij en dat blijkt op de southern scenic route te zijn nou wist ik dat daar een bus reed dus dat leek me een beter plan. Eenmaal daar aangekomen ga ik inchecken bij een hostel vraag ik dus aan die man, is er hier ergens een bar ofzo waar ik straks ff een cola'tje kan gaan drinken?
Zegt ie anders kom je ff bij mij thuis zitten ik woon hier achter dus ik zeg oh ja oke!
Om een lang verhaal kort te maken ging ie dus van t weekend naar Queenstown voor een festival en vroeg mij de backpackers en de motels te runnen voor t weekend. Oke!
Eerst wou ik nog naar Doubtful sounds (vlak bij te anau) Dus uiteindelijk ben ik daar met Morray heen gegaan (de eigenaar van de backpackers) Op de boot naar de andere kant van t meer, in de bus en weer op een boot de sounds in. Ik was eerder in sounds geweest (milfort en malbourgh) dit waren de bergen in t water... In manapouri waar we vandaan vertrokken was t echt pokken weer gelukkig aan de andere kant van de bergen in de sounds was het prachtig! Heb bottelnosedolfijnen gezien en pinguins! Volgende dag haalde morray de jetboat uit de garage! Dit is zo'n boot die heel snel gaat over een dun laagje water en ze doen 360C spins. Dus wij naar de rivier en touren! Vervolgens zegt ie wil je ook ff sturen :-) Ook weer een erg leuke ervaring! Wie kan nou zeggen dat ze zo'n boot hebben bestuurd!
Vervolgens ging hij naar queenstown en heb ik "gewerkt" heb geloof ik in totaal 6mensen ingecheckt ofzo haha
Toen ie weer terug was zijn we naar de Catlins gegaan dit een scenic route met een aantal wandeling met mooie watervallen en wildlife. Ik hoopte een zeeleeuw te zien. Helaas heb ik helemaal geen wildlife gezien ik denk dat t te koud voor ze was! Wel hele mooie watervallen en natuur gezien. Deze trip duurde twee dagen. Vervolgens heeft morray me afgezet in dunedin waar ik weer bij vrienden van me ouders logeer. Hier ben ik inmiddels 3dagen. Ben gisteren naar moeraki bolders geweest dat zijn grote ronde stenen verschijningen op t strand die met eb te voorschijn komen. Met katie een vriendinnetje uit Franz josef die nu vlakbij dunedin woont. Ook nog even naar Oamaru geweest waar helaas ook geen pinguins waren op dat moment. Wel nog een paar zeehonden gespot.
Morgen neem ik de bus naar Christchurch en dan wil ik zondag naar akaroa gaan dan Maandagochtend om 6.35am lekker vroeg dus, vertrekt me vliegtuig naar nederland! En in londen moet ik een uurtje of 11wachten! Gelukkig komt na een uurtje of 5 daphne ook aan op londen dus dat is mooi gezellig denk dat we zat hebben om over bij te praten! En we hebben vervolgens allebei een vlucht om 4uur naar amsterdam waar we om kwart over 6 aan komen(pm) lekker filetijd! Onze vluchtnummers komen niet over een maar wat is de kans dat er 2 vliegtuigen om de zelfde tijd naar de zelfde bestemming gaan?
Dus de 7de ben ik weer op nederlandse bodem! Maar zoals sommige van jullie al hebben vernomen is dat maar voor korte duur, 5dagen! Waarvan ik t weekend weg ga :-) en dan vlieg ik weer uit voor een paar weken! Ik heb een baantje op een camping in Italie voor de zomer :-)
Dat is maar een week of 6 dus eind augustus ben ik weer terug en dat was natuurlijk de officiele planning dus voor jullie veranderd er weinig. Behalve dat je me heel misschien tegen komt tussen door en dat je dan dus niet droomt haha

Nou tot over 4dagen voor sommige van jullie :-)
kxs

  • 03 Juli 2009 - 02:58

    Berto & Bep Van Veen:

    Hi Nathalie,

    Wij vonden je verhaal heel leuk om te volgen en wensen je veel plezier en geluk in je nieuwe avondturen.
    Wees voorzichtig en zorg goed voor je zelf.
    Hopelijk vindt je rust in de toekomst om all deze fijne momenten te herleven in je gedachten.
    Heel veel liefs en hopelijk tot ziens hier in Santa Maria Ca. je tante bep en oom Berto

  • 03 Juli 2009 - 07:48

    Jess:

    Hey sis,
    Wow kom je al zo snel weer terug!
    COOL :-)
    En nog samen met daphne ook :-)
    Hoef ik maar 1x vrij te vragen! haha.... ;-)
    Nou ik zal er staan hoor!
    Kan niet wachten!
    Ik kan je alleen helaas niet zelf ophalen :-(
    Misschien de volgende keer als je uit Italie komt wel met 50cent uit m'n speakers natuurlijk he. whaha....

    Nou tot dinsdag dan maar he!
    klinkt zo gek ;-)
    hihi...

    dikke kxs je zus
    (L)

  • 03 Juli 2009 - 10:53

    Moeders:

    Nou meissie zal ik dan maar een schone laken op je bed doen voor die 2,5 nacht dat je terug ben, net genoeg tijd om uit te pakken wassen en weer in pakken. Ik zie er naar uit ook al is het kort, ik zie het maar als een onverwachte tussendoortje - ik wens je een goede vlucht, wel rot dat je van die lange wacht tijden heb dat is vaak wel heel vermoeiend.

    tot dinsdag.

    je moeder

  • 03 Juli 2009 - 14:54

    Jen:

    Hi!
    Super cool dat je de bingo hebt gewonne!
    wel met kleren aan!;-)
    en de skydive awesome!
    Goede reis!lache dat je samen met Daphne vanuit London komt!
    veel plezier in Italie!
    We gaan daarna even date!
    xoxo

  • 03 Juli 2009 - 18:26

    Erik:

    He Nat,

    Zei toch dat er een plan B, C, D of E moest zijn ;-)

    Misschien zie ik je nog, maar vertrek volgende week woensdag naar Kreta.

    Veel plezier in Italie, en WERKSE!!!

    Hoor van je,

    X ons.

  • 03 Juli 2009 - 18:59

    Pa:

    Goede reis heb ik je vanmorgen al via skype gewenst. Nog even genieten van het mooie New Zealand en dan is het weer over. Maastricht en Italië (bij Pisa)wachten op je ...... Tot dinsdagavond dan kun je familie en kennissen weer eens lekker knuffelen. Ik hoop dat je Daphne in Londen kan ontmoeten dan is de wachttijd daar van 11 uur beter door te komen. Genoeg bij te kletsen denk ik. Geniet nog even van je tripje naar het leuke plaatsje Akaroa. Mijn Sigma collega die er gelijk met ons was heeft daar zijn vriendin midden op zee en omringt door dolfijen ten huwelijk gevraagd. Het kan bijna niet romantischer. Take care en dus tot dinsdag !!!

  • 04 Juli 2009 - 18:55

    Joke En Kees:

    En dan opeens het bericht dat je weer naar Nederland komt.Het einde van je avontuur in Nw Zeeland.
    We vonden je verhalen heel leuk om te lezen.
    Je hebt een heel bijzonder jaar achter de rug.
    We wensen je een goede vlucht naar Holland en daarna weer naar Italie.
    Heel veel groetjes van ons

  • 06 Juli 2009 - 18:01

    Gerard En Aly:

    Wij zijn denk ik te laat om je een goede reis te wensen . Wij bedanken je voor al die mooie verhalen over alles wat je heb mee gemaakt en wensen jou veel plezier met de volgende uitdaging.
    Heel veel liefs van ons allemaal.
    Gerard en Aly.
    En geniet er nog even van om thuis te zijn.

  • 03 Augustus 2009 - 08:24

    Murray Dowling(merit:

    Hoi Nathalie,

    Ik (merit) zit hier in Tuatapere in shooters backpackers.
    Murray is erg geinteresseerd in je blog, maar snap er helemaal niets van (combinatie van het niet begrijpen van nederlands en niet heel veel van computers begrijpen... :)
    Hij vroeg mij om een berichtje achter te laten voor hem want hij wil graag dat je hem mailt. Verder moest ik zeggen dat de dieren je missen en dat ze ook de goede kok missen... :)

    Als je hem zou kunnen mailen op het volgende emailadres zou je hem gelukkig maken

    shooters.backpackers@xtra.co.nz

    Groetjes van Murray en Merit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Once more from Tuatapere

17 November 2016

Tuatapere

03 Juli 2009

laatste avontuur :-(

30 Mei 2009

weer een geweldig avontuur!

12 April 2009

kale muur, help!!!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 64889

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: