hallo allemaal! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu hallo allemaal! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

hallo allemaal!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Ik weet niet meer precies waar ik gebleven was de laatste keer ik denk dat m'n laatste update eindigde met m'n waitomo avontuur.
Zondag was ik dus nog of weer in Inglewood en heb ik weinig gedaan en dat geld ook voor maandag,maar geen zorgen ik ben andere dagen heel druk geweest dus ik heb genoeg te vertellen! Dinsdag ben ik nog even wat gaan drinken met linda en alan bij big jims en s'avonds hadden ze chinees gehaald wat overigens heel anders is dan thuis. Voor het eerst hebben we ook aan tafel gegeten :-) omdat t m'n laatste avondmaal zou zijn bij hun :-)
Woensdag ben ik dus om half 9 op de bus gestapt richting Wellington nou ik kan wel met je delen dat t een best ritje was, om kwart voor 4 kwam ik aan in Wellington.
Hier werd ik opgehaald door Lewis (mijn couchsurfhost) een leuk kereltje van ik dacht 27. Omdat ik weinig bagage mee had(m'n backpack zouden linda en alan meenemen) had lewis bedacht dat ik wel even kon helpen met sjouwen. Dus wij naar de haven daar even m'n spullen gedumpt en toen een aantal zeilen naar de boot gezeult. Toen heeft ie mij naar z'n huis gestuurd hij bleef nog ff daar. Daar op eigen kracht aangekomen deed een huisgenote voor mij open. In dit huis blijken 6 verschillende mensen te wonen altijd druk en gezellig dus. Een andere huisgenote (ben ff dr naam kwijt) ging s'avonds naar een dansles en vroeg of ik mee wou. Tuurlijk wil ik dat dansen is 1van mijn sterkste kanten :-) Dus wij daar heen en toen bedacht ik me opeens dat ik waarschijnlijk de langste daar zou zijn maar ze stelde me geruste en vertelde dat je elke 2minuten met een ander kereltje moest dansen. Wat t opzich niet beter maakt wat na een klein kereltje blijkt t altijd kleiner te kunnen haha. Maar goed er waren dus 3 rijen met mannen en vrouwen en dan ging je een dansmove doen die voor werd gedaan. En dan schuif de door naar het volgende mannetje om t nog ff te oefenen en zo door. Nadat ik alle mannetjes gehad had ging t eindelijk goed. Toen werd de klas in 2e gedeelt de goeien en de slechte dus ik maar bij de slechte natuurlijk. En dan ga je nog meer oefenen en dan ben je duizelig van al t spining around. Dan begint t freestyle gedeelte... dus ik dacht ik ga ff lekker zitten, Nee hoor het ene oude mannetje na de andere kwam me halen om ff een dansje te maken.
Maar er waren ook een wel een paar leuke jongens hoor! En 1 er van had ik erg veel lol mee die bakte er ook weinig van erg grappig. Met hem ben ik nog wat gaan drinken, erg gezellig daarna zijn we Mt Victoria opgereden en het uitzicht vanaf daar over Wellington at night was echt awesome! Heb ik dus voor het eerst dat ik hier ben m'n camera niet bij me! Balen!
Volgende ochtend ben ik met Lewis (die schijnbaar z'n werktijden zelf bepaalt) Mt victoria weer opgegaan maar nu door t bos en lopend. Na een bare tocht was het uitzicht wel weer mooi maar toch s'avonds is t mooier. Maar ja... nu had ik in ieder geval m'n camera bij me! Toen zijn we naar de cable car gegaan dit is een soort van bus,treinachtig ding die je naar de top van weer een ander bergie brengt aan de andere kant van de stad. Hier was ook een mooi cablecarmuseum waar lewis en ik erg veel lol onder vonden. Daarna klom ie nog ergens een boom in daar heb ik een mooi kiekje van. Boven aan hebben we even van het uitzicht genoten en hele serieuse gesprekken gevoerd. Want ja dat doe je als je boven op een berg zit :-) Hij ging naar z'n werk en ik ging door het park terug naar t centrum hier heb ik een boottocht geboekt en ben naar days bay gegaan. Ik dacht dus dat dit een eiland was en t was erg mooi en veel strand. Maar later bleef het gewoon de overkant van Wellington te zijn en t is gewoon sneller met de boot. haha
S'avonds ben ik uiteten gegaan met een andere huisgenoot haar collega en een nieuwe couchsurfster(Zoe uit china) die ook daar bleef slapen. T andere huisgenoot kwam ook mee maar ging vroeg weer weg want ze ging weer dansen, beetje jammer dat ik dat niet eerder wist!
Volgende dag ben ik met Zoe naar te papa gegaan dat is een heel groot museum. Nou heb je nog maar weinig over mij en museums gelezen en dat komt omdat dat niet mij ding is maar dit museum schijnt helemaal geweldig te zijn zelfs als je er niet van houdt. Nou na 2,5 uur begon ik museumziek te worden en zijn we weg gegaan maar daar in tegen was ik zelf wel verrast door deze prestatie! 2,5uur in een museum! Ik moet zeggen t was idd best leuk maar na 2,5uur niet meer zo. Toen ben ik de stad in gebanjert en zoe ging nog ff naar een ander museum. Toen ben ik wat gaan drinken met Dave, dat is een man die ik een jaar of 4 geleden in adam heb ontmoet die in wellington woont. Hij heeft mij toen z'n kaartje gegeven en zei: als je ooit nog naar nz gaat bel me dan! Dus zo gezegt zo gedaan. Was gezellig. Toen ben ik weer terug gegaan naar t huis. Daar heb ik nog ff een biertje:-) gedronken met de crew en toen werd ik opgehaald door de knul van t dansen :-) Met hem heb ik lekker fish and chips gegeten in de auto op de parkeerplaats van een uitkijkpunt. Dit was in the hutt dat is vlak bij wellington. Ook nu werd t weer donker dus dat was weer heel mooi dus nu had ik me camera bij me en heb ik ff een kiekje gemaakt. Maar jongens alles is echt veel mooier dan op de foto! Toen gingen we nog ff naar t strand voor een kort wandelingetje. Terug gekomen bij de auto blijkt dat meneer z'n sleutels erin heeft laten hangen. Dus daar stonden we! Toen heeft ie z'n antenne afgebroken en ingebroken in z'n auto. Daar vandaan heeft ie mij afgegooit bij het motel waar linda en alan inmiddels waren.
Zaterdag lekker om 6uur op want we hadden nog een fraai tripje voor de boeg. Half 9 met de ferry naar Picton.Dit duurde ongeveer 3uur. Daarna nog een ritje van picton naar dunedin met de auto dit duurde ongeveer 10uur. Dus s'avonds kwamen we aan bij Alan z'n moeder en daar hebben we geslapen.
Zondag heeft Barry me opgehaald en ben ik bij hun ingetrokken. Dus nu bivakeer ik bij andere vrienden van m'n moeder in brighton (vlak bij dunedin) Barry,Judith en de kids Danielle(11) en Cody(8) Om een uur of 4 heeft Judith mij afgegooit in de stad waar ik weer met Jenny af had gesproken. Jaja we zijn weer herenigd! En hebben een biertje gedronken! Maar nu een echt biertje! haha ik heb een biertje gedronken! En geen fluitje nee meteen zo'n kleine pitcher!
Maandag kwam Tony (de broer van Barry) mij een autotje brengen :-) een hele leuke rode ford ka! Ik heb de kinderen meegenomen naar Moana swimmingpool. Jaja je leest t goed ik en kinderen. Daarna gingen we natuurlijk ff macen dat hoor je te doen met kinderen als ze niet van jouw zijn toch? S'avond heb ik niet zoveel gedaan,
Volgende dag zou ik een andere auto krijgen maar dat ging m niet worden dus ik mocht de ka nog een dagje. Dus ik heb Jenny weer opgezocht. Die was nog in d'r hostel en daar zaten nog 2nederlanders en een meisje uit de us waar zij al eerder weg mee was geweest. Dus met al die mensen gingen we (in 2auto's btw) naar de steepest street. Nou je raad het al dit is de steilste straat. Die is inderdaad vrij steil maar had m wel nog wat steiler verwacht. Ja ja ook hier zijn uiteraard foto's van!
Daarna zijn we door gereden naar Otago Peninsula want daar zijn albatrossen. Nou ik denk dat ik er inderdaad 1heb zien vliegen maar dat viel eigenlijk alleen maar op omdat ie een stuk groter is dan de zeemeeuwen die daar rond vlogen. Wel heb ik daar zeeleeuwen gezien:-) Maar die zijn helaas amper te zien op de foto's!
Daarvandaan heb ik sjoerd afgegooid bij t hostel en jenny meegenomen naar brighton. Hier hebben we elkaars foto's bekeken want we hebben natuurlijk allebei hele andere dingen gedaan. Toen kwam Barry thuis en vroeg of jenny ook bleef eten. Ja natuurlijk harstikke gezellig. Toen heb ik haar weer terug gebracht en dacht ik toch dat ik geflitst werd :-( Zeker weten doe ik t niet maar dat hoor ik nog wel dan he.
Volgende dag kreeg ik dus een andere auto een toyota maar dit was ook nog niet de goeie dus de volgende dag zou ik weer een andere krijgen. Jenny opgehaald en haar spullen want barry en judith hadden gevraagd of ze niet hier wou slapen tot dat ik die andere auto had. Want dan kunnen we gaan cruizen. Heel relaxt natuurlijk allemaal! We zijn naar t butterfly museum geweest maar dit is echt verweg van een museum hoor! Je kon allemaal grappige expirimentjes doen en natuurlijk in t butterflyhouse. Een lekker warme jungle waar de vlinders om je oren vliegen. Echt zo gaaf! Daarna wou ik ff pinnen, word m'n pinpas ingeslikt :-0 Na een hele operatie had ik m gelukkig weer terug! Toen zijn we naar Lawrence gereden want hier zijn Linda en Alan dus we dachten ze even te verrassen en koffie met ze te drinken. zo gezegd zo gedaan. Hun stuurde ons natuurlijk naar de toeristische kant van het miniscule dorp. Gabriels gally gewoon de weg volgen kan niet missen. Nou wij hebben t uiteraard gepresteerd om tot 2xtoe fout te rijden en belanden echt in de rimboe. We hebben t maar opgegeven. Toen gingen we ff kijken bij t narcissenveld wat ook weer mooier was gepresenteerd dan dat t werkelijk was. Dus weer terug maar eerst nog ff wat eten. Zitten jen en ik rustig te picknicken en te bespreken welk ijsje we na t eten zouden nemen, worden we opeens abrupt onderbroken door de kassiere: Is dat jullie auto meiden? De politie staat op jullie te wachten! Dit ga je niet menen!!! Wij naar buiten gescheurd....
En ja hoor daar zat ie te wachten. Wat denk je dat we gedaan hadden? Nou ik laat jullie ff raden laat t mij ff weten wat je denkt dan vertel ik t in mijn volgende update.
Gelukkig blijf t bij de waarschuwing en kregen we geen boete! toen zijn we maar door gereden en gingen we ons ijsje maar ergens anders halen. En verdomt dat die agent ons gewoon 2x geld heeft bespaart... Deze ijsjes waren dus ook zo gigantisch en nog goedkoper ook! Omgerekend hadden we dus in Nederland 4bollen gehad voor 65ct!
Toen we weer in brighton aankwamen kwam tony later ook met de nieuwe auto en dit is de laatste deze mag ik houden :-) Een groene saab vers uit de schuur na 1,5jaar. Dus een poetsbeurt zou niet overbodig zijn. Helemaal voor mij :-) Maar goed wat ik zou vertellen, Tony werkt bij de politie en doet dus ja hoe noem je dat met die snelheidsgeweren weet je wel. Hoe dan ook als hij aan t werk is moet je niet te hard rijden! Vertelt ie me dus dood leuk dat ie denkt dat ie mij nog geflitst had. En ik zou toch zweren dat ik netjes 50 heb gereden! Wat een stunt ook he! Waarschijnlijk 2boetes en een waarschuwing in iets meer dan 1dag! ongelofelijk! In Nl heb ik ooit 1 boete gehad met m'n auto! Nou ik hoop dat t in de saab beter gaat want zo kan t natuurlijk niet door gaan, dan ben ik zo thuis!
Vandaag heb ik de saab op mijn naam laten zetten en ben lid geworden van de aa (anwb) Daarna hebben we de auto helemaal opgepimpt en toen hebben we die van barry ook maar meteen gedaan. Nu zit ik alweer een uur achter de pc omdat ik te lang wacht met updaten :-)
Hier in brighton is t wel geweldig de schapen lopen in de achtertuin de hond ligt bij de deur de kat schuifelt af en toe voorbij het varken eet alle restjes op en de zee is hier 1minuut vandaan, practisch in de voortuin! Ik heb een eigen auto en een vriendin en hele aardige mensen om me heen! En vergeet allemaal niet Mark te bedanken die heeft mij foto ruimte gegeven! Dus nu kan ik meer kickjes met jullie delen!!! En vergeet niet mijn filmpjes te checken! Hebben we ook aan Mark te danken! Mark Bedankt! (daphne als je hem weer eens tegen komt in rv, een biertje van mij!) Nou dit was t weer even ik ga morgen uiteraard weer nieuwe avonturen tegemoed maar ik houd jullie later allemaal op de hoogte!
Dikke kxs

  • 09 Oktober 2008 - 09:44

    Daphne:

    Komt goed!!! Biertje krijgt ie als ik m zie!!!

    KUS

  • 09 Oktober 2008 - 10:53

    Aly:

    Het blijft echt te gek je berichten te lezen de komende week wensen wij je weer heel veel plezier.
    Aly en Gerard.

  • 09 Oktober 2008 - 15:35

    Pa:

    Weer toffe verhalen om te lezen. Er komt geen einde aan je belevenissen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Brighton. Ik ben jaloers op je !! Wat betreft de politie : Had je soms per ongeluk aan de rechterkant in plaats van de linkerkant van de weg gereden ?

  • 09 Oktober 2008 - 19:42

    Moeders:

    Het gaat op de bekeurigen na aardig voor de wind. Tony heeft zeker alle rijbare autos uit zijn museum gehaald in Ranfurly. Ben je daar ook al geweest?
    Leuk dat je weer een tijdje kan optrekken met
    Jenny.
    Hoe gaat het met de financien - is het nog genoeg of moet je nu toch
    maar over een baantje gaan denken?
    Over je prijsvraag - Ik denk dat je de auto gewoon verkeerd om op de
    weg had geparkeerd (dus met de neus de verkeerde kant op).

    Mark als je de reacties leest bedankt voor de foto en video ruimte namens de ouders van Nathalie.

    Nou meid geniet nog van alles en ik zou zeggen
    pas op voor flits lichten misschien zit Tony achter je aan.

    kxs je moeder.

  • 10 Oktober 2008 - 06:53

    Jess:

    Uhhh....
    Het zal wel iets heel stoms zijn!
    'stond je misschien niet binnen je parkeer vakje'? :-)
    kxs

  • 10 Oktober 2008 - 15:53

    Yvonne:

    Hela! Leuk weer ff iets van je te horen. Maareh...
    Heb je extra fotoruimte, willen we ook extra foto's zien he.
    Hier alles goed. We hebben een weekje vakantie voor de boeg: kijken of we kunnen evnaren wat jij allemaal doet. Misschien iets als....steppen op de Veluwe?! Offeh.... Nou ja, in ieder geval vermaken we ons wel. Misschien wordt het nog wel vaar-weer. We hebben trouwens een tijdelijke leenkap op de boot, omdat die van ons aan vellen lag na de laatste storm. De nieuwe wordt hopelijk met een week of 2 gemaakt.
    Mijn haar is weer kort en Cock is toch ook maar even naar de kapper gegaan: 1 jaar niet gaan was toch wel wat lang!!! (net als zijn haar trouwens) Laterz weer.
    (En wat die waarschuwing betreft: het zal vast iets stoms zijn wat je niet zo goed durft te vertellen. Alhoewel, daar heb jij dan meestal weer niet zo'n last van.)
    De groeten van Roger en tot snel

  • 13 Oktober 2008 - 08:24

    Yonne:

    Hoe maken jullie op deze pagina emoticons? Bij mij werken de codes niet, maar wat wel?

  • 15 Oktober 2008 - 11:38

    Melissa:

    Hey!
    Leuk om je verhalen te lezen. Vind het goed te horen dat je het hebt doorgezet en dat je het naar je zin hebt (zei ik toch).
    Hier nog steeds zwanger (en dik) nog zo'n twee weken. Wist je trouwens dat Wesley ook vader wordt?
    Veel plezier nog, als ik het zo lees wil ik ook wel weer op reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Once more from Tuatapere

17 November 2016

Tuatapere

03 Juli 2009

laatste avontuur :-(

30 Mei 2009

weer een geweldig avontuur!

12 April 2009

kale muur, help!!!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 64991

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: