En toen was t Thailand en Laos... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu En toen was t Thailand en Laos... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

En toen was t Thailand en Laos...

Door: nat

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 Mei 2012 | Thailand, Koh Tao

Hallo Allemaal,

Ik heb weer ff op me laten wachten maar dat betekend natuurlijk dat ik weer bordevol verhalen zit! Dus pak maar wat te drinken want t kon zomaar weer een hele lap tekst worden :-)
Dus toen zat ik in t vliegtuig naar Thailand. Eenmaal in Bangkok aangekomen heb ik 2 engelse meiden ontmoet waar ik de taxi mee gedeelt heb naar een hotel. Eerste onderneming die op mn lijstje stond was om mijn duiktrip naar richelleu rock (weet niet precies hoe je t schrijft)te boeken. Mijn grote wens was om een whaleshark te zien in thailand. Heb dat dus van te voren gegoogeld en richelleu rock is een plek waar ze regelmatig gespot worden in april! Dus ben eerder van huis vertrokken om me kansen te vergroten. Dus ik naar zo'n shop waar ze die dingen voor je boeken, ik heb gezegd dat ik een liveabroad wilde voor minimaal 4dagen die naar richelleu rock zou gaan. Dus zo gezegd zo gedaan. Was erg duur maar dit was mijn 'reden' om naar thailand te gaan dus dat maakte mij niet uit.
In Thailand was t op dit moment ook nieuw jaar dus dat betekend dat iedereen met waterpistolen over straat loopt en wildvreemden nat spuit. Erg grappig dus s'avonds een waterpistool gekocht en hup de straat op om mee te doen. Was tot op t bot nat maar t was echt een super leuke avond!
Vervolgens ben ik naar Phuket gevlogen daar sliep ik 1nachtje om weer opgehaald te worden voor mijn duikavontuur in de similan islands en richelleu rock. Eenmaal aangekomen op de boot vroeg ik wanneer we naar richelleu rock zouden gaan. En wat denk je... Ja ongeloofelijk maar waar, Hij zei daar gaan we niet heen!!!! Nou schiet mij maar lek! Ik heb t minstens 6x gevraagd! Dus ik zat op de 'verkeerde' boot. Vervolgens vroeg hij mij wat ik betaald had en kwam later met een flyer waaruit bleek dat ik ook nog eens 10.000baht teveel had betaald voor wat ik gekregen had! Dat is 250euro!! Ik zat al op de boot dus ben wel met ze mee gegaan. Heb uiteraard wel een paar leuke duiken gedaan maar kreeg na 2dagen een reversed block dat houd in dat ik wel naar beneden kon maar niet naar boven zonder pijn in me hoofd. Dus alsof t geluk niet op kon ben ik na 2dagen ook nog eens van de boot afgegaan!
Weer terug in Phuket aangekomen zei de mevrouw van receptie gelijk toen ze me zag wat doe je hier? Nu al terug? Je krijgt geen geld terug! Waarop ik natuurlijk zei dat ik op de verkeerde boot zat en dat ik die vrouw in bangkok weer wou spreken. Zij zei dat ik op de goeie boot zat en toen bleek dus dat zij t had geboekt... Maar ja ik heb t geboekt in bangkok dus ik wou die vrouw in bangkok spreken. Nou om een lang vervelend verhaal kort te maken is t natuurlijk niemands schuld en niemand wil mij te woord staan iedereen wijst naar elkaar. Dus ik heb wel even een potje zitten janken want deze trip die ik dacht geboekt te hebben was mijn hoofdreden om uberhaupt naar thailand te gaan. Ben eerder vertrokken. Heb voor 4dagen betaald en ben maar 2geweest en ik ben daar boven op nog eens 250euro afgezet. En niemand is meer te vertrouwen! Kut Thailand was t enige wat ik toen kon denken :-(
Dus ik wou t vergeten en niks meer met die mensen te maken hebben dus ben met sneltreinvaart naar koh phiphi vertrokken. Toen de bus me kwam ophalen om naar de boot te gaan regende het. Dus ik gooi me backpack op me rug struikel terwijl ik t doe en ga ranzig op me bek! Dus een gat in me teen en me knie! Wou is thailand niet fantastisch! WTF doe ik hier rrrrrrrrrrrr...
Eenmaal daar aangekomen heb ik een hostel opgezocht want ik wou toch wel graag andere mensen ontmoeten (op die duikboot was ik ook de enige) Die ontmoette ik vrij snel en t leven in thailand begon er weer wat rooskleuriger uit te zien. Heb ook nog een dagtrip gedaan met een longtail boot. Dat was wel leuk maar natuurlijk wel verbrand want in thailand zit mij niks mee... Ben ook weer wezen duiken en dat was wel echt een gave duik, allemaal nieuwe beestje om aan me gezienlijstje toe te voegen. Ben alleen wel me duikbril verloren! Hoe kan t ook anders...
Daarna ben ik terug naar bangkok gegaan en daar heb ik een straytour geboekt waar ik meteen mee mee kon. Dus na een uurtje bangkok zat ik in de volgende bus. Dit is een georganiseerde tour die door thailand en laos gaat en waar ook veel backpackers mee gaan. Dus weer allemaal nieuwe mensen ontmoet. Dat was erg fijn. Deze trip duurde 10dagen ik zal niet op elke dag ingaan. Maar ik ben bijvoorbeeld in chang mai geweest en daar heb ik ook een dagtour gedaan met nog 2andere mensen van de stray bus en we gingen olifantje rijden en bamboeraften ook zijn we in zo'n 'native' dorpje geweest. Was echt een hele leuke dag! We zijn met de stray bus ook bij de white temple geweest en dat was echt super gaaf, heel indrukwekkend. In Laos zijn we bij een hele mooie waterval geweest en ook zijn we wezen tuben in vang vieng. We hebben echt super super veel uren in de bus doorgebracht maar wel een hele leuke tijd gehad. Een heleboel van onze groep zijn uitgestapt. Dus uiteindelijk gingen we met nog 4 terug naar bangkok. Vanuit bangkok ben ik naar koh phangang gegaan want daar was de beruchte fullmoonparty waar ik natuurlijk geweest moest zijn nu ik hier toch ben! Daar in de hotelbar heb ik ook weer allemaal leuke nieuwe mensen ontmoet. Vervolgens ben ik 2dagen gaan duiken bij sail rock ook een plek waar af en toe whale sharks gespot worden! Maar helaas weer niet. Toen naar de fullmoonparty dat was ook een ervaring opzich! Maar wel een hele leuke avond gehad.
Volgende dag ben ik naar koh tao gegaan. Koh tao is HET duikeiland van thailand hier haalt iedereen z'n openwater certificaat omdat t zo goedkoop is. Dus had ik besloten me duiken op te stappen en ben me rescue cursus gaan doen. Eerste dag was voor me EFR dat is een soort van ehbo met reanimeren enzo. Dat heb ik natuurlijk gehaald :-) En de 3dagen erna was veel theorie maar ook 4duiken. Ik moet zeggen dat ik bang was dat ze er hier erg gemakkelijk mee om zouden gaan maar t was echt een serieus goeie cursus en alles is behandelt en ik moest ook gewoon alle oefeningen doen. Bij m'n laatste examenduik moest ik een vermiste duiker gaan zoeken. Die had ik met 4minuten gevonden :-) vervolgens moest ik de duiker veilig naar boven brengen, deze was buiten bewust zijn. Dus ik zit met me benen om die duikfles gevouwen en vervolgens allemaal opschudding en iedereen begint weg te zwemmen. Ik snapte er niks van dus ik er achter aan. Vervolgens kreeg ik oogcontact en vroeg whatskeburt? Dus zei geeft me het handgebaar haai. Dus ik dacht dit kan niet waar zijn! T zal toch niet als nog gaan gebeuren! En dat in mei! Dus helemaal enthousiast en door t dolle heen zwem ik er als een speer achter aan en ja hoor daar was die dan! WHALESHARK!!!! Zo vet!!! En schijnbaar heel uniek, hebben we er wel een half uur mee gezwommen! Echt zo vet! Hij was maar 4 of 5 meter dus t was maar een kleintje maar ik heb m gezien :-) Wel echt zo zo zo jammer dat ik me camera niet mee had! Mocht niet omdat ik met mijn cursus bezig was :-( Nou goed na die spectaculaire en unieke gebeurtenis heb ik mijn opdrachten afgemaakt. En heb ook m'n rescue cursus gehaald :-)
Volgende dag had ik 'vrij' en toen kwam Hilde aan op t eiland. Zij zat ook in de stray bus. Ook waren Ashley en Charlie van de stray bus hier op t eiland en gisteren is Caroline ook hier aangekomen dus we hebben een mini reunie hier :-)Ik deel nu mijn kamer met hilde dus dat is wel gezellig.
De dag erna ben ik een freedive cursus begonnen. Dat is duiken zonder tank dus 1x diep adem halen en gaan! T draait vooral om je ademhaling dus t was eigenlijk een soort van joga maar dan voor onderwater... De eerste dag ging ik al tot 17.4 meter voor 1 minuut 20. Volgende dag ben ik 1 minuut 36 onder geweest maar minder diep. Ik had niet zo'n goeie bui die dag dus gaf niet m'n alles. T theorie examen heb ik met 100% gehaald. Dus ook hiervoor ben ik geslaagd en heb weer een certificaat op zak. Vandaag ben ik weer 'vrij' en morgen ga ik misschien nog een keer freediven en vervolgens weer met de boot en de bus terug naar bangkok waar ik dan nog 2nachten zit. En dan tegen de tijd dat iedereen dit heeft gelezen ben ik alweer thuis :-) Heb ook echt zin om naar huis te gaan en dat is toch wel uniek :-) Moet zeggen dat duiken ook wel een dure hobby is en om afgezet te worden draagt daar natuurlijk ook niet aan bij. Mijn missie is geslaagd ik heb een whaleshark gezien! En ik ben tevreden met wat ik gezien en gedaan heb en ben bijna blut dus ja dan is t tijd om te gaan. Ik kom donderdag 17mei s'avonds terug.
En ik kijk echt uit naar normale wc's waar je gewoon je wc papier in kan gooien en vervolgens gewoon kan doortrekken! Ook een warme douche staat op me verlanglijstje en een normaal 'zacht' bed! Minder muggen en minder heet is ook echt een pre! Kort om ik heb er zin in :-) Nou tot snel! dikke kxs

  • 14 Mei 2012 - 13:54

    Kees En Joke:

    Het is weer een leuk verhaal , jij verlangen naar huis ?
    Wie had dat gedacht, dat dat zou gebeuren.
    We wensen je een goede thuisreis en see you in de city.
    Groetjes Kees en Joke

  • 14 Mei 2012 - 15:05

    Pa:

    Nog even doorzetten wereldwijze dochter en dan slaap je weer lekker op je eigen, zachte bedje na een goed bezoek aan een hollands toiletje ......... Tot donderdag op Schiphol !

  • 14 Mei 2012 - 18:25

    Arie En Joke De Jong:

    Hoi Nathalie
    Wat een prachtige dingen heb je weer gedaan en super dat je toch nog een walvishaai hebt gespot.
    Dikke kussen Arie en Jok

  • 14 Mei 2012 - 19:03

    Gerard En Aly:

    Weer een mooi verhaal. wij wensen je een goede reis terug en wie weet zien wij je met je Pa zijn verjaardag.
    Je foto's zijn ook erg mooi.
    Groetjes Gerard en Aly

  • 14 Mei 2012 - 21:01

    Sharis:

    Hey chicky!

    Maar goed dat je gezien en gedaan hebt wat je wilde doen!
    Hele goeie vlucht en ik spreek je snel!

    Dikke kus

  • 15 Mei 2012 - 22:04

    Theo Hubenet:

    Niet vertrouwen die mensen daar.. gelukkig ben je alweer thuis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 1280
Totaal aantal bezoekers 65009

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: