20.000 km later... - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu 20.000 km later... - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

20.000 km later...

Door: nat

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 Januari 2011 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal!

Aller eerst wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar en de aller beste wensen!

Ik heb weer op me laten wachten,sorry! Heb net jes en sharis hun verhalen gelezen en ik ben bang dat dit weer een lange word :-)
mochten jullie t leuk vinden me zusje dr wbj te lezen jessicavanveen.waarbenjij.nu en sharis dr wbj is sharissaveldkamp.waarbenjij.nu
daar kan je alles lezen wat ik over heb geslagen :-)

Broome is waar ik was gebleven in me vorige verhaal. Daar hebben we dus op een kameeltje met zonsondergang een wandelingetje gemaakt dat was wel lachen doe je toch niet vaak!
Vanuit broome naar kunijiri nat.park daar min of meer door heen gereden (te lui om wandelingetjes te maken) en door naar exmouth.

Exmouth was echt de bom! De schildpadden waren in de tijd van t jaar dat ze eieren leggen dus wij s'nachts t strand op en vol ongeloof zitten staren naar die reusachtige beesten die op een super langzaam eigen tempo de zee uit komen en kuilen graven! Zo gaaf! En t waren er veel ook! Zoooo groot!
Volgende dag gingen we daar snorkelen dat was ook zo gaaf! WOW wat is t koraal vet daar! Ik denk dat ik t daar nog mooier vond dan het wereldbekende great barrier reef!

Daarna gingen we naar Coral bay waar we een boot trip hebben gedaan met veel snorkel stops ook weer super vet! schildpadjes gezien en...
HAAIEN! We zwommen er recht boven! Nou dat vond ik wel ff eng hoor! Maar super super vet!

Toen naar Monkey mia waar we de volgende ochtend naar t strand gingen omdat ze daar de dolfijnen voeren. Er was een baby bij van 9dagen oud echt vet schattig die beesten maar als je goed kijkt is t echt gewoon een hele grote vis.

Daarna door naar Kalbarri waar we gingen paardrijden wat sharis prachtig vond en jes en ik wat minder... Kon 2 dagen niet normaal zitten!

Door naar Perth waar we mijn lieve vriendje Richard opgehaald hebben van t vliegveld. Hij is vanaf hier de hele weg mee gereisd dus niet meer lang uit achter in en de koelbox moest de deur uit. In perth zijn we naar t strand geweest en ik ben met richie een stukje gaan lopen en toen zagen we een dolfijn! Gewoon aan t strand in perth (dat is een grote stad) dat is echt vreemd.

Toen richting esperance met een pitstip in albany voor een tukkie. In esperance de great ocean drive gedaan en dat was echt zo mooi! Witte zandstranden en blauw water zoals ik t nog niet eerder had gezien! Echt super mooi! Daarna nog ff de walrus bij de pier bezocht dus die kon ook van t lijstje gestreept worden :-)

Vervolgens de lange rit over de nullubor. Pitstopje voor een tukkie in een roadhouse en vervolgens door naar port augusta. Hier weinig gedaan terwijl jes en sharis naar coper pete zijn gereden, 5uur heen en terug en t bleek een behoorlijke tegenvaller! Blij dat ik een chill dagje had gehad.

Volgende dag belande we in Mt Gambier omdat heel adelaidevol geboekt was vanwege een cricketgame ofzo.Mt Gambier is waar t blue lake ligt en potjandoorie wat is die blauw, Mooi man! Ook zijn we nog naar een limestonecave geweest met stalagtieten en -nieten t was geen grote grot maar wel weer mooi!

Toen was t tijd voor de great ocean road... Niet een extreem lange route maar heel veel look outs en kodakmomentjes. 12 apostelen zijn de bekenste op deze route. Lekker plat gezegd zijn t gewoon 12 rotsen maar er zijn er nog maar 6 over...
Die avond hadden we het beste huisje ooit! Lekker openhaardje (t was koud toen dus dat kwam goed uit) bubbelbadje dvdtje en een heerlijk groot bed!

Volgende dag de route afgereden en toen waren we in Melbourne. Jes ik en richie in een hotel vlak bij t vliegveld en sharis ging met de auto de boot op. Volgende ochtend vlogen wij naar tasmanie waar sharis inmiddels ook aangekomen was en na een ritje van 3uur ons mooi op tijd op kon halen van t vliegveld! Helemaal goed geregeld :-) Sharis had zelf aangeboden om 10uur op de boot te gaan zitten btw!

Op tasmanie hadden we helaas veel wind en regen en t was er super koud dus we hebben weinig gedaan. Wel de eerste avond toen richie en ik ff buiten stonden te roken zagen we pinguins!!! Dus ik jes geroepen (sharis lag al op bed) en wij met onze camera er achter aan! Wat schattig zeg! Volgende dag zijn we naar een wildlife park geweest waar we de tasmaniandevil hebben gezien:-)
die zijn eigenlijk best wel schattig! Uiteindelijk hebben we ergens midden in t bos een boomhut weten te scoren voor een prikkie (jaja pa ik begin dat afdingen langzaam aan ook te leren)Hier zijn we 3dagen gebleven en hebben we onze eigen kerst gevierd! 2weken te vroeg maar met z'n allen :-) richie had 5 of 6 gangen gekookt en we hadden kleine kadotjes voor elkaar gekocht en we hadden t huis wat versiert. T was koud daar en ook hier hadden we weer een openhaard dus met die kou was t toch nog een soort van echt kerst :-) Tasmanie zijn we uiteindelijk ook helemaal rond gecrost en toen weer terug naar australie :-)

Weer terug in oz zijn we naar een dorpje buiten wagga wagga gereden waar we weer een tukkie hebben gedaan. Vervolgens door naar De Blue Mountains net buiten Sydney. Hier hebben we 2nachten in een hutje in de valley geslapen en hebben we een tripje door de blue mountains gemaakt. Ook zijn we in t steilste treintje van de wereld naar beneden gezoefd en met een soort skilift met glazenbodem over de valley gevaren.(dat is vast niet t goeie woord maar vliegen is t ook niet) Was gelukkig een mooie dag dus mooie fototjes!

Volgende dag was t zover... T grote afscheid! Jes en sharis op de trein naar Sydney want hun vlogen die zelfde dag nog naar Nieuw Zeeland! De nodige tranen weer gelaten en kedegedeng kedegedeng tuut tuut weg waren ze :-( Op naar hun volgende grote avontuur!

Ik en Richard zijn naar Taree gereden waar we op visite zijn geweest bij Jan-Bart en Ria (die heb ik ontmoet op t vliegveld in Belgie toen ik naar Australie toen ging) Die zijn weer in t land (op bezoek bij hun dochter die hier woont) en ik nog steeds! Was erg gezellig en ik heb voor t eerst thai gegeten! Dat is lekker joh! Mooie zonsondergang ook over de rivier die precies voor hun huis langs liep.

Vervolgens door naar Coffs Harbour waar we een 2nachten zijn geweest.
En toen was t ook nog eens me verjaardag. We zijn wezen schaatsen :-) Wie had ooit gedacht dat ik zou gaan schaatsen in australie! Nou ik niet! Richie had t nog nooit gedaan dus dat was lache ik was net rientje ritsma naast hem :-) Prachtig! Ik heb een hele mooie nieuwe bikini van me vriendje voor me verjaardag gehad waar ik heel blij mee ben en toen zijn we door gereden naar Byron Bay en natuurlijk meteen ff naar t strand daar in me nieuwe bikini :-)en s'avonds nog uit eten geweest, bij de thai :-)

Volgende dag zijn we naar Hervey Bay gereden waar richie zijn ouders wonen. En dat was toch wel t einde van mijn trip. Ben t hele rondje rond geweest! Want van Hervey Bay tot Mackay en Cairns had ik allemaal daarvoor al met Sharis gedaan. Pfff wat een eind!

Kerst hebben we bij Richie z'n oom en tante gevierd in Miles en z'n 2nichten en hun vriendjes waren er ook. En zijn ouders uiteraard. Was erg gezellig. En gelukkig zijn we net op tijd terug gegaan want achteraf hoorde we dat de brug waar we over heen zijn gereden 2uur later overstroomd was! T regent hier onwijs veel en t zijn de ergste overstromingen in 50jaar! Ik hoorde gisteren op t nieuws dat de oppervlakte van al de overstroomde dorpen en omtrek de grote is van frankrijk en duitsland bij elkaar!
Bundaberg is hier ongeveer 3kwartier een uurtje vandaan daar is t water 7.95meter hoog! Echt niet normaal! Wij hebben hier een klein beetje water binnen gehad van de week maar echt niks ernstig vergeleken bij de beelden die je op tv ziet!

Richie is om de een of andere vage reden z'n baan kwijt er is waarschijnljk een of andere mis communicatie geweest over de weken die die vrij had genomen en nu hoeft ie niet meer terug te komen!
Maar goed ik zelf zag een lichtpuntje! Ik wil eigenlijk zolang als dat ik wist dat ik naar australie ging ergens in een outbackbar werken dat lijkt me een super leuke ervaring! Maar ja ik had een vriendje enzo dus dat ging m allemaal niet worden. Maar nu, Nu kan t! Dus dat idee heb ik m even voorgeschoteld en hij had er nooit over nagedacht om zoiets te doen maar dat leek m ook best leuk! Nu zit er hier in hervey bay een bureau die je daar mee kan helpen maar omdat t kerst en oud en nieuw is enzo zijn alle kantoren dicht tot en met 3januari dus ik verveel me al ander halve week de pleuris. Heb meer dvd's gekeken dan ooit te voren! En t regent 80% van de tijd dus iets anders zit er ook niet in... Nog 1 daggie dvd's kijken en dan ben ik er door :-)
Ik ga nu iets heel raars zeggen maar Ik kan echt niet wachten tot ik weer aan t werk kan!

Oud en nieuw was niet zo boeiend ik heb zitten scrabbelen met richie en z'n moeder. Vervolgens t vuurwerk in sydney op tv gekeken. Hier niks gehoord of gezien, schijnbaar is vuurwerk hier verboden! Saai hoor! En toen naar bed. Wou toen toch wel dat ik thuis was hoor!

Nou hij was lang maar dit was wel weer voor ff :-)

Dikke kxs

  • 02 Januari 2011 - 06:27

    Nathalie Van Veen:

    Lekker veel foto's dat hebben jullie verdient na t lezen van deze lap text! Of als je de text heb overgeslagen dan is dit de gekleurde samenvatting :-) de laatste paar dagen had ik helaas nog niet op mijn usb staan...

  • 02 Januari 2011 - 10:31

    Pa:

    Nathalie, dat was inderdaad een vrij lang verhaal maar erg leuk om te lezen. Toch ook belevenissen die je moeder en ik nog niet wisten. Mooie foto's, om jaloers op te zijn. Die foto cursus van eind vorig jaar is goed voor je geweest. Inmiddels ben je bijna een jaar in Australië en heb je dit gehele, gigantisch grote land rond gereisd. Wie weet nog wat werken in de outback, niet te geloven je ziet nu naar werken uit, en dan zijn je plannen van voor je vertrek allemaal gerealiseerd. Afdingen kun je nu ook al ...... Nogmaals Happy New Year en maak er net als 2010 een goed jaar van en geniet enorm van alles van je nog gaat beleven aan de andere kant van de wereld. Zoals je weet take care of yourself en enjoy ! xxxxxxx je pa

  • 02 Januari 2011 - 11:51

    Gerard En Aly:

    Weer een prachtig verhaal en ben blij met de foto's erg mooi. Hoop dat je het leuk houd met je vriend hij ziet er goed uit.Als je een poosje op een vast adres bent stuur ik je post.
    Veel liefs uit Kockengen.
    Gerard en Aly.
    ook groetjes van Michel, Wessel
    Erwin en Tamara.

  • 02 Januari 2011 - 12:32

    Joke En Kees:

    Hoi Nathalie,
    Wat een mooi verhaal weer, lees het altijd met veel plezier en wat een prachtige foto's.
    Nu zal er weer geld verdiend moeten worden in het nieuwe jaar.
    Succes met je plannen.
    Dat horen we de volgende keer wel weer.Wij wensen jullie beide een heel gelukkig 2011.
    En leuke vriend heb je, zo te zien op de foto. Veel groetjes en liefs van Joke en Kees

  • 02 Januari 2011 - 13:11

    Yvonne:

    Lekker weer allemaal hoor!
    Hoop dat jullie het verder droog houden: het lijkt echt niet best daarzo.
    Alle goeds nogmaals voor 2011 en keep enjoying!!!!!
    XXXXX

  • 02 Januari 2011 - 18:40

    Nel:

    Allereerst een heel goed en mooi 2011 gewenst voor jou en Ritchie. Mooie foto,s en mooie vriend. Is het nu niet raar om zonder Sharissa en Jessica te reizen? Vooral met Sharissa heb je veel tijd doorgebracht. Lijkt me toch wel vreemd om nu weer alleen met je vriend te zijn. Ben benieuwd naar je outback avontuur.
    Jullie schrijven alle drie ontzettend mooie verhalen en die lees ik met heel veel plezier. Nog even en dan ben je nog de enige daar waar we verhalen van kunnen volgen. Nou, Nathalie nog heel veel plezier daar en ik vind het tof dat je zolang met Sharissa bent opgetrokken. Volgens mij heeft dat de vriendschap wel een extra dimensie gegeven aan jullie beiden. Groetjes en tot je volgende verhaal.

  • 04 Januari 2011 - 04:20

    JANBART & RIA VRdC:

    Nou wij vonden het ook enorm gezellig dat je langskwam bij ons in TAREE,NSW.
    Mensen die iets beloven en het dan doen ook daar houden we van.Je vriend
    RICHARD is goedgekeurd en mag blijven!
    Succes met het vinden van een baan voor jullie beiden.
    So Long XXX

  • 04 Januari 2011 - 20:25

    Sharissa:

    He chick!
    ik mote zeggen dat ik t nog wel mee vond vallen hoe lang je verhaal is, als je nagaat dat je vanaf Broome verteld hebt!
    Hoop voor je dat t gaat lukken met een baan in Oz of nz!
    Nog maar 4 weken en dan is t voor mij afgelopen!!!
    Hoop heel stiekem je toch nog wel ff te zien voor ik ga, maar dat zien we wel!
    Groetjes

  • 04 Januari 2011 - 20:28

    Sharissa:

    Dat ging niet helemaal goed. Wou nog zeggen groetjes aan Richy en ik bel je vandaagof morgen nog wel ff

    Dikke kus

  • 10 Januari 2011 - 22:31

    Niels:

    Hey Nathalie,

    ik had al een tijd je Bloggs niet meer gelezen, maar pas moest ik denken aan de koffiemolen en toen dacht ik aan je blogg
    het ziet er weer super leuk uit:D
    volgens mij doe je echt heel veel.
    mis je het hier niet?
    waneer ben je van plan om terug te komen of niet meer;)
    neem de tijd

    heel veel liefs Niels

  • 11 Januari 2011 - 12:39

    Chantal:

    hey lieverd!!

    wat heb je een leuke vriend!!
    die heb je goed gevonden ;-)
    haha die baan gaat je vast lukken, vooral als je er nu al zin in heb dat hoor je toch niet vaak!
    hoop dat het water niet jullie kant op komt! hoop gauw weer wat van je te horen!

    dikke kus mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Australie

En toen ging ze naar australie...

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2011

Tuatapere

13 Januari 2011

overstromingen

02 Januari 2011

20.000 km later...

19 November 2010

update of nat's life...

26 September 2010

eindelijk!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 64989

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: