Happy new year! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

13 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal!

Jaja eerder dan verwacht! Heb alweer zoveel mee gemaakt dat ik t de hoogste tijd vond voor een update. Goed ik heb verteld tot en met kerst.
De volgende ochtend werd ik rond half 9wakker veelste vroeg uiteraard maar ik kon tijdelijk niet meer slapen en opeens om 8.50 wist ik ff niet wat me overkwam. Iemand pakte me kamer op en schudde me heen en weer! Echt heel freakie en ik kreeg een heel raar gevoel in me buik. Dus later toen ik opstond vroeg ik t aan m'n huisgenoten maar niemand anders had t gevoeld en op de radio hoorde ik er ook niks over. Later heb ik ontdekt dat t inderdaad een aardbeving was en t was een 5.1 dus dat heb ik toch ook weer ff mee gemaakt! Nou dat was t..... haha
Uiteraard is dat wel zo'n beetje t minst spannende wat ik heb meegemaakt haha
Die dag hebben elric en heidi mij opgehaald en zijn we naar de boerderij van heidi's ouders gegaan in glen orua (20min van palmerston nth) Is een soort vakantiehuis voor hun. Dat was echt super, t was heerlijk weer eigenlijk veelste warm maar ja ik zal niet klagen want ik heb vernomen dat t bij jullie aardig koud is! Daar heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan alleen maar gerelaxt en weer een heleboel mensen leren kennen, er kwam heel veel familie langs. Daar ben ik gebleven tot oud en nieuw. Heb op een tractor gereden dat was uiteraard machtig mooi! En lucky me heidi's vader heeft nederlandse ouders dus ik had heerlijk home-made oliebollen met oud en nieuw :-) Later op de avond hadden we een kampvuur en uiteindelijk ging nick en simon over de spiekers van de auto en heidi's opa was er ook en die vond t prachtig die zat naast de boxen te genieten van nick en simon samen met heidi's vader.
Oud en nieuw zelf was niet zo spectaculair we hadden de hele middag en avond coctails gedronken samen met opa en de oma's dus de helft was al naar huis of naar bed. 12.00 schoot iedereen een poppertje de lucht in zei gelukkig nieuwjaar en ging naar bed. Voor de volgende dag had ik een busreis terug geboekt want heidi en elric bleven nog wat langer en ik had andere plannen.
Nadat ik een dag ofzo op de farm was kreeg ik een sms van marty die had mijn nr van matt gekregen (een van de eigenaren van beeches) en hij was in wellington of ik zin had om te gaan stappen. Maar ja ik was niet in wellington... Om een heel lang en ingewikkeld verhaal kort te maken heeft ie mij een ticket naar nelson gekocht. Dus ik ging met de bus terug vanuit palmerston naar wellington heb een nieuwe tas ingepakt en ben gaan slapen moest namelijk vroeg op.
Dus de volgende ochtend om 8uur zat ik in t vliegtuig naar Nelson.
Daar aangekomen was ik nog druk in gesprek met de knul die naast me zat in t vliegtuig dus ik liep marty zo voorbij. Dus ik weer terug ff voorgesteld (hoe wist ze nou wie t was? denk je nou... Ik had een sms gehad,hij had een blauw t-shirt aan) Vervolgens zat mijn tas niet op de bagagekar! Dat was gelukkig met 5min opgelost en t avontuur kon beginnen... Whoho!
Eerst hebben we boodschappen gedaan en ff rond gebanjert in nelson toen zijn naar havelock gereden. Daar was Harry (die ken ik die heb ik ook in franz ontmoet) met de boot: vaginamite! Hup boodschappen erop tas mee en gaan. Daar gingen we dan heerlijk hoor! Varen in de sounds met super goed weer. Uiteindelijk gingen we naar vrienden van Harry die een huisje hebben midden in de sounds helemaal zelf gebouwd echt super vet! Hun hadden nog meer vrienden over en we hebben gebarbeknoeit en wat gedronken en toen gingen we weer naar de boot want daar moesten we slapen. Geen probleem maar wisten wij veel dat t zoooo slecht weer zou worden dus die boot werd keihard heen en weer geschud en t regende ook nog lekker dus uiteindelijk bleek t zeil te lekken kort om een heerlijk nachtje. Volgende ochtend bleken we met anker en al weggetrokken te zijn naar de kant dus we lagen vast. Na lang wachten hebben we uiteindelijk de boot t water in geduwt en toen konden we gaan. We gingen terug naar havelock hebben daar ontbeten en uiteindelijk hebben we besloten verder te gaan touren ipv nog een dag de sounds in. We hebben een bezoekje gedaan aan de zeehondenkolonie aan de westkust. En eindigde uiteindelijk in punakaiki (waar de pancakerocks zijn) De volgende ochtend gingen we weer verder. Toen we vlakbij franz josef waren namen we een andere afslag... Daar aangekomen zei hij gedag tegen een oude vriend en vroeg of ie nog een plekkie vrij had vervolgens pakte die zijn walkie talkie en riep een HELICOPTER terug! Dus we moesten ff opschieten en hup daar zat ik in een helicopter!!! Ff een vluchtje over franz josef en de glacier! SWEET AS!! Gelukkig heb ik honderd foto's en een filmpie!
Daarna uiteraard naar Franz. Jenny opgezocht die blij verrast was! Marty ging naar zijn vriend in Fox glacier dat is ongeveer 20min vanaf franz. Hij had me een deal gegeven hij had me 200dollar gegeven en toen zei die als je om 9uur in fox ben dan gaan we naar queenstown en dan regelen wel wat vanaf daar hoe je naar huis kan. En als je er niet ben om 9uur dan heb je 200dollar om thuis te komen! Maar ik wou naar Queenstown. Dus Jenny had een kennis gevraagd en die wou me wel brengen. Toen heeft ze de avond vrij gevraagd en zijn we uiteten gegaan en toen uiteraard naar de kroeg was erg gezellig en super leuk om iedereen weer ff te zien. Om een uur of 5gingen we naar bed en om 8uur ging me wekker weer. Half 9 kwam die gast mooi niet opdagen! Dus ik flipte m uiteindelijk ben ik naar t tankstation gegaan om beltegoed te halen en toen vroeg ik aan die vrouw of zij misschien wist hoe ik NU naar fox kon komen. Dus die kerel achter me zei O je ken waarschijnlijk wel achterop bij keys. En keys vond t prima. Dus ik mocht achterop de TRIKE!!! WHOHO!!
Ik had marty gesmst dat ik wat later was maar dat ik eraan kwam of ie aub ff wou wachten. Daar aangekomen gingen de trike mannen (5 trikes) ontbijten. Dus ik bellen naar marty maar die stond uit of geen bereik kort om hij was m mooi gepeert zonder mij! Dus toen heb ik met de mannen ontbeten en toen zei die dat hun naar wanaka gingen en dat ik wel mee mocht!!!(wanaka is zo goed als naast queenstown) Dus ik heb lekker van Franz tot wanaka achterop de trike gezeten! Awesome! Was eigenlijk blij dat die gast niet was op komen dagen!
Om 4uur waren we in wanaka en ondanks me 3uurtjes slaap was ik goed wakker gewaait achterop! Toen heb ik Nico gesmst dat is oudcollega die die ochtend vertrokken was vanuit franz. En die was ook in wanaka! O my god i am so fucking lucky! Die heeft me opgehaald en uiteindelijk heeft ie mij naar een hostel gebracht en hun (ze waren met z'n 3e)gingen naar een camping. Volgende ochtend pikte ze mij weer op en gingen we naar queenstown. Marty gesmst dat ik er ook was. Maar kreeg niks terug. Na een wandelingetje door queenstown bleek weer dat daar weinig toeristisch te doen is als je niet bungyjumpen skydiven of op een shotover wilt. Dus hun hadden besloten om door te rijden naar te anau maar ik wou niet nog verder zuid terwijl ik nog niet wist hoe ik terug kon. Dus hun gingen weg. Toen ging ik naar een internetcafe om uit te gaan dokteren hoe ik terug zou gaan.
Ga ik daar zitten hoor ik opeens iemand zeggen: He ik wist dat ik je herkende! Dat was Steve (toen ik bij lewis ging couchsurfen heb ik geloof ik verteld dat hij een stuk of 6 huisgenoten had, hij was er 1 van!) Die woont dus in Wellington. Hij was met een vriend aan t reizen voor een paar dagen over het zuider eiland met een busje en ze zouden vrijdag vanaf christchurch terug vliegen. Dus lucky me mocht meerijden! Dus ff een ticket geboekt voor 225dollar. Eigenlijk dus maar 25 voor mij want ik had die 200 van marty nog en aangezien die me niet terug smste...
Hun gingen naar wanaka dus ik ging mee terug. Daar ben ik weer in een hostel gedumpt en de volgende ochtend weer opgehaald. Toen gingen we naar t puzzelmuseum dat was erg grappig! En totaal niet suf maar t is een beetje ingewikkeld om uit te leggen. Daarna hebben we een berg beklommen ik weet ook niet waarom... T was lekker op t warmstetijdsstip van de dag en mooi zwaar, gelukkig was t maar een uur! Daarna zijn we weer gaan rijden. We gingen naar lake tekapo. Daar aangekomen O MY GOD dat is echt zo'n giga mooi lake! De kleur van t water ik denk dat ik t niet eens kan beschrijven! Zelfs op de foto's komt t er niet uit zoals t in t echt was! Daar zijn we 2dagen gebleven lekker chillen langs t water! Hun spelen de gitaar en schrijven hun eigen liedjes dus dat was ook een leuke bijkomstigheid.
Uiteindelijk door gereden naar christchurch had een vlucht om kwart over 4. Ik lande om 5uur en 6uur moest ik werken! haha
Op dit moment heb ik amper werk en over een week of 4 moet ik me kamer uit dus ik vind t ook een beetje zinloos om nu nog voor een 2e baan te gaan zoeken dus ik heb een heel nieuw plan opgesteld! Over 2 weken ga ik hier weg. Heb m'n kamer opgezegd en me werk en heb alweer van alles gepland heb er super veel zin maar ik ga t lekker nog niet aan jullie vertellen! Nog ff wachten over 3weken heb ik t allemaal beleeft en dan vertel ik t weer in geuren en kleuren, belooft!
Kortom mijn leven is fantastisch en ik geniet me suf :-) No worries
Nou ben ik blij dat t bij mij warm is maar ik vind t wel jammer dat ik t schaatsen mis! Dus doe ff een extra pirroetje voor mij :-)
Tot snel veel ijsplezier
dikke kxs

  • 13 Januari 2009 - 09:41

    Kim:

    Klinkt helemaal super daar! Wat een verhalen joh!

  • 13 Januari 2009 - 14:31

    Yvonne:

    WOW!!!
    Awesome!
    Wij werken wel door, hoor.
    En het ijs is ook al weer verleden tijd.

  • 13 Januari 2009 - 16:08

    Pa:

    Nathalie, oudste, wereldwijze en zeker nu ook zelfstandige dochter je hebt je voorgenomen om je daar in Nieuw Zeeland helemaal suf te genieten en dat doe je dus zeker wel ! We leven enorm met je mee en je weet het : Take care of yourself ! Ik hoop dat je de komende weken nog wat werk krjgt in Wellington zodat je voor je volgende trip nog wat dollartjes kan verdienen. By, by from kinky the cat (hij mist je nog steeds)en your daddy.

  • 13 Januari 2009 - 18:04

    Moeders:

    Kan je het wel allemaal onthouden je maakt zo veel mee geweldig dat je het zo treft en ook overal iedereen tegenkomt
    en naar toe wordt genomen. Leuke mensen allemaal die Nieuw Zeelanders!!! Even in een heli, achterop de trike geweldig allemaal.

    Onze ijs pret is ook alweer gesmolten, maar wie weet komt er nog wat.

    Ga zo lekker door en remember

    GENIET NOOIT MET MATE!

    Doei.
    PS de groeten aan Jenny.

  • 13 Januari 2009 - 19:39

    Popov:

    Hey hells bengel,
    op een trike in een chopper. Vet hoor!
    Donderdag waren wij in Friesland (Leeuwaarden) via een hotelbon van het kruidvat in een vet luxe hotel met speciaal voor Jessica een douche met 7 koppen. Een aardig winkelstraat en die avond hebben we de film Australia gekeken. Verschrikkelijke mooie film van 3 uur en Jes is niet eens in slaap gevallen. De volgende dag zijn we naar West cappele gereden (ik dan)in Zeeland (effe 350km)
    Daar ook in een hotel, maar was aanzienlijk minder luxe dan Friesland :( (douche met 1 ouwe kop)De volgende dag (zaterdag) op weg terug nog even schaatsen in Goes, maar Jes was het binnen 2 minuten alweer zat.
    Uiteindelijk hebben je zus en ik zondag geschaatst, alleen was het verstandig om geen pirroetje (haha) te maken. Dan waren we zeker gevallen. Dit was erg gezellig, bij Joris zijn ouders thuis aan de vinkeveense plas.

    Ik ben trouwens wat tegen gekomen wat precies past in waar de waarzegster het over had, daarom hoop ik ook dat je heel aandachtigd luistert. rtlnieuws.nl / de mooiste baan ter wereld. Uitgezonden op 13-01-2009.

    Succes en tot horens. XXX

  • 14 Januari 2009 - 11:11

    Erik:

    Lees je verhaal in me pauze.... heb nu dus geen reet zin meer om te werken! Heb bij deze ook besloten om zo naar huis te gaan :-)

    xxx

  • 15 Januari 2009 - 20:14

    Sharis:

    Jij hebt echt mazzel gewoon!!!

    Hoop dat t zo door blijft gaan voor je, dan kom je je jaar wel door!

    Kxs van mij

  • 16 Januari 2009 - 18:38

    Gerard En Aly:

    Wij wensen jou de komende tijd weer heel veel goeds toe .
    Veel liefs van je fam uit Kockengen

  • 18 Januari 2009 - 14:31

    Oma Van Der Krans:

    Hallo Nathalie
    Het is harstikke leuk om je berichten te lezen en je fotos en videos te zien. Wat maak je toch weer veel leuke dingen mee. Ik zou best bij je willen zijn om het ook allemaal mee te maken
    want je heb veel meer gezien dan ik in alle jaren dat ik er gewoont heb.
    Geniet nog verder van je reis en het mooie natuur
    en ik kijk er naar uit naar je volgende reis verhaal.
    Het allerbeste en geniet
    zoveel je kan.
    Liefs oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Once more from Tuatapere

17 November 2016

Tuatapere

03 Juli 2009

laatste avontuur :-(

30 Mei 2009

weer een geweldig avontuur!

12 April 2009

kale muur, help!!!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 64968

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: