Nieuwe avonturen... - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen... - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

08 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hallo!

Waar zal ik weer ns beginnen....
M'n laatste 2weken in Wellington zijn voorbij gevlogen! Me huisgenootje Natalie die op m'n verjaardag m'n haar had geknipt had een proefdag in een kapsalon en had een model nodig dus ik heb mooi voor niks me haar profesioneel gekleurd gekregen :-) Verder ben ik nog met elric heidi en tristan naar de horseraces geweest in wellington en dat was ook echt super leuk! Ik was bob en t was ook de eerste keer dat ik weer gereden heb sinds t ongeluk. Heb nog een paar wedjes gezet op de paarden en met de eerste had ik meteen geluk maar ja toen had ik natuurlijk moeten stoppen want ik weet eigenlijk wel dat ik alleen beginnersgeluk heb! Niet dat ik arm weg ben gegaan m'n wedjes waren maar 2dollar p/s. M'n laatste avond in Wellington ben ik met wat vrienden naar de botanicgardens geweest waar ze voor 2weken elke avond een live optreden hadden voor niks! Was gezellig.
De volgende ochtend om 7uur kwam Heidi me ophalen met al me zooi, ik ging de boot weer op. Kom ik bij die k*tboot blijkt me kaartje op de dag ervoor te staan! Dus die gast neemt me bagage aan en meld me dit! Dus ik moest ff naar de volgende balie en hun zouden t wel ff omzetten. En die vrouw zegt tegen mij dat ik moet dokken... Moet een nieuw kaartje betalen. Sta je dan! Me bagage was al op de boot inmiddels! Nou ik baalde echt als een stekker en ik had al bijna geen geld voor m'n tripje en nou had ik ook nog een 2kaartjes betaald.
Aangekomen in Picton ging ik met de bus naar Takaka om 5uur kwam ik daar aan. In t hostel hadden ze fietsen dus voor t eerst sinds ik in nz ben heb ik een stukje gefietst! Ben naar t informatiecentum gefietst die al dicht bleek! Wel hing er een giga bord met scenicflights v.a $30 Vet cheap! ff t nr opgeschreven en terug. In t hostel heb ik gebeld en ze vertelde me dat ik minimaal 2mensen nodig had. Dus s'avonds in t hostel lekker zitten ouwehoeren en uiteindelijk waren en 3mensen die wel mee wouden. Dus ik weer gebeld en om 8.30 zouden we opgaan steigen. We zouden over Abel Tasman nationalpark gaan vliegen maar daar aangekomen vertelde deze nou ik denk 75jarige man dat ie iemand kon ophalen aan de andere kant van de heahpytrack.Dat is over een ander nationalpark: Kahurangi nat.park Dat is veel groter en behalve de track die er door loopt die 4-6dagen duurt is er helemaal geen menselijkleven daar, t is ongerepte natuur. We moesten 15 meer betalen maar we hebben bijna een uur gevlogen! Ik ben een lucky bastard!
Toen we terug waren in t hostel ben ik een scootertje gaan huren en heb ik lekker rond gecrost! Eerst ben ik naar the grove gereden dat is eigenlijk een zooitje rotsen bij elkaar maar ik vond t wel vet om te zien. Daarna ben ik naar tata beach gecrost dat is geloof ik t eerste beach van t Abel tasman nat. park mooi hoor! Goud gele stranden en blauw groen water. T was alleen niet super mooi weer, alleen maar een beetje :-) Daarna ben ik naar de falls gereden had inmiddels ook al een tijdje geen waterval gezien (week of 3) Dat was een uur lopen! Eindelijk terug werd ik lek geprikt door zandvliegen omdat me scootertje niet wou starten :-( Nadat een man me geholpen had ben ik gauw weg gecrost en ben ik bij t abel tasman monument gaan kijken en door gereden naar Wainuibay verder kon ik t park niet in met me scootertje dus ik ben weer terug gegaan en toen ben ik naar Te Waikoropupu Springs gegaan. Dat is het helderste water in nz ofzo of in de grootste hoeveelheid ik weet t niet precies. Dus daar ff doorheen gelopen en toen weer terug naar t hostel.
De volgende dag moest ik alweer om half 8 met de bus dus ik met pijn en moeite al die tassen mee gezeult wouden ze net wegrijden zonder mij! Ik was echt op t nippertje! Na weer een lange reis kwam ik aan in Kaikoura. Daar moest ik weer een heel eind lopen naar me hostel met al me tassen. Onderweg kreeg ik hulp van een aardig ventje! In t hostel weer wat mensen ontmoet lekker zitten kaarten en daarna naar een quiz in de kroeg. Was erg grappig! Deze nieuwe engelse vrienden zouden ook nog naar Franz komen dus die zou ik nog wel zien.
Volgende dag weer fris en fruitig op naar t whalewatchen! Nou ik heb lekker 2 walvissen gezien! De 2e was echt na 10seconde weg maar ik heb er een piepklein filmpje van! Maar t eerste filmpje is beter dus die zal ik uiteraard met jullie delen. Daarna nog meer zeehonden gezien. En weer terug. Toen weer met al me spullen naar de bus en op naar Christchurch.
Daar ging ik weer couchsurfen. Daar aangekomen werd ik opgehaald door een andere knul die bij de zelfde man ging couchsurfen. Ook zou hij later nog een vriendin van hem ophalen die ook daar zou blijven slapen. S'avonds hebben we met z'n alle gegeten en daarna gingen we de stad in waar het buskersfestival was. Dus weer een optreden maar nu van acrobaten echt super vet. Daarna ben ik naar bed gegaan en hun gingen nog uit. De volgende ochtend weer lekker vroeg op want ik ging om 8.15 met de trein. Orion de couchsurfer was zo lief om mij even te brengen. In de trein zat ik tegenover een Amerikaan waar ik de hele weg mee heb zitten kletsen. Hij gaat in 25dagen door nz fietsen! Mafkees! De trein gaat door een nat.park en t was een super mooie scenic treinreis.
Helaas had de trein vertraging dus ik had precies 5minuten om naar de andere kant van Greymouth te rennen en me bus te halen! Gelukkig kreeg ik hulp van me nieuwe vriend die pakte z'n fiets en croste naar de bus om te zeggen dat ie op me moest wachten. Kom ik daar ben ik de enige in de bus en ik had maar 1 dollar betaald voor deze 2,5 uur durende busreis :-) m'n nieuwe vriend zou ook nog door franz fietsen dus die zou ik ook nog terug zien. Heb nog ff een pitstop gemaakt met de buschauffeur heb ik lekker een possumpie gegeten haha. En daarna kreeg ik nog een ijsje van hem. Dus die busreis van een dollar heb ik er dik uit :-)
En daar was ik weer, terug in Franz josef! Kwam zaterdag aan dus die avond uiteten geweest met jenny en katie en daarna weer naar de kroeg.
Maandag begon ik weer met werken en nu ben ik weer volop aan t werk. Krijg ik van de week opeens een sms van heidi dat ze m'n post hadden geopend van de politie en dat ik voor moet komen!!!!(voor t ongeluk)
Dus de volgende dag de Wellington politie gebeld en nu heb ik een brief geschreven met een uitleg van wat er gebeurt is en waarom ik niet voor kan komen. Nu is t maar afwachten wat er gaat gebeuren. Hoop dat alles goed komt. Zal je zien dat ik straks t land niet meer uit kan!
Nee ga ervan uit dat t allemaal goed komt, Maar ja t is niet echt leuk denk je dat je er eindelijk van af ben komen ze 4maanden later nog ff aankloppen. Heb net 3weken geleden m'n eigenrisico moeten betalen. Ben dus terug in Franz omdat ik hier meer verdien en beter kan sparen.
Ook heb ik bijna een soort van vriendje.....
Maar zodra daar meer duidelijkheid in komt laat ik t weten :-)

kxs

  • 08 Februari 2009 - 06:04

    Daphne:

    Haha ja nu door het tjdverschil ben ik denk een van de eerste die je bericht gelezen heeft! Maar ja eigenlijk had ik alles al gehoord aan de tel!!
    Maarre vriendje? Dat had je nog niet verteld! Ff skypen vd week? Ben imddels verhuisd naar downtown en daar heb ik gewoon internet in huis.. Vet relaxed!

    kiss

  • 08 Februari 2009 - 09:05

    Pa:

    Je belevenissen houden maar niet op. Hier en daar een tegenvaller ticket bootreis, brief van politie) en meestal meevallers (uurtje vliegen voor ca. 20 euro, bustrip voor 1/2 euro, gratis optredens in parken,veel nieuwe "vrienden" enz.) Ook je liefdesleven schijnt weer op te bloeien ... ! Werk een tijdje daar in Frans Jozef, verdien wat dollars en wie weet waar je daarna nog overal naar toe zal gaan. De helft van je jaar in NZ is pas om dus er is nog tijd genoeg voor nieuwe avonturen. We denken aan je en zijn natuurlijk ook wel een beetje jaloers op je. Take care of yourself. Pa

  • 08 Februari 2009 - 09:24

    Yvonne:

    Vet allemaal weer!
    Mooi weer, veel leuke mensen, een leuke baan, leuke trips......Ik ben niet jaloers hoor.
    Ik werk wel, ik krab 's morgens het ijs wel van mijn autoramen, ik sta wel in het donker op.....

    Meid, wat heerlijk allemaal voor je. Ben benieuwd naar de liefde....Hoop niet dat dat de politie wordt.
    XXX

  • 08 Februari 2009 - 15:29

    Coen En Lidy:

    HOi, Het is al weer een tijdje geleden dat we wat van je gelezen hebben. Je maakt veel mee en doet leuke dingen. Gewoon doorgaan. Eenmaal terug op de Karekiet spreken we je wel uitgebreider.
    Een beetje jaloers op je belevenissen en je ontdekkinsreizen zijn we wel.

  • 08 Februari 2009 - 18:34

    Linda:

    Hey nat,
    Leuk verhaal weer!!! En een gratis kapstertje altijd handig :)
    Ben benieuwd naar je bijna vriendje ;) en wat de politie van je wil

    Succes en veel plezier
    Dikke kus
    Linda en Martin natuurlijk

  • 09 Februari 2009 - 10:26

    Isabel:

    Heej,

    Eindelijk weer n berichtje van je...beter, weten we dat t goed gaat aan de andere kant!
    Je vermaakt je nog steeds prima zo te lezen...beetje balen dat je nu nog n berichtje krijgt over dat ongeluk,van de politie (zal vast goed komen)
    En...bijna weer n vriendje...!!! Klink intressant!!!

    xxx Isabel


  • 09 Februari 2009 - 12:24

    Astrid:

    Het zijn weer leuke belevenissen allemaal tenminste op "die auto"na. maar dat horen we wel t.z.t. hoe of dat afloopt. Je boft ook wel met alles maar dat maakt het ook allemaal wel leuk.
    Daphne is ook goed aangekomen om zo te lezen
    hebben wij nog een wbj om te lezen met avonturen
    uit Canada.
    Ik denk dat wij ook maar een weekendje weggaan naar........ Groesbeek of zo.
    Wat lees ik "bijna vriendje" en ook nog een
    nederlandse moeder leuke
    binnenkomer! vindt ze vast wel aangenaam om weer is eens hollands
    te spreken. Ik ga me verder maar nog niet al te veel zorgen maken toch!
    Jenny haar ouders zijn er bijna. Is het de bedoeling dat zij de volle tijd met hun ga rondreizen?
    Lekker dat je veel werk heb en ook nog aardig wat
    tips.
    Bedankt voor je sms vandaag (9-2) zal het
    oma laten lezen.
    Nou meid geniet maar lekker verder met alles wat je doet.

  • 10 Februari 2009 - 13:40

    Berto & Bep:

    Hallo jonge dame,
    Volgens ons heb jij wel veel plezier en geniet je van je leven daar in het mooie land.
    We wensen je nog een heel fijne tijd toe met je avondtuur. Zorg goed voor je zelf en wees voorzichtig. Kom op je terug reis naar Holland bij ons een paar weken langs om uit te rusten in California zon.
    Groeten en heel veel liefs van je Tante Bep en Ome Berto.Doeiiiiii
    Santa Maria Ca. USA

  • 17 Februari 2009 - 15:42

    Aly En Gerard :

    Wij willen je ook weer het allerbeste wensen en geniet lekker van de zomer. groetjes van ons allemaal wij denken aan je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Once more from Tuatapere

17 November 2016

Tuatapere

03 Juli 2009

laatste avontuur :-(

30 Mei 2009

weer een geweldig avontuur!

12 April 2009

kale muur, help!!!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 64973

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: