Ziekjes... - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu Ziekjes... - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

Ziekjes...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hallo!!!!!

Ben ik weer! Heb weer ff op me laten wachten, Sorry! Maar ja tijd gaat ook zo snel.... :-)

Waar zal ik eens beginnen, uiteraard heb ik t gevoel dat ik niks te vertellen heb over mijn werk en franz josef maar nu ik hier weer achter de comp zit schiet t me allemaal weer te binnen.

Terug in Franz zat ik weer met Jenny op een kamer maar helaas ging die na een week weg! Haar ouders waren over gekomen en daar ging ze 4weken mee rond trekken. Jenny dr laatste dag was er 1 om over naar huis te schrijven! Ik moest om 11uur werken maar om 10uur zaten we in de landing voor een champagneontbijt(niet voor mij dan natuurlijk he!) Om 2uur had ik ff een pauze dus ik ff kijken en ja hoor Jen zat er nog nu aan de grote flessen champagne! 4 tot 6 had ik een break tussen me shiften dus ik weer terug en ja hoor ze zat er nog steeds! Nou om de hele dag samen te vaten was ze dus echt zo giga dronken t was zo grappig! Moet zeggen dat ik erg onder de indruk was, (na een klein middagdutje) Stond ze om 3uur am nog steeds te dansen!!

Na een emotioneel afscheid haha vertrok jenny naar greymouth.
Gelukkig na een week kwam ze weer ff langs :-) Daarna ging ze weer met dr ouders cruizen. Dr ouders zijn vorige week vertrokken en Jenny zit op t noorder eiland. Ze heeft een auto gehuurd en is allemaal gave dingen aan t doen. Zo heeft ze een skydive gedaan en ik was t niet van plan maar na t zien van haar foto's wil ik toch eigenlijk ook...
Check dr foto's ff www.jennykuhlman.co.nz En nou vertelde ze me van de week dat ze dr ticket terug heeft aangevraagd :-( Jenny gaat 6april op t vliegtuig terug naar nl.

Ongeveer een week of 5geleden kwam ik thuis na t werk en had ik een verschrikkelijke pijn in me rug. De dag erna kreeg ik ook een pijn in ribben(bij m'n borst) Dus de dag erna(maandag) ben ik naar de zuster gegaan (dokter is er maar 2ochtende p/w) Zij zei dat me longen schoon waren en me bloeddruk was goed. Neem lekker een paar paracetemolletjes en dan komt alles goed. Dus ik moest 2 dagen thuis blijven en elke paar uur pillen slikken.
Uiteraard ging ik nog steeds kapot van de pijn ik had super last van me rug en ik moest steeds hoesten wat echt super pijn deed aan me ribben. Na 2dagen ging ik weer naar me werk maar ik kon amper recht op staan. Dus ik ging na een uurtje of 2weer naar huis.
Op vrijdag voelde ik me nog steeds verschrikkelijk en ik dacht dat als ik nu niet terug ging naar de zuster dan zou t een erg lang weekend worden! Daar aan gekomen had ze net een spoedje dus na een uur wachten was ik aan de beurt.
Deze zuster was echt super! Na een plasje in een potje was ik officieel hartstikke ziek! Dat is natuurlijk geen goed nieuws maar ik was blij dat er eindelijk iets was waardoor ik pijn had en dat een paracetemolletje de truc niet doet!
Toen heeft ze me bloed af genomen en heb ik antibiotica gekregen. Wat ik had was niet helemaal duidelijk maar dat t bij me lever vandaan kwam wel!
Op maandag moest ik naar de dokter nog steeds was t niet helemaal duidelijk dus me bloed moest naar christchurch ipv greymouth. Op donderdag weer naar de dokter en schijnbaar heb ik CMV ja wat dat precies is, geen idee. Nog meer bloed afgenomen. En de cijfers zijn nog niet naar beneden. Ik ondertussen cmv gegoogeld maar dat heb ik niet joh... Dus toen ik vorige week weer bij de dokter was zei ik dat en toen heeft ie een specialist gebeld en die zei ook dat ik t had omdat me bloed t aan toont. Maar ik heb geen van de symptomen, beetje vreemd...
Dus nou moet ik volgende week weer terug want dan is t al ruim een maand aan de gang en misschien heb ik iets van hepetitus en dat duurt schijnbaar een tijdje voordat je dat in je bloed kan vinden.
Ondanks dat me bloed nog steeds aantoont dat ik behoorlijk ziek ben voel ik me weer prima! Maak je geen zorgen! Ik voel me top en ben alweer een week of 3 volop terug op t werk.
Ff afwachten dus nog, als ik meer weet horen jullie t volgende keer weer.

Eergisteren kreeg ik een sms van Heidi (vorige huisgenoot in wellington) Dat ze weer een brief had ontvangen, Me boete was verhoogt omdat ik m niet op tijd betaald had.....? Ik heb nooit een boete gehad!!! Dus daar gaan we weer! schijnbaar is t $250 en $130 courtcost en dat is blijkbaar normaal $30 en daar komt $100 boven op als je niet op tijd betaald. Of dit ook de uiteindelijke boete is na de horing dat weet ik niet. Heidi heeft t naar me opgestuurd dus ik moet nog ff wachten tot t hier is.PPffffff

Op t moment ben ik druk met denken en plannen. Ik heb nog maar een paar maanden dus de tijd begint te dringen :-) Doordat ik ziek ben geweest en dat auto ongeluk heb gehad zit ik niet zo goed in de slappe was. T plan dat ik nu gemaakt heb is iets anders dan t orgineel. Ik ben van plan om hier in Franz te blijven werken tot ongeveer eind juni tegen die tijd heb ik wel ongeveer genoeg gespaard om een maand lang door nieuw zealand te cruizen en alles te doen wat ik nog wil doen. Australie zal even moeten wachten, misschien 2/3dagen sydney en dan nog 2weekies thailand. Dus 3maanden werken 6weken vakantie. Dat is t plan op t moment.

Wat ik nog even vergat te vermelden is een kleinigheidje, Ik mag 6 maanden niet drinken!!!!!! Nou is dat treurig maar t is geen probleem en t doet t sparen ook veel goed! Ook zal ik niet te bescheiden zijn om even te vermelden dat ik gestopt ben met roken toen ik ziek werd en ik heb t eigenlijk nooit meer opgepakt! Scheelt ook een hoop geld mensen!!!

Nou dat was t geloof ik wel weer zo'n beetje...

Haha jullie willen natuurlijk weten hoe t af is gelopen met t vriendje...
Nou die is er nog steeds. Hij heet Matty is 27 mijn lengte :-) en hartstikke gek op me :-) Inmiddels zijn we dus ook al een paar weken verder en nu slaapt ie elke dag bij mij. Hij heeft een motel kamer maar dat is hier ongeveer een kilometer vandaan (en we hebben allebei geen auto) Hij is schilder en ze zijn hier een nieuw hotel aan t bouwen. Dus al die werk lui zitten in dat motel en daar hoeven ze niks voor te betalen en ze krijgen 3keer per dag eten! Nu heb ik geopert in t kader van bezuiniging dat ik misschien mijn kamer moet delen en dan bij hem ga slapen of dat ik m helemaal opgeef. Is toch $60 of $130 per week! Nou voordat iedereen t benauwd krijgt, Maak je geen zorgen hij is leuk maar geen trouwmateriaal! We hebben t leuk voor the time being!
Ik zal ff een fototje plaatsen.

Nou dan denk ik t nu toch wel zo'n beetje allemaal vertelt te hebben! Hier staat de comp bijna altijd aan dus als je skype hebt meld me ff aan: nathalievanveen of ik thuis ben of wakker dat is een 2de maar dat zien we dan wel...

En dan nog wil ik Jeroen alvast even feliciteren want die word 31 vrijdag!
hahaha

Kijk weer uit naar jullie reactie's, altijd leuk om te weten dat jullie die hele lappen tekst van mij lezen!

dikke kxs

• 25 Maart 2009 - 06:44

Nathalie Van Veen:

ik zie net dat dat webadres van jen van geen kant klopt! t is www.jennykuhlman.waarbenjij.nu :-) foutje

• 25 Maart 2009 - 07:11

Pa:

Zo gebeurt er van alles in je leventje. Vorige keer allemaal spannende verhalen en nu wat minder leuke. Tja, dat is het leven dus .... Fijn je zo nu en dan via skype te horen. Het gaat qua gezondheid gelukkig weer goed met je. Zoals Johan Cruijff altijd zegt hebben negatieve zaken ook positieve kanten. Door je ziekte rook je en drink je niet meer. Dit is gezonder en het houdt weer wat meer geld in je laadje. Take care of yourself oudste dochter. Toedeloe, pa

• 25 Maart 2009 - 15:39

Gerard En Aly:

Blij weer wat te horen en dat het beter met je gaat ik zat er nog een soort overin zo ver van huis maar je hebt geleerd goed voor je zelf te zorgen .
    Leuke jongen op de foto.
    Nathalie wij wensen je weer een goeie tijd toe.
    Veel liefs Gerard en Aly en ook de groeten van de jongens. daaag

• 25 Maart 2009 - 18:49

Petra:

We hadden het vandaag op het werk nog over je. We vonden het hoog tijd voor een update van jouw kant...
    Super goed van je dat je niet het roken weer opgepakt heb!
    Hopelijk word je snel weer gezond verklaard (ook al voel je je nu dan niet ziek).
    Geniet nog even van je tijd daar!

Groetjes Petra (Koen en Jorya)

• 26 Maart 2009 - 06:15

Daphne:

He chickie

Tja ik wist het allemaal eigenlijk al want had je inmiddels alweer paar keer gesproken!!
    Sorry werden goed onderbroken door mijn K*T internet maar spreek je vast snel wel weer. Probeer je binnekort gewoon weer ff!!!

kus

• 26 Maart 2009 - 08:54

Chent En Jus:

ben blij dat het weer goed met je gaat!! en die matty ziet er leuk uit, ik zou zeggen neem hem maar mee door de keuring is ie!!

dikke kus ons

• 26 Maart 2009 - 13:56

Joke En Kees:

Hoi Nathalie
    Gelukkig weer een positief bericht van je.
    We hebben gehoord, dat je ziek bent en zaten toch wel een beetje over je in. Deze keer dus wat minder avonturen, maar geen drank en sigaretten levert je heel wat besparingen op.
    We wensen je beterschap en horen wel van je ouders hoe de bloedtests verlopen.
    Heel veel groetjes van ons.Doei!!!!!!!!!

• 30 Maart 2009 - 17:43

Sonja Borst:

hoi nathalie,

Goed om te horen dat het weer goed met je gaat.
    Je schrikt toch even als het leest. Maar zo kan je wel even sparen voor het geen, wat je nog wil doen. In nieuw-zeeland.
    Even een berichtje van ons, we hebben een zoon gekregen. En hij heet LOEK. En alles gaat goed.
    Ben je ook weer even op de hoogte.
    We wensen je nog heel veel plezier daar.

groetjes,

sonja, emiel