berichtje uit franz josef - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu berichtje uit franz josef - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

berichtje uit franz josef

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

23 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

hallo allemaal,

Nou heb ik van de week uitgebreid m'n verhaal getypt en na ander half uur was ik klaar ben ik om de een of andere reden van t internet afgegooid. M'n hele verhaal weg :-(
Allereerst zal ik vertellen waarom de politieagent op ons stond te wachten, de auto stond aan de verkeerde kant van de weg geparkeerd dus ma je hebt gewonnen. Echt heel apart wie heeft er ooit van die regel gehoord? Je moet parkeren aan de kant van de weg waar je rijd.
Donderdag heb ik dus de auto op m'n naam laten zetten en daarna hebben we hem ff goed schoongemaakt hij heeft namelijk ander half jaar stil gestaan dus hij was goed smerig.
Vrijdag wilde gaan paardrijden maar daar eindelijk aangekomen blijken ze al vol geboekt. Dus toen zijn we terug naar dunedin gereden en hebben we een paar spulletjes gekocht om Kiwi (de auto) te pimpen. Willen we weer weg rijden start ie opeens niet meer!!! Na lang proberen deed ie t gelukkig weer maar dit is natuurlijk niet goed. Dus toen zijn we maar terug naar brighton gegaan en hebben we een lange strandwandeling gemaakt. Op pinguinwacht gestaan maar helaas niet gezien.
Zaterdag deed de auto t niet meer dus tony gebeld en die zou dan zondag komen dus we zaten in brighton vast dus ja dan moet je locale dingen gaan verzinnen.
We zijn samen met barry en de hond t land op gegaan om de schapen te verplaatsen :-) dat is ff grappig joh! Daarna heeft ie ons z'n hele land laten zien en dat was een flinke wandeling! Wat een lap grond joh en niet alleen maar weiland nee ook een heel stuk bos. Tegen de avond moesten de schapen die bij iemand anders verder op stonden terug komen dus daar gingen we weer... Lekker schapen herderen :-) Nog ff 1 scheren en ik ben een echte kiwi!
Zondag gingen we met de hele fam kanoeen. Dus de kano op de trailer en gaan. Aangekomen bij de rivier tilden we de kano de rivier in sprongen er enthousiast in en toen begon t avontuur. Maar dat peddelen viel vies tegen dat was mooi zwaar. Maar goed behalve dat was t onwijs mooi en er was verder helemaal niemand! Om een uur of 12 kwamen we terug en hing tony onder de motorkap. Hij had kiwi weer gefixt dus we konden op avontuur. S'middags gingen we naar de womans expo dat bleek een soort huishoudbeurs maar dan heel klein was eigenlijk niet zoveel aan.
Maandag hadden we besloten de wijde wereld weer te gaan verkennen. Dus op naar de supermarkt voor een paar boodschappen meteen ff door naar de cdwinkel waar toevallig heel veel in de aanbieding was dus voor 15dollar (7,50) hadden we 6cd's ja doe dat maar is na! Want ja er zijn hier meer plaatsen waar je geen radio kan ontvangen dan wel :-) Aangekomen in Gore wilde ik een kennis van m'n moeder en oma opzoeken maar die bleek niet thuis te zijn. Dus hebben we daar ff midden in de woonwijk gepicknickt en zijn doorgereden. Aangekomen in te anau zijn we een hostel ingegaan en hebben we lekker spinazie gekookt :-) lekker hoor!!! Toen was t tijd voor een plan. Doubtful sounds of Milfort sound? Kepler track of Milfort track? Varen of lopen? Er is eigenlijk altijd te veel keus. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een overnight cruize in milfort sound. S'avond weer een wandeling gemaakt en toen lekker slapen.
De weg naar milfort heeft ook nog allerlei schoon om te bekijken of wandelingen om te maken dus genoeg te doen. Maar helaas regende t de god ganze dag dus van de wandelingen is weinig terecht gekomen. Aangekomen in milfort sound blijken daar 2huizen en een restauratie te zitten. En we zouden pas om half 5 de boot op gaan dus na 2,5uur wachten konden we eindelijk de boot op. Gelukkig hadden we ook kaarten gekocht voor t geval zo iets zou gebeuren. De hele boot stroomde vol waar die mensen vandaan kwamen geen idee! stuk of 45 mensen waar er wel. T regende nog steeds maar dan hebben de sounds dus iets extra's t water weet namelijk niet waar t heen moet dus er ontstaan overal watervallen! Sounds zijn bot gezegd een heleboel bergen omringt met water. Na een stuk varen mochten we kajaken. Dus wij wilden dat natuurlijk ondanks dat regende! Dus weer een zwemvest aan en kajaken maar. Dus wij gingen richting t strand waar dus zonder dat we t wisten pinguins liepen! Zo vet zit ik daar in me kajak op 10 meter afstand van een pinguin! De foto's zijn niet zo goed gelukt maar dat maakt niet uit ik was erbij :-) Daarna gingen we eten en bordspelletjes spellen haha.
Volgende ochtend vroeg op voor t ontbijt en toen ff douchen. Staan we onder de douche varen we richting zee, wisten wij veel. Dus voor we t wisten werden we de hele douchekabinne door geslingert! Erg grappig, tot dat ik er toch wel een beetje misselijk van werd... Terug naar de kamer en toen ging t toch niet zo goed:-( Dus ik ben maar ff op bed blijven liggen. Toen heb ik de prullenbak vol gekotst en ben ik lekker ff gaan slapen. Jenny heeft in de tussen tijd nog meer pinguins gezien en een zeehond. Toen ik weer wakker werd was ik weer topfit. Dus weer terug over de milfort road maar t regende inmiddels weer dus weer geen wandelingen. Aangezien een sound een sound is hebben we de doubtful overgeslaan en zijn doorgereden naar queenstown.
Jenny was al in queenstown geweest en ik ben eigenlijk meer van de kleinere dorpjes zijn we daar maar 1nacht geweest. We hebben t centrum door gelopen en alle souvenierswinkels afgelopen. Terug in t hostel zijn we lekker de hottub in gegaan! Eten, filmpje gekeken en weer slapen.
Volgende plan was Franz Josef. Dat was een aardige trip. Langs lake hawea en lake wanaka dat was echt heel mooi, vandaag scheen de zon heerlijk op ons bolletje. Pitstop voor een lekker chomelletje en door. Lang de route was een wandeling naar de blue pools dus wij op naar de blue pools.Hier aangekomen is t gewoon een soort rivier en is t water groen dus ik weet niet wat we gemist hebben maar t was uiteraard wel weer mooi. Nog ff langs de thunder fall. Nog een waterval dus! En door naar de glaciers. Aangekomen bij Fox glacier regende t weer. Maar wij laten ons niet kisten dus wandelschoenen aan en opzoek naar de glacier. Glacier is in t nederlands gletsjer en t is eigenlijk 1 grote vlakte van ijs midden in t landschap. Hier aangekomen was t wel anders dan wij ons hadden voorgesteld maar toch weer bijzonder. Ff een paar kiekjes en door naar de Franz josef glacier. Deze blijk nog wat kleiner en slecht te zien door t rotweer wat we inmiddels hadden.
Op naar t hostel want t echte plan was om er 1 te beklimmen natuurlijk! T hostel waar we heen zijn gegaan heet montrose en is echt super de mensen hier zijn zoooo aardig! Dus we hebben meteen bij de receptie de glacierwalk geboekt. Een avontuur van 8uur!!! S'avonds zijn we dit dorpje gaan verkennen en de sfeer hier vonden we allebei meteen geweldig. De avond eindigde ook een stuk later en meer beschonken dan gepland! Half 2 waren we terug en 8uur moesten we er weer uit. Dus half aangeschoten moesten we op naar ons avontuur. Gelukkig voelde ik me lang niet zo beroerd als de ochtend na de bewuste avond in waitomo. Na een wandeling van 2,5km naar de glacier toe ging t beginnen. Iedereen was weer in een briljante outfit gehezen. En we mochten nu ook de crampons aan. Dat moet je zien als van die ouderwetse schaatsen waar je alleen de ijzers onder je schoenen hoeft te binden. Maar dan zaten er een aantal punten aan waar mee je je in t ijs vast zet zeg maar. Nou daar gingen we t ijs op! De tijd vloog en t was echt geweldig, te gek, zo vet, gruwelijk, awesome, cool, sweet as, briljant, leuk, fantastic, indrukwekkend en ga zo maar ff door. Gelukkig hebben we t ook de hele dag droog gehouden. Maar dit was echt zo gaaf als je ooit de kans krijgt..... Eindelijk terug waren we kapot dus zijn gaan eten voor 10dollar(5euro) haha. En daarna vroeg naar bed.
Aangezien we t allebei onwijs naar ons zin hadden hier in Franz josef hebben we besloten opzoek te gaan naar een baantje. Dus we zijn beeches (een restaurant) in gestapt en mochten de volgende dag meteen komen. Maar voor vandaag hadden we dus ff niks te doen dus we zijn door gereden naar de volgende stad. Eerst kwamen we door hokitika en mee dat we er door heen rijden denk ik: "hokitika, hokitika wat was er ook alweer met hokitika?" O ja ik moet hier ff stoppen want Yvon verwacht een kaart uit hokitika anders gelooft ze niet dat ik in nieuw zeeland ben geweest! Dus ff hokitika door, best een leuk plaatsje maar ook weer klein en niks te beleven. En oja pa jij zei dat ze hier glasblazen nou dat heb ik nergens gezien t hele dorp draait om jade. Dus door naar Greymouth. We wilde een zwarte broek kopen omdat we die eigenlijk moesten hebben voor ons werk :-) Dat is gelukt voor 20 dollar een broekie gekocht :-) en nog lang genoeg ook! Meteen boodschappen gedaan want dat is goedkoper dan is die kleine dorpjes. Toen belde de eigenaar van beeches of we niet vandaag konden komen... ehh nee sorry we zitten 2,5uur verder op haha. Wel ff vergeten dat de winkels in nieuw zeeland om 3uur sluiten. Dus we hadden uiteindelijk niet echt lang in greymouth. Verder was er ook niet veel te beleven dus zijn we maar terug gereden en s'avonds weer de kroegen in gegaan. In de monsoon was een karaokeavond dus wij nachtegaaltjes hebben ff een paar liedjes laten horen aan de andere 10gasten hahaha.
Hoe dan ook het liep weer uit op een hele gezellige ruim vloeiende avond. Op de terug weg naar t hostel om een uur of 5 heb ik een possum gezien. Joepie ik heb m'n eerste echte levende possum gezien!!! Je ziet ze namelijk alleen maar dood langs de weg of in de vorm van een muts of handtas :-)
Zondag was t zover om 5uur moesten we ons proefdagje draaien. We zijn helaas maar 2uurtjes geweest omdat ik dus opeens hele vreemde pijnen in m'n keel kreeg en uiteindelijk half dood naar huis ben gestuurd.
Maandag ging t gelukkig een stuk beter en ben ik maar gaan werken met de hoop dat t vandaagoed zou aflopen. De eerste tafel die zelf mocht doen bleken Nederlanders dus dat was mooi makkelijk :-) T ging goed en we mogen de volgende dag terug komen dus ja ik heb een baantje haha. Jenny is nu aan t werk en ik begin om 5uur. Als t goed is krijgen we een accomodatie en een rooster voor een uur of 40pw dus t ziet er rooskleurig uit. De eigenaar van montrose (t hostel waar we nog steeds zitten) heeft ons ook al werk aangeboden. Als we willen kunnen we straks als we richting zomer gaan ook nog in de ochtende hier werken. Dus t lijkt erop dat ik nog rijk ga worden hier :-) Hoop dat alles daar ook goed gaat met iedereen! Melis is er al een baby? Als er maar niet te veel verandert anders had ik natuurlijk net zo goed thuis kunnen blijven ;-)
Kijk weer uit naar jullie reactie's!
dikke kxs nathalie de avonturier

  • 23 Oktober 2008 - 06:46

    Yvonne:

    Hela! Dat klinkt allemaal weer top, ook al schrijf je het voor de 2e keer neer. Ik w8 vol spanning op mijn kaartje...... Ga ff je foto's kijken en dan snel naar mijn werk.
    Werk ze he!

  • 23 Oktober 2008 - 09:35

    Daphne:

    Zo zo je wordt dus een working lady... Bevalt het een beetje?
    Over werk gesproken.. Ik moet zo ook beginnen.
    Goed om te horen dat alles nog steeds goed gaat!

    kus

  • 23 Oktober 2008 - 18:53

    Petra:

    We hadden het vandaag nog over je op het werk. We vonden dat we allang niks meer gehoord hadden en wat blijkt bij thuiskomst......

    Werkze de komende tijd!
    Groetjes P.

  • 23 Oktober 2008 - 19:08

    Erik:

    Geweldig..... dat je eindelijk moet werken, begon net jaloers op je te worden!
    Geniet er lekker van, van je avotuur natuurlijk.En doe de groeten aan Jenny.

    X, en kijk al uit naar je volgende verslag.

  • 24 Oktober 2008 - 21:32

    Pa:

    Net terug van een week cursus in Engeland / Leeds en direkt je laatste nieuwtjes gelezen. Fijn dat je na ca. 2 maanden nog altijd zo heerlijk enthousiast over je belevenissen in het oh zo mooie Nieuw Zeeland kan vertellen. Nu toch je 1e baantje dus en nog wel in de bediening bij een gezellig restaurantje. Wie had dat ooit kunnnen bedenken. Groetjes en enjoy while you still can !!

  • 26 Oktober 2008 - 14:16

    Oma Van Der Krans:

    Hallo Nathalie, wat leuk dat je even langs ben gegaan bij Eleanor, alleen jammer dat ze niet thuis was want ze had het wel heel leuk gevonden on je weer is te zien. Zo te lezen ben je echt een avonturier
    leuk te lezen en te horen dat je zoveel leuke dingen doet. Het weer werkte tot nog toe niet zo erg mee maar hopelijk komt dat nog.
    Als je nog langs meer bekenden komt van mij doe
    ze maar de groeten.
    Ik wens je nog heel veel
    plezier en nog meer avontuur voor jou en Jenny.
    Heel veel liefs van Oma.
    PS: alles gaat goed met mij op het nieuwe adres
    in Vinkeveen, het is even wennen maar dat komt wel goed.

  • 29 Oktober 2008 - 06:31

    Moeders:

    Hoi Nathalie, het is weer een heel verhaal en al helemaal als je het 2x moet schrijven maar het is weer een boeiend
    verslag. Zo te horen gaat het werk goed, biediening was toch niet helemaal jou ding dacht ik, maar het zijn allemaal leuk mensen en in de goede stemming mag
    ik hopen dan is het wel leuk. Je foto zijn erg mooi en tof filmpje daar in de gleuf op de Franz Josef, zat te bedenken dat je vader en ik het ook hebben beklommen toen
    wij 22 waren...even geleden.
    Hoop je gauw nog te spreken. Werkse en geniet er dan ook maar van.
    Groetjes aan Jenny.

  • 31 Oktober 2008 - 22:11

    Joke:

    Hoi Nathalie,
    Altijd leuk om jouw belevenissen te lezen.
    Nu weer even met beide benen op de grond en een poosje werken.
    Ik hoop dat het je bevalt.
    Ons nieuwe e-mail adres is vanaf nu: kees.joke@hetnet.nl
    Ik heb ons adres wel op deze site ingevuld.
    Ik hoop nog gewoon al je mails te ontvangen.
    Wij wensen je het allerbeste en have fun.
    Groetjes kees en Joke

  • 04 November 2008 - 12:08

    Aly En Gerard:

    Wij blijven het geweldig vinden je brieven te lezen Veel liefs je fam uit Kockengen. Aly

  • 05 November 2008 - 21:45

    Chantal:

    hey toppertje van me!

    ik ben ook begonnen bij me nieuwe baan, eng man. het zal voor jou ook wel ff wennen zijn.

    je moet vaker van die filmpjes er op zetten, heb ik toch een beetje het idee dat je hier bent.

    vond het ook erg gezellig ff met je te lullen op msn van de week!

    hoe vond je onze "wild face"?

    dikke kus van mij, erik en justin

  • 09 November 2008 - 16:36

    Sas:

    He Avonturier hihi

    Wat een verhalen weer! Jeetje je hebt echt al veel gedaan, tof zeg! En wat een stunt van die boete joh...dat vergeet je ook nooit meer!
    Gelukkig is kiwi weer gemaakt en kan je weer touren!

    Wat goed dat je een baantje hebt gevonden! Eindelijk weer wat verdienen..lekker hoor!

    Hier gaat ook alles top. Heb een tongpiercing en me haar pikzwart haha. Owja en ik heb me HBO diploma in de pocket...dat heb ik gelijk even goed gevierd natuurlijk haha.

    Nou mop genietse daar en take care! Succes met je baantje!

    Dikke kus!

  • 10 November 2008 - 08:48

    Chantal:

    hey nat

    weet je wie ook naar nieuw zeeland gaat voor een tijdje bjorn van rendes vous. ken je hem anders kan je ook nog een dagje met hem wat afspreken!!

    dikke kus mij

  • 12 November 2008 - 21:59

    Chantal:

    hey knapperd

    nou mag hopen dat jij het meer naar je zin heb dan mij bij mijn nieuwe job, ik sta er nog niet helemaal achter.

    maaruh waar ben je nu dan we hebben al ff nx meer van je gehoord!

    dikke kus mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Once more from Tuatapere

17 November 2016

Tuatapere

03 Juli 2009

laatste avontuur :-(

30 Mei 2009

weer een geweldig avontuur!

12 April 2009

kale muur, help!!!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 64975

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: