Jaja ik leef nog! - Reisverslag uit Inglewood, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu Jaja ik leef nog! - Reisverslag uit Inglewood, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

Jaja ik leef nog!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 September 2008 | Nieuw Zeeland, Inglewood

He allemaal!
Aangezien ik 2weken niks van me heb laten horen heb ik redelijk wat te vertellen, verassend he! Sommige dingen zal ik in vogelvlucht doen. Maar deze keer ga ik t anders doen.... Op verzoek van sharissa probeer ik er nu allinea's in te doen! Joepie!
Oke zondag 2weken geleden, ging ik met linda en alan de hort op eerst gingen we naar mount Taranaki daar moet je geweest zijn want die hele streek hier kan de berg zien sterker nog de hele streek heet taranaki.Daarna gingen we naar een park met allemaal bomen en planten enzo. Toen gingen we naar een soort dierentuin/kinderboerderij daarna hebben we ff chocomel gedronken down town New Plymouth.
Maandag ben ik met alan naar New Plymouth geweest en daarna zijn we gaan golven ik heb wel eens golfles gehad maar ben nooit op de green geweest nou hier doen ze schijnbaar niet eens aan les je gaat gewoon lekker die baan op en gaan. Ik heb helaas niet gewonnen maar serieus ik heb t echt niet slecht gedaan!
Dinsdag weer ff met alan naar New Plymouth geweest en op de terug weg langs een meer hier in de buurt gereden en ja ook daarvan daar stond die mt taranaki er leuk bij.
Woensdag heb ik lekker geen bal uitgevoerd lekker uitgeslapen en me 2e boek uitgelezen.
Donderdag ben ik eest met linda naar een strandje hier in de buurt geweest (zij sleept me overal mee naar toe) Daarna had ik een tripje in de planning staan ik wou eigenlijk naar waitomo caves maar omdat ik niet in t water mocht vanwege mijn tattoo kon dat niet en heb ik die een week verzet en zijn we (ik en Robert) naar Napier gegaan. Dat is een mooi stuk rijden maar ja ik wil t natuurlijk wel ff gedaan hebben. Eerst naar Palmerston North ff bij david langs toen door naar Dannevirk daar ff wat gegeten maar t was al 6uur dus ik heb een hostel gebeld in t volgende dorp dat nog 1,5uur rijden was en daar een kamer geboekt. Aangekomen in Hastings bij de Rotten Apple blijkt het hostel zijn naam keurig aan te doen. T stonk naar aziaten en t was viezig. Maar ja te laat voor een andere.
Volgende ochtend door gereden naar Napier, Napier staat bekend voor zijn art-deco gebouwen. Daar een tour geboekt bij t informatiecentre. T was wel mooi en wel leuk maar totaal niet wat ik verwacht had, nou weet ik niet echt wat ik verwacht hat want eigenlijk wist ik heel niet wat art-deco was. Maar ik verwachte aan te komen rijden en te denken WOW wat mooi wat anders. Maar nee, na uitleg van de vrouw die de tour deed wist ik waar je op moest letten en dan zie je inderdaad allemaal sierwerkjes op de gebouwen. Verder was er niet veel te doen in Napier dus gingen we terug door Hastings want hier is ook nog een Hollandwinkel dus wij opzoek naar die winkel want ik had allebei m'n boeken al uit! Daar aangekomen heb ik 2boeken uitgezocht en mocht ik ze gewoon hebben! Beter! Terug hebben we een iets andere route genomen ik wou ff langs de langste plaatsnaam van de wereld nou daar ben ik geweest (foto boven in op me site) deze route was om en off the beaten track dit was wel weer ontzettend mooi maar als je een uur niemand tegen komt is dat heel normaal. We zijn maar meteen door gereden naar Inglewood want we hadden verder ook geen ingevingen en eerlijk is eerlijk hoe eerder ik niet meer met robert hoefde te zijn hoe beter die gast is zo SAAI. Toen zijn we dus ook nog verkeerd gereden wat echt vet zijn schuld was maar hij is een echte nerd dus boos worden kan niet echt dat is zielig ofzo, hij is zo'n typ dat er 8jaar voor nodig heeft om er over heen te komen, dus ik heb t maar ingeslikt.
Zaterdag heb ik de hele dag achter de computer gezeten om al m'n foto's te uploaden enzo echt te zijn maar dan heb ik t maar gedaan. Dus check ook ff me hyves want daar heb ik ook een zooitje op gezet.
Zondag werd ik weer op sleeptouw genomen door linda en robert ging ook gezellig mee :-) We gingen naar Strattford hier hebben ze een dorpje gebouwd in de stijl van weet ik t 100jaar geleden ofzo en dat heette pioneervillage. Best grappig. Daarna wat gegeten en tot m'n verbazing zaten er 2nederlanders achter mij. Dus ik denk ff afluisteren... Zitten ze ruzie te maken en natuurlijk in de veronderstelling dat niemand dat hoort of begrijpt, Jammer joh! Ondanks dat ze niet zo'n gezellig gesprek hadden was t toch wel weer ff prettig om een nederlander te horen. Daarna gingen we naar stoney oak dit was ook een soort van kinderboerderijachtig iets. Ja ik weet t en ik was de jongste maar zo als ik al zei ik word gewoon op sleeptouw genomen. Ik heb niet gevraagd of we ff naar de kinderboerderij konden. Maar goed t is allemaal goed bedoelt en t was best grappig.
Maandag ben ik weer met Alan naar Mt Taranaki geweest vandaag was t mooi helder dus helemaal naar boven gereden daar geparkeerd en door gelopen naar het skigebied boven op mt taranaki. Nou voor iedereen die wel eens op wintersport is geweest dit is echt een lachertje je moet eerst ik geloof iets van 2,5km met al je spullen naar boven lopen en dit is een berg he! En als je dan boven ben zijn er 2 liften 1kleine en 1"grote" nou ik ken t niet maar zelfs ik zou in 1,5minuut beneden zijn. Waarom zou je al die moeite doen? Maar goed t was wel een mooi bergtopje! Toen was het tijd voor een kiwilunch zei alan. Dat houd in dat ik pie moest gaan eten. Ik weet niet of jullie wel eens pie hebben gezien(dat eten die engelsen ook allemaal) Nou ik vind t er niet uitzien. Maar ja moet t dan toch maar is gaan proberen. Eerlijk het ziet er beroerder uit dan dat t smaakt maar lekker is ook niet t woord.
Toen zijn we langs een possumshop gegaan. Possums zijn beesten waar jullie vast nog nooit van hebben gehoord, nou jes weet je nog dat ma t probeerde uit te leggen t werd alleen maar vager. Nou t zijn dus wilde beesten en ze leven in bomen ze hebben wat weg van een eekhoorn maar zijn groter en hun kop lijkt een beetje op een rat of een grote muis. Levend heb ik ze nog niet gezien wel dood langs de weg. En gevilt in de possumshop. Possums zijn dus een plaag hier en je mag ze dus neerschieten. En dan maken ze er handschoenen,sloffen,hoeden,kruikzakken,tassen,jassen zo gek je maar kan bedenken en ze maken het er van. Voelt wel heerlijk zacht maar t is nog best wel prijzig. Toen nog naar dawson fall ja ff een watervalletje tussen door! Ff een fototje en weer terug.
Dinsdag niet zoveel gedaan, ff naar new plymouth geweest.
Woensdag net zo boeiend precies t zelfde.
Donderdag ben ik naar de aa(anwb) geweest met alan om m'n bootkaartje en m'n buskaartje te boeken... ja ik ga bijna het noordereiland verlaten! Maar vandaag is ook de dag van de 2e trip. Op naar Waitomo! Eerst door Te Kuiti maar daar was niks meer open dus geen eten daar. Door naar Waitomo daar eerst het hostel geboekt en toen ergens wat gaan eten. Jongens ik geloof dat ik nog nooit zo blij ben geweest dat ik rook! Dan kan ik af en toe in me eentje buiten gaan staan zonder robert en nog beter je ontmoet andere rokers alias gezellige mensen! Terug in het hostel zelfde verhaal. Ik lekker in me up roken.. ja hoor andere gezellige mensen! Een groepie jongens 3uit canada 1 uit de US en een ja een Nederlander! Hun hadden een avondje feesten in de planning of ik ook zin had in een feesie, Ja tuurlijk! Behalve de binbagparty heb ik nog geen feesie gezien.
En of dit een feesie is geworden. Iedereen aanwezig werd ook gevraagd aan te schuiven dus er schoof nog een frans meisje aan en nog een nederlandse jongen(harstikke druk met al die nederlanders!) Mijn altijd gezellige reisgenoot zei niks en ging naar bed! Nou een hoop alcohol en voor mij nieuwe spelletjes later. Heb ik geloof ik een uurtje of 3,4 geslapen.
Dus ik met me kater naar de caves.
We waren met z'n 11e en we mochten weer een charmant outfitje aan! Oke wat we hier hebben gedaan was echt heel gaaf! Je gaat een grot in met een soort zwemband. Sommige stukken loop je ander dobberje we moesten ook nog achterste voren in ons bandje van een waterval afspringen nou was die geen 20meter hoog ofzo misschien 2 ofzo maar toch ik heb t wel gedaan! Ook in deze grotten waren glowwormen. Ik zal proberen een paar foto's op de site te zetten.
Daarna zijn we door gereden naar Rotorua hier woont een vriend van robert dus hij ging daar heen en ik was weer lekker alleen! In t hostel onmoeten ik een duits meisje die sinds januari is sydney studeerde. Nou en ik vond dus dat ze op jenny leek (sorry rieuwert) ik denk nou t zal toch niet. Ik geloof dat die ook naar austalie was gegaan was t niet? Toen heb ik maar ff dr naam gevraagd. Ze heette helen. Met helen ben ik gaan eten in de pig and wisle. Daarna hebben we nog jackass gekeken in t hostel en toen naar bed.
Volgende ochtend lekker in me up door de stad gestruint wachtend tot t 12 uur was want dan had ik een afspraak. Ik durf t bijna niet te zeggen mam hou je hart vast, ik heb me tattoo iets groter laten maken. Alleen maar een cm of 6 is niks joh! Nu is t echt klaar en hoef ik niet meer!
Toen maar weer terug naar inglewood waar we zo'n 5,5 uur over zouden moeten doen volgens de planning maar op de 1 of andere manier waren we met 3,5uur terug(gelukkig) Toen heb ik m'n 3e boek uitgelezen en ben lekker vroeg gaan pitten.
Vandaag is mijn klok een uur vooruit gegaan! En maak ik een update op m'n waarbenjij en ik ga weer ff proberen er foto's bij te zetten en verder lekker niks.
En morgen ja morgen ja morgen morgen heb ik een reading! Je weet wel zo'n man die met doden kan praten enzo. En ik krijg een foto van m'n aura! Ja ik ben heel erg benieuwd ergens een soort van eng maar vooral heel erg nieuwsgierig! Woensdag ga ik naar Wellington en zaterdag naar het zuidereiland. Hartstikke druk joh! Ik houd jullie op de hoogte!

dikke kxs
(is t goed zo sharis?)

  • 28 September 2008 - 08:53

    Yvonne:

    Wow, wat een belevenissen weer. Goed man! Ik ga ook ff je hyves checken voor je foto's.
    Xje

  • 28 September 2008 - 08:56

    Chantal:

    he chick

    bedankt voor je smsje!!
    ik heb ook een x een foto van mijn aura laten maken,klopt echt! echt heel raar!

    ik ben dislecties maar een allinea is met een stukje leeg er boven net als bij mij nu! het is best lastig om te lezen maar wel onwijs leuk!

    dikke kus mij, erik en jus

  • 28 September 2008 - 10:30

    Daphne:

    He lieverd

    goed hoor die alinea's!!!! hahaha. beter leesbaar.

    nog een pic van je tattoo??

    kus

  • 28 September 2008 - 10:57

    Pa:

    Zo te lezen heb je het gelukkig (meestal) erg naar je zin en lijkt het leven een groot avontuur. Probeer alles goed in je op te nemen zodat je hier later met veel plezier aan terug kan denken. Je gaat het Noorder eiland dus deze week alweer verlaten en op naar nieuwe belevenissen op het Zuider eiland. Je kan het nu misschien bijna niet geloven maar de natuur is daar nog indrukwekkender. Doe later in de week de groeten aan onze vele vrienden / kennissen in Dunedin (de geboortestad van je moeder) en Brighton. Ik hoop dat je autootje van Tony voor de rest van je bezoek aan NZ gereed staat en je daar lekker, natuurlijk wel aan de linkerkant van de weg, kan rondkarrren !

  • 29 September 2008 - 09:23

    Mark "the Aussie' :

    Ha Die Nathalie,
    Altijd leuk de week beginnen met je verhalen.
    En de foto's Over foto's gesproken. Doe s gek ik heb ruimte geregeld voor je 200 fotos kan je erop doen en wat meer video ruimte. Doe s een speciale foto pour moi .
    Geniet en blijf me boeien met je verhalen (en foto's) groet mark

  • 29 September 2008 - 09:49

    Aly:

    Wij kijken er naar uit je vehalen te lezen erg mooi heel veel plezier de komende week groetjes
    Gerard en Aly

  • 29 September 2008 - 17:08

    Sharis:

    Helemaal top Nath!
    Ben hartstikke trots op je ;-)

    Dikke kus van mij

  • 29 September 2008 - 20:14

    Isabel:

    Heej...
    Beter weer van je te horen....wel meteen weer n heel verhaal...maar dat geeft niet...!!
    Super dat je t zo naar je zin heb!
    Je tattoo is supergaaf, ik ga zo ff op de hyves wat fot's van je bekijken...!!
    xxx

  • 02 Oktober 2008 - 08:36

    Jess:

    Hey!!!
    Sorry voor de late reactie!
    Ben een soort van druk geweest deze week!

    Vrijdag gesolliciteerd in vinkeveen, zaterdag op zondag in Maastricht geweest, maandag een dagje meegelopen, dinsdag me diploma opgehaald :-)
    Woensdag in a'dam gewerkt, (nu) donderdag oppassen, vrijdag weer naar a'dam om te werken!
    En maandag ja ja... ik kan het zelf bijna niet geloven 'dan heb ik mijn eerste rijles'.
    Ik ben nu al zenuwachtig!
    Hahaha....

    Maar goed nu weer ff over jou! ;-)

    Je hebt weer een hoop gedaan zo te lezen!
    Was zeker wel tof in zo'n band in het water!
    Ziet er echt cool uit!
    Die wormen zijn ook wel heel appart! :-)
    Over dat beest wat ma ons heeft proberen te vertellen staat me nog maar vaag iets van bij!
    Maar hij was dus idd best vreemd en best lelijk?
    Ben je al bij die man geweest die van alles over je weet?
    Was het eng?
    Wanneer ben je weer op msn want de afgelopen week heb ik je veel te weinig gesproken!!!

    Dikke kxs en knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Inglewood

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Once more from Tuatapere

17 November 2016

Tuatapere

03 Juli 2009

laatste avontuur :-(

30 Mei 2009

weer een geweldig avontuur!

12 April 2009

kale muur, help!!!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 64978

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: