still in one piece... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu still in one piece... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

still in one piece...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 November 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal!!!

T heeft even mogen duren maar ik ben er weer. Ik heb vooral gewerkt dus dan heb je voor je gevoel niet zoveel te melden. Maar nu ik alles een beetje na ga heb ik natuurlijk weer zat te vertellen! Dus ik ga dr maar weer ff voor zitten want ik geloof dat m'n laatste update alweer bijna een maand geleden is. Sorry!
In Franz josef hadden we dus vrij snel een baantje met genoeg uren om rond te komen een accomodatie midden in t dorpje dus t werk was op 2minuten loopafstand en de kroeg op 4minuten :-) We zijn 2x naar greymouth gereden voor boodschappen enzo. Dat is de dichtsbijzijnde 'stad' en dat was dus 2uur en een kwartier rijden ofzo. Qua werk hadden jenny en ik heel verschillende uren dus als ik een dagdienst had dan had zij vaak een avonddienst. Wat opzich niet erg is maar soms wil de verveling wel inslaan als je in zo'n klein dorpje zit waar bar weinig te doen is. Dus een voor de hand liggen de oplossing en ook de enige om verveling tegen tegaan was naar de kroeg gaan. Dus daar gingen we dan regelmatig naar toe. En met regelmatig bedoel ik echt wel een avond of 5per week. En 1 drankje werkt niet in franz josef, als je gaat moet je t ook wel goed doen zodat je de volgende dag extra slaap nodig hebt om bij te komen. Anders verveel je je weer zo snel.
In de monsoon de, naar onze mening, leukste kroeg in franz had elke avond een thema zo was er op donderdag bingo en dat klinkt natuurlijk heel suf maar dat was t zeker niet! Er worden dan 3 potjes bingo gespeeld irish bingo, normale bingo en dan naked bingo! Ja ja en dat werd ook altijd gespeeld dus ik heb het nodige naakt op de bar zien staan! Erg grappig!
Op zaterdag was er karaoke dus wij waren natuurlijk meteen de eerste zaterdag van de party en hebben uiteraard uit volle borst een paar melodietjes staan bleren! En de weken daarna zeiden ze steeds dat ie t niet meer deed :-( jaja....
Maar goed zo hadden we meerdere avonden die je niet wou missen. Hoe langer we in franz zaten hoe verder m'n gezondheid achteruit ging... Van al dat zuipen word je dronken en als je dronken ben wil je nog wel eens om vallen ;-) Dus ik had elke week weer nieuwe verwondingen.
Ook hebben we nog een avond in de bleu ice bar gehad waar een fijn optreden plaats vond van de men of steel. Ja dit zijn mannelijke strippers die onder andere jenny even lekker hebben verwent ;-) Gelukkig hebben we de foto's nog haha
Ook hebben we nog een halloweenparty gehad. En omdat we t weekend er voor in greymouth waren geweest hadden wij natuurlijk een piepklein outfitje gekocht in de 2dollar shop!
Ook dit was natuurlijk een hilarische avond met veel kodakmomentjes!
Ook hebben we nog een feestje in the forx gehad. The forxparty. Ons was vertelt dat t wel een km of 5 buiten t dorp was. En we hadden t busje gemist dus wij dachten van, nou dan lopen we toch ff. Na een meter of 100 dachten we, alle auto's die ons passeren gaan die kant op dus we kunnen ook ff proberen te liften. Nou de eerste auto stopte meteen. Dus wij ons verhaal en hij woonde net buiten het dorp maar we hadden het blijkbaar niet helemaal goed begrepen want t was veel verder weg. En hij vond t best sneu voor ons dus die aardige man heeft ons er helemaal naar toe gebracht! En eerlijk is eerlijk wat was ik blij dat ik dat niet hoefde te lopen!!! Dat was echt ver! Deze avond begon goed en eindigde toch wel zo rommelig! En daar laat ik t maar bij... Kan er verder ook maar weinig over na vertellen.
De pijnen die ik de volgende dag had waren echt t toppunt. Franz josef is echt slecht voor je gezondheid!
Daar buiten is franz josef wel onzettend mooi! En ook daar heb ik natuurlijk kiekjes van. Waar je ook in franz staat je ziet de mooie witte bergtoppen. De glacier was 5min rijden het strand ongeveer 15min en als je op t stand staat zie je ook die witte bergtoppen dat is echt zoooo mooooi!!! Onwerkelijk eigenlijk!
Ook ben ik nog een keer met Ryan(die is 6,5 jaar guide geweest) de glaciers op geweest. Dat is ook echt zo gaaf! Jammer dat t maar kort was maar ik moest daarna weer werken.
Net geopend waren de hotpools, dus wij met 2andere collega's afgesproken daar heen te gaan. Komen we daar is t dicht. Ze hadden een stroomstoring gehad en alles was ontregeld. T mooie er van was dat we gratis kaartjes hebben gekregen voor een volgend bezoek! Dus we zijn later terug geweest en t viel eigenlijk een beetje tegen dus t was maar goed dat t gratis was!
Wat een aantal van jullie wel weet maar niet iedereen is dat ik al die tijd dat ik op t zuidereiland ben geweest nog steeds contact had met heath. Heath is de jongen die ik in wellington tijdens die dansles had ontmoet. Om een lang verhaal kort te maken wilden we weer afspreken en hij was bezig met een baan op t zuidereiland maar dat is uiteindelijk niks geworden. En aangezien ik alleen maar werkte en t daarna weer net zo hard uitgaf in de kroeg en m'n gezondheid daar ook onderleed leek t mij niet zo'n slecht plan om terug te gaan. Dus baan opgezegd. Een laatste met z'n alle naar de klote in de kroeg avond en daar ging ik. In me up naar wellington. Jenny is in Franz gebleven.
Ik had er 2dagen voor uitgetrokken om naar picton te rijden omdat ik alleen was vond ik t te ver in 1 dag. Dus donderdag ging ik op weg naar greymouth daar heb ik nog ff wat spullen gekocht en weer door. Ongelofelijk maar waar ik ben verkeerd gereden. Hoe weet ik nog steeds niet! Ik had ook wel zo kunnen rijden maar ik wou nog ff naar de pancakerocks. Nog ff wat toeristisch tussen door. Dus weer terug en op de goeie weg. Dit was trouwens een hele mooie route! langs de bergen en de zee. Aan gekomen in Punakaiki ben ik naar de pancakerocks en de blowholes gelopen. Je raad t misschien al pancakerocks zijn rotsen in de zee die eruit zien als of iemand honderden pannekoeken heeft opgestapeld. Uiteraard zijn hier ook foto's van dus check t maar ff voor jezelf.
Toen ben ik door gereden naar Westport daar heb ik ff wat gegeten. Toen weer door naar Murchison en daar ben ik een hostel ingegaan. In het hostel was een meisje die me al mee vroeg naar de kroeg. Heel wijs heb ik nee gezegt. Ik was heel moe en wou slapen. Nou ik heb uren op bed gelegen maar slapen kwam er niet bij kijken. Ik was kapot maar goed.
Volgende dag ben ik naar Nelson gereden. Dit is opzich een heel leuk stadje maar toen ik in m'n lonely planet keek bleek er idd weinig te doen. Uiteindelijk ben ik naar Kaiteriteri gereden dit was een eind uit de slinger maar t was t zeker waard! Hier was een lagoon nou weet ik niet precies wat dat inhoud maar er was zon zee en strand en t was echt zo super mooi! Echt ff een geniet momentje! Geel strand en fel blauw/groen water. Toen weer terug naar Nelson en daarvandaan op naar picton. Om 6uur kwam ik daar en en ik hoefde pas om 10uur op de boot. Dus ik heb ff wat gegeten en toen was ik kapot en had nog 3uur te gaan. Dus ik ben ergens geparkeerd ben achterin gaan liggen en heb de deuren opslot gedaan. Wederom kon ik niet slapen. T was net alsof me lichaam wel door wou maar m'n ogen niet.
Uiteindelijk na een lange wacht kon ik de boot op. Op de boot heb ik ff buiten gestaan en dat was echt fantastisch mooi! De sounds waarvan je eigenlijk alleen maar een schim zag en de maan die er boven hing en weerspiegelde in t water. Terug in de boot kwam er een kereltje bij me zitten die wou mij ff gezelschap houden. Prima, slapen werd m toch niet en 2uur voor me uit staren is t ook niet helemaal. Dus wij lekker 2uur vol gelult en toen waren we in wellington. En ja daar stond heath op me te wachten. T was wel een beetje vreemd allemaal eigenlijk. Maar goed ik ben in t diepe gesprongen dus daar gaan we. Aangekomen op de plaats van bestemming was 1 van z'n 'huisgenoten' nog wakker. Elric en heidi wonen hier in t huis en heath in t huisje erachter. Daar staat alleen een bed in en er zit een badkamer in. De rest mag ik gewoon in t huis gebruiken. T is allemaal net ff anders maar t gaat prima zover. Zaterdag zijn we op de motor weggeweest. Heath heeft een snelle motor wat dus ook meteen in houd dat t erg oncomfertabel is voor een bijrijder. (erg klein zitje) Behalve pijn op plekken waarvan ik niet wist dat t kon :-) was t wel heel leuk. S'avonds mocht ik meteen mee naar de verjaardag van z'n moeder...hahaha
Maakt mij niet uit,zijn ook gewoon mensen! Maar hij was mooi zenuwachtig. erg grappig. Nou we zijn er een uurtje of 2 geweest en zijn toen weer naar 'huis' gegaan. Volgende dag hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan, beetje schoongemaakt de was gedaan dat soort spannende activiteiten. Nog ff wezen lunchen bij z'n ouders haha
S'avonds bij een vriend van hem gegeten die ik al eerder had ontmoet, die was ook bij die dansles.
Maandag moest hij natuurlijk weer werken en ik opzoek naar een baan!
Dus daar ging ik. Met de kaart van Wellington in de auto en t regende pijpenstelen! Maar toch in 1keer de stad in gereden. Hier geparkeerd. Maar m'n kaartje was maar voor een half uur. En aangezien t giga rot weer was had ik ook niet zo'n zin om heel lang rond te lopen. Ik ben naar Farmers geweest en die vertelde me dat ik via internet een formulier in moest vullen. Dus ik ben maar weer terug richting huis gereden. Ik ben in 1keer goed gereden zonder op de kaart gereden dus ik was helemaal onder de indruk van mezelf. Helaas heb ik t alleen niet tot de voordeur gehaald. Ik reed opeens het straatje voorbij waar ik moest zijn. Dus ik rij door wil een u turn maken rij terug de weg op en opeens van rechts een 4while drive. En ja die reed zo bij mij naar binnen. T klinkt lekker simpel allemaal zo. Maar dit was best wel een serieus ongeluk en ik zat vast in de auto. Uiteindelijk kwam er een man en die heeft 111gebeld en voor ik t wist was het hele circus uitgerukt. Ik had inmiddels wel door dat ik niet zoveel had en wou die auto uit. Vervolgens kwam er een ambulancemannetje en een brandweermannetje. Maar ik had niks dus ik kon er via de andere kant uit. Dus de deur hoefde er niet uit. Uiteindelijk ben ik naar huis gebracht 100meter terug dus. En is heath gebeld of ie wou komen babysitten. Die is meteen hierheen gekomen en de politie en ambulance zijn weer weggegaan. Zoals je misschien wel begrijpt heb ik niet zoveel meer gedaan die dag. De ambulanceman zei al dat ik geluk heb gehad dat ik in een saab zat en niet in een japannertje want dan was ik er niet zo uit gekomen.
Ik heb eigenlijk alleen maar spierpijn en dat lijkt wel steeds erger te worden maar goed ik ben gelukkig nog in 1stuk!
De volgende dag ben ik hier de berg afgelopen en heb ik een rondje cv's uitgedeelt in de horeca hier. 10minuten later had ik al een telefoontje en ik heb vrijdag een proefdag in een cafe/restaurant hier 10-15minuten lopen vandaan. Ideaal dus aangezien ik geen auto meer heb! Dus ik hoop dat dat wat word en dan kijk ik wel of dat genoeg is of dat ik er nog wat bij ga zoeken. Nou ik geloof dat dat t wel ff was tot nu toe. Ik ga uiteraard nog ff proberen wat foto's erbij te zetten! Kijk weer uit naar jullie reactie's! Hoop dat alles daar goed gaat. En tot later.

kxs

  • 19 November 2008 - 09:30

    Yvonne:

    Ik had je verhalen natuurlijk al wel gehoord, maar het blijft toch wel heel leuk om dit te lezen hoor! Je hebt echt geluk gehad als ik die auto zo zie....Nou, ik hoop dat je snel weer wat inkomsten hebt. Laterz, ik moet weer aan het werk
    Grtjs en ksjs

  • 19 November 2008 - 14:58

    Jess:

    Hey sis,
    leuk verhaal weer!
    Alleen het laatste stukje was iets minder! ;-(
    'Gecondoleerd met kiwi!'
    Gelukkig heb je zelf niks en dat is natuurlijk het belangrijkste!
    Schrok wel ff hoor toen mama me belde en het vertelde!
    Zou lekker zijn als je zo dichtbij kan gaan werken!
    Succes met de proefdag!
    Mocht je nog interesse hebben in wat er in mijn sms-je stond dan hoor ik het wel ;-)
    Niet denken....gewoon doen hoor!
    luv ya.....
    dikke kus

  • 19 November 2008 - 18:18

    Daddy:

    Gelukkig is alles goed afgelopen en ben je inmiddels weer wat van de schrik bijgekomen. De auto op het filmpje ziet er niet best meer uit en je hebt inderdaad erg veel geluk gehad meissie, waarschijnlijk dus mede omdat het een Saab was. Doe s.v.p. voorzichtig en niet alleen met auto rijden maar ook met die drank waar je deze keer toch wel erg veel over schrijft... Je moet toch ook lol zonder een stevige borrel kunnen hebben ! Succes met het vinden van een nieuwe job en take care of yourself en tot e-mails
    Groetjes van je daddy

  • 19 November 2008 - 21:33

    Isabel:

    Heej...werd wel weer s tijd voor n berichtje....werd al soort ongerust...!!!
    Niet voor nix dus, als ik over je crash lees....gelukkig ben je r goed vanaf gekomen...!
    n auto is wel te vervangen....!
    top om te lezen dat t goed met je gaat en dat je goed vermaakt daar...!
    Laat niet weer zoooo lang op n berichtje wachten....
    xxx

  • 20 November 2008 - 14:13

    Chantal:

    hey lieverd

    ben blij dat ik nog een verhaal van je heb kunnen lezen!! doe een beetje voorzichtig wil je.... ik wil je nog wel een x terug zien!
    nou veel plezier op je nieuwe werk!

    dikke kus van mij en jus

  • 20 November 2008 - 14:22

    Sint En Piet:

    sint wou nog ff kwijt, dat je voortaan heel voorzichtig rijdt.

    ook al is de sint heel oud, weet dat hij veel van jou houdt.

    groetjes sint en piet

  • 20 November 2008 - 21:43

    Moeders:

    Hoi Meissie,
    het was goed om je stem weer te horen van de week alleen het verhaal van je ongeluk was wat minder maar dat jij O.K. bent is natuurlijk het belangrijkste, hoop dat je spierpijn inmiddels weer wat minder is.
    Het zijn weer fraaie fotos die erbij zitten.
    Ik hoop wel nu dat je in Wellington bent dat je de alcohol wat achterwege zal laten het is tenslotte zonde van je geld om het allemaal te verzuipen.
    Ik dacht dat ik je wel eens heb horen zeggen dat je het niet nodig had
    je kon je toch wel vermaken, ik merk uit je verslag daar weinig van.

    Je bent nu waarschijnlijk aan het proefdraaien dus ik hoop dat het goed gaat en dat je daar wordt aangenomen
    dat kwartiertje lopen 2x per dag is ook wel goed voor je moet je dan ook nog berg op berg af ...?
    krijg je er ook nog sterke kuiten van!!!!!

    Ik zie dat de rijm Piet?
    ook bezig is geweest..leuk.

    Nou meid hou je haaks
    en doe voorzichtig.

    je moeder.

  • 21 November 2008 - 15:11

    Daphne:

    he lievie

    jeetje je had wel gezegd dat je een ongeluk had gehad maar zo erg. die auto zit helemaal in mekaar!!

    gelukkig ben je nog heel!

    kus

  • 21 November 2008 - 15:47

    Gerard En Aly:

    Ook wij zijn blij net als iedereen dat de aanrijding goed is afgelopen. Maar ja toch erg jammer voor je nu zonder auto verder maar jij red dat wel.
    Nathalie veel liefs van ons allemaal.

  • 23 November 2008 - 15:30

    Joke En Kees:

    Hoi Nathalie,
    Gelukkig alles goed met jou, helaas niet met kiwi.Was wel ff schrikken zeg.Wij hopen, dat je baantje is doorgegaan.Leuk dat de Sint ook nog om jou gedacht heeft.
    Groetjes van ons en dat wordt dus lopen voorlopig
    ! Nog veel plezier!

  • 23 November 2008 - 15:43

    Sas:

    Lief!!!

    Jeetje wat heftig van die aanrijding...je hele deur zit in elkaar. Gelukkig ben je nog helemaal heel! Ik schrok wel hoor toen ik het las.

    Zo te lezen vermaak je, je nog prima haha. Echt super om je verhalen te lezen!

    Succes met de baan! Ik hoop dat t wat is geworden!

    Nou mop take care!

    Dikke kus & knuf

  • 28 November 2008 - 20:11

    Linda:

    Hey nat,

    Net ff je filmpje bekeken echt ff schrikken! Maar gelukkig ben je nog heel :)
    Ik mis je wel hoor maar volgens mij heb je het nog prima naar je zin daaro! Gelukkig maar :)
    Hier alles nog het zelfde
    Kijk weer uit naar je verhaal
    Dikke kus

  • 20 December 2008 - 13:08

    Yolanda:

    He wijfie, ik weet niet of ik het goed doe zo, maar ik wilde je even feliciteren met je verjaardag en je een onwijs leuke dag wensen.

    groetjes yo, rob en de kids
    20-12-2008

  • 20 December 2008 - 18:58

    Aly En Gerard:

    Nathalie Gefeliciteerd met je verjaardag en fijne Kerstdagen toegewenst.En een goed nieuwjaar.

  • 21 December 2008 - 22:28

    Chantal:

    hey lieverd

    gefeliciteerd nog!!!

    dikke kus mij, erik en jus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Once more from Tuatapere

17 November 2016

Tuatapere

03 Juli 2009

laatste avontuur :-(

30 Mei 2009

weer een geweldig avontuur!

12 April 2009

kale muur, help!!!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 65000

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: