Merry christmas!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu Merry christmas!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

Merry christmas!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

hallo allemaal,

T heeft weer even mogen duren, sorry!
Voor mijn gevoel heb ik niet zoveel te vertellen maar waarschijnlijk als ik eenmaal begin is er geen stoppen meer aan.
Na m'n carcrash was ik opzoek naar werk daar was ik geloof ik gebleven. Ik had dus een trial dat duurde ongeveer 3 kwartier ze zei dat ze mij geen fulltime kon bieden en dat ze mij dus wilde delen met hun andere zaak, dat is een kroeg in de stad. Prima als ik maar werk heb! Dus ik weer terug naar huis waar een feestje was dus erg vond ik t niet echt dat m'n trial maar 3kwartier duurde! Feestje was erg gezellig! Dus de volgende dag ging ik naar die kroeg om met de manager te praten, kom ik daar is ie dr heel niet! 4 dagen naar Nelson! Toen ben ik verder gegaan met cv's uitdelen. Dat is erg deprimerent kan ik je wel zeggen. In de tussen tijd ben ik ook nog gedumpt door heath, t ging niet werken want hij was opzoek naar zichzelf! Prima! Maar ja nu zocht ik dus behalve een baan ook een nieuwe thuis...
Ik mocht gelukkig zo lang blijven als nodig. Maar ja t was natuurlijk een beetje een vreemde situatie dus ik wou daar weg ondanks dat ik t daar ontzettend naar me zin had. Uiteindelijk had ik m'n eerste werkdag in synbar (die kroeg in de stad dus) Uiteraard vonden ze mij geweldig dus ik mocht blijven! (1e foto is synbar) Dus busverbinding van de stad naar brooklyn was verschrikkelijk na 11e kon ik niet meer terug. Dus heath of elric kwam me dan halen maar ja dat kan ik natuurlijk niet van hun blijven verwachten. Dat appartement jagen is ook echt geen pretje als je denkt dat je wat hebt zeggen ze t op t laatste moment weer af. Uiteindelijk heb ik er 1 gevonden en t is echt perfect! Ik zit midden in t centrum! en 1minuut van me werk! Helemaal super! (2e foto is m'n kamer) M'n andere flatmates zijn scott(21,napier) ruby (19,dunedin) en natalie (18,dunedin) dus ik ben de oudste! natalie en ruby zijn een beetje apart maar wel oke. Natalie werkt ook in de horeca dus overdag doen wij veel samen. Ik heb inmiddels wel een vriendin in haar gevonden! scott heeft een vriendin katie en die is hier meer wel dan niet(21,wellington) en ruby een vriend ben ff z'n naam vergeten hij is hier sinds een week(25,dunedin) dus eigenlijk zijn we met z'n 6e. Uiteraard hebben we al allerlei problemen maar dat schijnt erbij te horen! Dingen als opruimen en schoonmaken en katie bemoeit zich er een beetje te veel mee en die woont hier officieel niet dus er word veel gelult achter elkaars rug. Maar goed t zal wel goed komen. Ik betaal 135 dollar per week dus dat is ongeveer 65 euro per week dat is natuurlijk niks in euro's daar zit je niet voor op nieuwe dijk (a'dam) Maar ja daar in tegen verdien je hier een stuk minder in verhouding dus ja t is redelijk goed. Op zondag is er een vege-market in de stad heb ik ontdekt! Dat is echt super(behalve dan dat t op zondag is) Groente en fruit is hier echt super duur! En op zondag ga je naar die markt en dan is alles vers en veel goedkoper! (3e foto is de vege-market) Dus daar ga ik als t ff kan met natalie heen. (4efoto mijn boodschappen voor maar 15 dollar, 7,50euro!!) M'n werk vind ik echt super leuk maar na t ff aangekeken te hebben kreeg ik dus maar 4avonden in de week en ik werk dus maar iets van 25uur per week! Dat is niet genoeg als je huur moet betalen! En wat er met dat hele delen plan was gebeurt wist ik ook niet! Dus dat ging ik maar is ff vragen, wist hij ook niet! Daar heb ik wat aan! Uiteindelijk ben ik maar gaan zoeken naar wat anders want de cornerstore is dus in brooklyn(is een wijk in wellington, zoals de baarsjes in adam) en ik zit midden in de stad! Maar ik vind werken in syn super leuk dus ik ben gaan zoeken voor part-time. Om een lang verhaal kort te maken had ik uiteindelijk een trial in the greenman, cafe/restaurant. Heb daar 3 middagen gewerkt en dan zou die me zondag bellen om te laten weten wanneer ik weer moet werken. Dat is inmiddels 5dagen geleden!!! Nou had ik uiteraard hun kunnen bellen maar ik vond t niet zo heel leuk en we zitten in een rare week. (kerst) Dus toen ben ik naar lafari gegaan, Mike werkt daar en die had ik een paar dagen daar voor leren kennen.
Matt heb ik leren kennen in franz josef die woont in queenstown en is 1 van de eigenaren van Beeches(waar ik werkte) zijn beste vriend woont dus in wellington dus hij heeft mij zijn nr gegeven en toen ik eenmaal gesetteld was heb ik hem gesmst. Blijkt dat matt 3dagen later naar wellington komt! Ze gingen uiteten of ik niet mee wou? Tuurlijk! Maakt t ook wat minder vreemd! En uiteindelijk zei die dus dat hun altijd mensen nodig hebben! Als t goed is gaat de manager mij bellen ergens na kerst.Dit was t wel zo'n beetje voor t serieuse gedeelte!
Verder heb ik natuurlijk ook vrije tijd en die probeer ik ook heel nuttig te besteden!
Aangezien t weer inmiddels pritty good is ga ik naar t strand of drink ik lekker een glaasje champagne in t park. Soms doe ik wat toeristisch , ben terug geweest naar te papa (t museum) met m'n collega's pita en scott daar hadden ze een nieuwe tentoonstelling, The gigant squit! nou dat was een beetje een teleurstelling moet ik zeggen, Ik dacht van te voren wel, ik heb geen idee hoe groot een gemiddelde inktvis is. Maar een gigant squit moet toch wel zo groot zijn als een auto ofzo. nou dat was ie mooi niet. heb niet eens een foto gemaakt, vond t t niet echt waard! Wat wel heel cool is(vind ik zelf) Is dat ik 2weken geleden op t stand was en dat er een dooie haai op de rotsen lag. Z'n onderkant was kwijt maar t was echt een haai! Een hamerhaai wel te verstaan! We hebben m nog ff omgedraaid. Helaas had ik me camera niet mee genomen want dit was wel een fototje waard geweest! Ik vond t erg indrukwekkend! Hoe vaak krijg je nou een echte haai te zien op aaiafstand!! Verder probeer ik zoveel mogelijk vrienden te zoeken:-)
Hier en daar leen ik ze van andere en soms maak ik zelf nieuwe vrienden. Erg leuke bezigheid moet ik zeggen! Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld gingen natalie en ik naar de mac om kwart voor 4 (s'nachts) en iedereen zat alleen dus we hebben iedereen bij elkaar getrommelt en zijn bij elkaar gaan zitten! We zijn nu de macgang en hebben afgesproken volgende zaterdag zelfde tijd zelfde plek weer te ontmoeten! Super grappig toch!
Afgelopen zaterdag was ook m'n verjaardag! Ik was vrij en had met m'n collega's afgesproken om in syn een borreltje te doen! Heath en heidi zijn ook nog gekomen (5e foto ik en heidi) en die 2 droeloe's van collega's zijn allebei nooit op komen dagen!!! Daar en tegen had Pita Mijn allerliefste collega!!! een super grote,heerlijke,chocolade, verjaardagstaart voor me gekocht!! (6e foto DE TAART) (7e foto pita)
Super lief en totaal onverwacht en inclusief kaarsjes! Ook belde pim me vanuit Berlijn!!! Heb een aantal smsjes ontvangen dus al met al was t een topdag! Natalie kwam ook nog na haar werk, ze heeft overdag m'n haar geknipt (jaja ook kapster) en m'n makeup gedaan, echt super cool! Fotoshoot make up! Fel groen en geel super cool! (8efoto een groepsfototje op m'n verjaardag, beetje wazig sorry)
Tja en toen was kerst! Christmaseve mocht ik met elric en heidi mee naar zijn opa en oma die geven elk jaar een feest. Nou klinkt dat heel suf, dat begrijp ik. Maar dat was t totaal niet! Ik ben nog nooit op zo'n feest geweest! Heel apart is t goede woord! Ik ging om 7uur s'ochtend weg! En oma zat er nog hoor!! (9e en 10e foto t' feestje)
Toen we terug waren bij elric en heidi heb ik een uur op de bank liggen draaien dat wilde niet lukken uiteindelijk heb ik een uurtje geslapen in heath z'n bed. En toen was t 11uur en begon heidi's brunch! Heerlijk gegeten! was gezellig. Verder nog champagne gedronken in de achtertuin in t zonnetje! Om 4uur kwam ik thuis en smste pita me. Op naar t volgende feestje....
In synbar zit hell's dat is een pizzazaak en daar werken super veel mensen, hele aparte maar wel heel leuk. En 1 van die gasten had thuis een wezenfeestje, dus als je niet naar familie ging of ze niet had (wees) kon je daar heen! Dus net thuis helemaal kapot maar we gaan gewoon door! Hup in de taxi en op naar t feestje. T was heel niet druk maar t was wel gezellig! (11e foto) Inmiddels begon ik wel een beetje dronken te worden maar ik moet zeggen dat ik zelf erg trots op mezelf was! Ik was al ff bezig aangezien ik in totaal maar 2uur geslapen had in 2dagen en eigenlijk de hele tijd al aan t drinken was. Ik heb t rustig aan gedaan!
T was een totaal andere kerst en t voelde heel niet als kerst maar t was erg leuk!
Vandaag is t boxingday, bijna alle winkels zijn open en overal is super hoge korting.T is dus lekker druk in de stad!
Nou volgens mij ben ik van alles vergeten te vertellen maar ik kan er ff niet opkomen wat! maar ik denk dat dit wel weer ff genoeg lees materiaal is voor jullie. Oja we hebben sinds kort ook een telefoon in huis dus als iemand me goedkoop wil bellen.... t is mogelijk! 0064 44 999 716 (vanaf je huis telefoon is t ongeveer 6euro per uur) Ook heb ik net een headset gekocht dus ook skype is een optie! Je kunt mij vinden als nathalievanveen of op m'n mailadres ndvanveen@hotmail.com
Even had ik t idee dat steeds minder mensen m'n wbj lezen omdat ik steeds minder reactie's kreeg naar m'n idee, maar ik heb inmiddels al heel wat verzoekjes ontvangen om asap een nieuwe up date te maken. Dus ik ga gewoon door! Hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad!! En verder wens ik iedereen een gelukkig 2009 en laat genieten nr 1 op je agenda zijn voor 2009!!!
Dikke kxs

  • 26 December 2008 - 06:09

    Robert:

    Hai Nat,

    Ten eerste nog gefeliciteerd met je verjaardag. En jij ook alvast een gelukkig en gezond 2009. Al je berichten worden door iedereen goed gelezen.
    Ze vinden het allemaal super leuk en ze hebben het er altijd over.

    Groeten,

    Yolanda, robert, milan, lucas en justin


  • 26 December 2008 - 12:27

    Sebina:

    hee alles goed ?
    leuk hoor al die verhalen die je schrijft ik heb ook wat leuks heb theo zijn haar geknipt want ja jij bent er niet en voor het oog ziet het er goed uit denk als hij naar de kapper gaat of als jij er weer bent zie je het vast maar niemand heeft er wat van gezegd dus zit het vast goed
    merry christmas en alvast een heel gelukkig en avontuurlijk nieuwjaar
    gr theo sebina en emily

  • 27 December 2008 - 10:39

    Pa:

    Je verhalen en de manier van schrijven blijven leuk en het is duidelijk dat je het nog altijd (inmiddels 4 maanden !) uitstekend naar de zin hebt. Fijn je met de Kerst weer even via skype gesproken te hebben. Groeten van je hele familie. We hebben gisteren inderdaad op je geproost tijdens de gezamenlijke kerstbrunch op de Pier in Scheveningen. Foto's volgen. Veel plezier richting Nieuwjaarsdag en neem een nieuwjaarsduik in het warme water van de oceaan. Take care of yourself !! By by

  • 27 December 2008 - 15:45

    Daphne:

    Hola Chica!!!

    Wat een verhaaltje weer! Enne bellen gaan we snel doen(hopelijk dinsdag) Maarre skypen kan ik nu ook! Heb een headset gekregen voor kerst! En dat kan ik van huis uit dus das zeker ook een goede optie. Ben donderdag weer thuis en dan ga ik t uitvogelen allemaal! maar hopelijk hebben we dan al ffies gebeld!

    kus

  • 27 December 2008 - 19:51

    Chantal, Erik En Jus:

    hey chicky

    alvast een gelukkig nieuwjaar!!

    dikke kus ons

  • 28 December 2008 - 14:13

    Aly En Gerard:

    Wij hebben weer met plezier je verhaal gelezen Wij hopen dat oud en nieuw net zo gezellig voor je word als de Kerst .
    Groetjes van ons allemaal . Gerard en Aly

  • 28 December 2008 - 18:12

    Sas:

    He lieve schat,

    Super om weer wat van je te horen!
    Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt!
    Wel vreemd denk om kerst daar te vieren. Kan me wel voorstellen dat het niet echt als kerst voelde maar gelukkig heb je, je prima vermaakt! Mijn kerst was ook gezellie. Eerste kerstdag lekker gehangen en gegeten en tweede kerstdag met me ouders naar me broer en zn vrouw geweest. Was erg gezellig!
    Morgen hollandse avond...wel raar hoor dat ik je daar moet missen! Volgend jaar vieren we dubbel feest!
    Leuke foto's. Ze heeft je haar goed geknipt. Staat je goed!
    Nou schat genietse daar en alvast een fijne jaarwisseling!

    Take care xxxxxxxx

  • 29 December 2008 - 21:28

    Garry:

    Hey Nath

    Ben blij dat je t nog steeds zo naar je zin hebt!

    En alsnog en nogmaals gefeliciteerd!!!

    Ik heb je weer een behoorlijke mail gestuurd en ik zal je snel belle!!!!

    Dikke Kxs
    van Garry

  • 31 December 2008 - 09:04

    Sonja:

    hoi nathalie,

    sorry dat ik zo laat reageer. Maar ik ben vanaf de kerst goed ziek geweest. Maar ik wilde je nog van harte feliciteren met je verjaardag. En je een super nieuwjaar toewensen. Dat je nog veel mag mee maken.
    IK lees het wel weer.

    groetjes sonja

  • 01 Januari 2009 - 17:32

    Aly En Gerard:

    Nathalie bedankt voor je kaartje erg leuk dat je aan ons dacht veel liefs
    van ons allemaal doei.

  • 04 Januari 2009 - 16:05

    Joke En Kees:

    Hoi Natalie,

    Wel wat laat, maar nog gefeliciterd met je verjardag.
    Wat een gezellig verhaal weer, je hebt het nog prima naar je zin zo te merken.
    Heel erg bedankt voor je kaartje, leuk dat je aan ons hebt gedacht.
    Nog heel veel goede wensen voor het nieuwe jaar 2009.
    Maar dat komt vast wel goed, want genieten staat bij jou wel op de eerste plaats, denk ik zo.
    Heel veel groetjes van ons.
    Tot de volgende brief!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Once more from Tuatapere

17 November 2016

Tuatapere

03 Juli 2009

laatste avontuur :-(

30 Mei 2009

weer een geweldig avontuur!

12 April 2009

kale muur, help!!!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 65000

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: