overstromingen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu overstromingen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

overstromingen

Door: nat

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

13 Januari 2011 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal,

Iedereen heeft inmiddels wel op t nieuws gezien hoe erg de overstromingen
hier zijn! Ik dacht ik doe maar ff een korte update want ik krijg van alle kanten
smsjes en emailtjes binnen of dat ik t nog droog houd hier!

Richard en ik hebben uiteindelijk besloten om naar nieuw zeeland te gaan.
Dus alles zo geboekt en gepland dat we jes en sharis nog in christchurch zouden
zien. Bus van Hervey Bay naar Brisbane vliegtuig van Brisbane naar christchurch
en dan een bus van Christchurch naar Invercargill en daar zouden we opgehaald
worden door een vriend van mij die ik tijdens mijn avonturen in nz heb ontmoet.
Misschien weten jullie nog dat ik een tijdje door heb gebracht in tuatapere bij een
oudere man die een hostel een motel en een kroeg heeft daar. Al sinds ik weg ben
uit nz belt hij mij eens in de zoveel tijd om te vragen wanneer ik terug kom om
voor hem te werken in de kroeg!
Mij eigen plan was eigenlijk een rondje australie en than terug naar nz! Dat werken
in een outbackbar wil ik wel graag doen maar naar nz wil ik toch nog liever! En
aangezien t richard helemaal niet uit maakt wil ik toch naar nz.
Dus alles geboekt en gepland en dat we jes en sharis zouden zien was natuurlijk helemaal
een super extratje!
En toen overstroomde Maryborough en Gympie!
Kort om de bus kan niet Brisbane! De hele snelweg was overstroomd :-(
De trein was nog een optie maar dat durfde ik niet aan als die vervolgens ook niet meer
zou rijden dan zou ik met 4kaartjes zitten die ik niet kan gebruiken!
Dus uitendelijk heb ik al me tickets omgezet naar een week later, helaas betekende dat
ook dat we jes en sharis niet meer zouden zien :-(
Vervolgens was t water aan t zakken maar de weg was nog niet open. Maar de trein rijd
wel!
Dus toch maar treinkaartjes gekocht want die bus gaat nog een hele tijd duren omdat
er gaten in de weg zitten en bruggen en dat soort dingen eerst allemaal weer gekeurd
moeten worden. Vervolgens overstoomd Brisbane! Lol kan niet op hier!
Gelukkig heeft t vliegveld laten weten te verwachten open te blijven ook tijdens de piek
van de overstroming. En zover ik weet rijd de trein naar brisbane ook nog steeds!
En de piek van de overstroming is vandaag 4,3 meter en dat is gelukkig nog een meter
minder dan ze voorspelt hadden! Nu lijkt dat heel veel maar ipswich is helemaal
absurt daar hebben ze 19,5meter!!! Gelukkig zijn de weersverwachtingen redelijk goed
en verwachten ze alleen af en toe een buitje voor de komende dagen.
Ik heb goede moed dat we dit keer wel naar nz kunnen maar kan alleen maar afwachten
op t moment.
Zelf zit ik in hervey bay en wij hebben prima weer t is echt heel raar. Wij zijn wel
afgesloten noord en zuid omdat ze daar wel overstoomd zijn. Maar veel zon erg benauwd
en af en toe een buitje...
Kort om eigenlijk gaat hier alles goed maar beter als ik maandag ook echt in t vliegtuig zit :-)
Bedankt voor jullie mailtjes en smsjes met zorgen!
But don't worry mate :-)

kxs

  • 13 Januari 2011 - 07:28

    Sharis:

    He chick!

    Jammer dat we je niet zien, maar blij dat t goed gaat.
    Ook een goed bericht voor mij dat Brisbane heeft aangegeven dat ze t vliegveld open gaan houden!

    Dikke kus en ik spreek je snel!

  • 13 Januari 2011 - 08:20

    Ploeg:

    Reactie geplaatst

  • 13 Januari 2011 - 14:11

    Moeders:

    Fijn Nathalie dat je dit even op je wbj zet. ik kreeg ook heel veel vragen om mijn heen want het is bijna niet te voor te stellen dat jij wel droge voeten heb als je de rest van Queensland ziet, echt hart verscheurend voor al die mensen die alles kwijt zijn. Ik ben natuurlijk wel heel blij dat met jou alles goed is.
    Ik hoop voor jullie dat zaterdag de treinen nog steeds rijden en dat the vliegtuigen (op tijd) vertrekken en dat jullie veilig in Tuatapere komt.
    kxs

  • 13 Januari 2011 - 19:38

    Pa:

    Wat goed dat je daar op een droge plek zit bij de familie van je vriendje Richie. Alles komt goed. Voor je het weet zit je met de trein bij zijn familie in Brisbane (ik hoop dat dit deel niet onder water staat ......) en vlieg je vanaf Brisbane naar Christchurch waar weer andere familie van Richie woont. Daarna lekker op reis naar je nieuwe job om eindelijk weer wat poen te verdienen, hopelijk naar die maori bruiloft op het Noorder eiland en sparen en dromen voor je volgende avonturen. Life is good !! Take care of yourself (gaat zeker nu op met die overstromingen) en enjoy. By, by je pa

  • 13 Januari 2011 - 19:47

    Margo Wichers:

    Hoi Natalie,

    Gelukkig zit je op het drogen!!!
    Succes met je reis naar Nieuw Zeeland!!

    Doe je zusje ook de groeten van ons!

    Lieve groetjes,

    Harry en Margo

  • 15 Januari 2011 - 14:17

    JANBART VRDC:

    In TAREE(Mid NSW) is de rivier niet overstroomd-wel hoog waterpeil.
    Overstromingen bleven tot Grafton,
    Noord NSW.Wij zitten weer in Breda!
    Jij veel plezier in NZ en tot kijk Nat !

  • 15 Januari 2011 - 14:17

    JANBART VRDC:

    In TAREE(Mid NSW) is de rivier niet overstroomd-wel hoog waterpeil.
    Overstromingen bleven tot Grafton,
    Noord NSW.Wij zitten weer in Breda!
    Jij veel plezier in NZ en tot kijk Nat !

  • 15 Januari 2011 - 14:17

    JANBART VRDC:

    In TAREE(Mid NSW) is de rivier niet overstroomd-wel hoog waterpeil.
    Overstromingen bleven tot Grafton,
    Noord NSW.Wij zitten weer in Breda!
    Jij veel plezier in NZ en tot kijk Nat !

  • 18 Januari 2011 - 12:16

    Gerard En Aly:

    Wij hopen dat het allemaal gelukt is en je nu in Nieuwzeeland bent en je Jessica nog kan ontmoeten.
    En dat je weer lekker aan het werk kan gaan .
    groetjes Gerard en Aly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Australie

En toen ging ze naar australie...

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2011

Tuatapere

13 Januari 2011

overstromingen

02 Januari 2011

20.000 km later...

19 November 2010

update of nat's life...

26 September 2010

eindelijk!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 65000

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: