Tuatapere - Reisverslag uit Tuatapere, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu Tuatapere - Reisverslag uit Tuatapere, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

Tuatapere

Door: nat

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

23 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Tuatapere

Hallo allemaal,
Sorry voor de lange wacht!!!
Heb t hartstikke druk met mezelf :-) Dus ik zal jullie ook even inlichten over mijn leven...
Nou weet ik niet meer precies waar m'n laatste verhaal gestopt was maar ik neem voor nu even aan
dat jullie allemaal weten dat ik in nieuw zeeland ben. In tuatapere om precies te zijn! Zal meteen ff
me adres geven want t lijkt er op dat ik hier wel ff blijf...
Nathalie van Veen,
P.O. BOX 11
Tuatapere, 9620
New Zealand

En me nieuwe telefoon nummer +64 21 02 88 74 84 (mobiel)

De eerste paar weken zaten we bij Murray in huis. Murray is mijn baas en ik noem hem meestal die
ouwe dus dan weet je dat voor de rest van t verhaal. Richard heeft uiteindelijk werk gekregen in een
woolshed (schapenscheerschuur) Dat vindt ie alles behalve leuk maar ja er moeten toch centjes
verdient worden in de tussen tijd. Dus dat heeft ie de laatste paar weken gedaan maar
schapenscheerseizoen komt inmiddels ook aan z'n einde dus hoogste tijd om serieus verder te
zoeken! Van de week heeft ie voor iemand gewerkt die hulp nodig had met lasen volgens mij maar
die heeft niet genoeg werk voor 2 maar net teveel voor 1 dus dat is alleen wanneer dat nodig is. De
dag dat ie daar 'begon' kreeg hij ook een telefoontje van DtKings (groot truck bedrijf) of hij een
weekie kon komen werken. Dus daar is ie vandaag 'begonnen' hopelijk zien ze wat ie kan en leid dat
dan tot meer... Maar dat is allemaal even afwachten...

Inmiddels zijn we ook uit huis bij Murray en zitten we nu in 1 van de motelkamers en dat is echt
niet zo verkeerd! We hebben een slaapkamer met 2p bed en ook nog een slaapkamer met 2 1p
bedden dus als er iemand langs wil komen.... :-) Keuken, badkamer en een woonkamertje met 2
banken, tafel en tv. Het Motel is ook van die ouwe dus geen zorgen ik betaal me niet scheel aan
huur!
Zondag en Maandag zijn mijn vrije dagen en als ik ergens heen wil mag ik ook die ouwe z'n auto
lenen dus dat is ook allemaal ideaal tot dat we evt een eigen auto gaan aanschaffen.

Zoals de meeste wel weten werk ik in de bar en dat gaat eigenlijk super goed! Ik heb een
poolcompetitie opgezet en dat is op donderdag en dat is denk toch wel de drukste avond van de
week nu! Ik probeer ook wat dingen te organiseren voor de zaterdagen maar dat is nog niet zo
makkelijk, zaterdag lijkt op geen manier op een zaterdag hier... Soms heb je geen ruk te doen en ben
ik om 10 uur thuis en andere keren is t hartstikke druk en waar t aan ligt...??? Heb sinds deze week
ook een happy hour ingevoerd op vrijdag en goedkope flessen bier op dinsdag nu even de tijd geven
dat iedereen t een beetje weet en dan hopelijk gaat dat ook goed lopen... Verder hebben we dit
weekend stagroar competition dat houd in dat iedereen gaat proberen een hert na te doen (schijnbaar
hebben die rond deze tijd paringsseizoen en dan maken de herten een soort van lokroep) Dus
iedereen gaat proberen dat na te doen en dan is er ook een jury en een 1st 2de en 3de prijs. Dit doen
ze elk jaar en volgens die ouwe is dat de drukste avond van t jaar dus ik ben benieuwd!!!
Ook heb ik van de week $2per uur opslag gehad zonder te vragen!!! En over ongeveer een maand
ga ik een cursus doen voor mijn managers certificate en als ik die heb dan krijg ik ook nog 2% van
de weekelijkse omzet! :-) En dat allemaal zonder te vragen :-) Hij zegt erg te vreden met me te zijn!
Gaat lekker zo :-)

En dan natuurlijk dat andere dingetje....
Een aantal mensen weten t al omdat ik er met hun over gesproken heb. Maar een paar weken
geleden zat ik in de auto met die ouwe en toen vertelde hij mij over t nieuwe gebouw, Hier wist ik al
van dit had ie me zelfs 2jaar geleden al verteld maar hij denkt er dus over om een nieuw pand te
laten bouwen en in dat pand moet dan een restaurant, een bar, een bottleshop(gall&gall), en een
infomatie centrum komen. Hoe dan ook hij vertelde me dat hij wel zou willen dat ik dat allemaal ga
runnen/manage! Dus ja daar zat ik, Ik zei nou ik weet niet of ik dat wel kan daar heb ik helemaal
geen ervaring in... Maar dat was wel t minst van z'n zorgen, dat kan ik wel zei die! Any how naar
mate het gesprek vorderde kwam naar voren dat ie me eigenlijk ook in de aandelen wil betrekken en
dat ik dus ¼ van t bedrijf bezit. Ja en toen begon een hele lange denksessie!!! Ben dr al weken over
na aan t denken of dat ik dit wil doen en of ik dus in tuatapere wil blijven....
Hoe t ook wend of keert ik ben zoiezo van plan naar nederland te komen dit jaar voor een bezoekje
of wat langer....
Nou heb ik wel gemerkt dat iedereen zegt dat ik zelf een beslising moet nemen of ik t doe of niet
maar ik hoor toch ook wel graag hoe andere mensen er over denken... Dus als jij een eigen mening
hebt hier over laat t me weten aub :-)

De eerste paar weken veranderde ik elke 2de dag van mening maar nu neig ik toch wel naar ja.
T heeft niks te maken met niet in nl willen zijn want als dit in graujersum was geweest had ik er net
zo goed over na moeten denken. Maar t is natuurlijk wel een kans die ik niet elke dag aangeboden
krijg! En ik ben wel niet oud maar wel al 25 en misschien word t wel tijd om te gaan settelen
ergens... Maar goed als je er ook iets over wilt zeggen laat me weten!
Verder op me vrije dagen probeer ik wat tripjes te doen. Ben afgelopen zondag naar de
paardenracen geweest en dat vind ik super leuk! Heb op alle racen gewed en in totaal $94 gewed
maar heb ook wel $85.50 gewonnen in totaal dus over de hele dag heb ik maar $8,50 verloren!
Super leuk. Ook ben ik de week er voor met richie naar monowai, borland saddle, manapouri en te
anau geweest. En dat zegt niemand iets behalve te anau misschien maar dat zijn mooie plekken in
deze omgeving dus ik heb uiteraard een paar foto's gemaakt en ik zal uiteraard proberen een paar
met jullie te delen :-)

Maar thuis zitten jullie ook niet stil! Baby's schieten al kool uit de grond!
Erik heeft er een mooie dochter bij, Fenne! Foto's hangen al aan mijn muur :-) Nog maals
gefeliciteerd! Marita is de volgende, volgens mij is die deze week aan de beurt...
En Isabel kan ook niet lang meer duren...
Ook chantal en erik sluiten aan in deze rij maar dat duurt nog tot september!
Allemaal super leuk en ik beloof een keer te komen kijken maar verwacht me niet volgende
week :-)
Verder is dhr Ploeg bijna jarig, zondag 27 maart! En mijn moedertje is donderdag de 31ste jarig en
1 april is yvon jarig en dan mijn zustertje op 7 april!
Allemaal alvast gefeliciteerd! En ik ben jullie niet vergeten maar t kaartje kan wel iets aan de late of
vroege kant zijn maar ik neem aan dat jullie dat allemaal wel begrijpen! En dan de 13de van april of
was t de 14de? is t al weer een jaar geleden dat sharis in australie aan kwam! En ook marita haar
afscheid is bijna een jaar geleden en nu is ze terug en verdubbeld :-)
Hopelijk gaat t verder met iedereen goed!!!

Nou dat was m wel weer even denk ik...
Groetjes en kusjes
Nathalie

  • 23 Maart 2011 - 03:13

    Je Oom 'Berto:

    Nathalie het was leuk om je brief te lezen en ik zou zeggen ga er voor om aandeel houder te worden. Als je zelf niet met geld over de plank hoeft te komen kan je echt niet verliezen. En je ben het avontuur aan gegaan zo leef het ten volle. Je kan er altijd nog onderuit als het je niet bevalt. Vindt het supper leuk dat je het zo goed bevalt. Maar waarom noem je een oudere man die ouwe???????? Ik ben nou 61 zo ik zou ook wel een ouwe zijn.ha ha ha. Nou je heb gelijk hoor jong zeker niet meer. Maar van deze ouwe de aller beste wensen toegewenst en veel succes in je toekomstige zaken leven toegewenst.
    Big hug from all of us! Love The van Veen's Santa Maria. Ca.

  • 23 Maart 2011 - 07:11

    Arjan:

    Hey schone zus,
    blij dat jullie ook net weg waren voor de aardbeving. Er waren hier een paar namelijk erg ongerust.
    Jeetje, jij hebt echt de kan van je leven aangeboden gekregen.
    Ik zou daar geen seconden over nadenken. Als alles na 1 of 2 jaar op de rit is heb je vast wel iemand aangenomen de je een aantal weken kan waarnemen, zodat je Nederland weer kan bezoeken.
    En misschien verdien je wel zoveel dat je familie laat overkomen :)
    Ik wens je veel plezier met je keuze en wou echt dat ik in jouw schoenen stond.
    X arjan

  • 23 Maart 2011 - 07:13

    Arjan:

    Haha ik zit het nog even na te lezen maar ik typte sneller dan het progamma aan kon.
    kan = kans

  • 23 Maart 2011 - 10:57

    Mark The Aussie :

    ha die Nat, leuk om weer ff je verslag te lezen.
    Enuh bedankt voor je Aussie card. Got it last week.
    take care and have fun... en dat wijntje bij rendez vous staat zodra je weer hier bent. Mijn mening is pak aan die kans... catch ya later
    Mark

  • 23 Maart 2011 - 11:13

    Bob Vroegere "ouwe":

    Niet twijfelen, doen, je bent maar één keer jong.

  • 23 Maart 2011 - 17:50

    Sharis:

    He chick!
    Ik was de 13e aangekomen dus je zat goed!
    Maarre je weet hoe ik erover denk maar was wel weer benieuwd hoe jij nu staat met je gedachte...
    Ik heb trouwens van me wbj een boek laten afdrukken.
    Kostte wat, maar ik vind t wel erg leuk om te hebben!
    Zoals ik ook al op facebook zei... Snel ff skype!
    Dikke kus

  • 23 Maart 2011 - 17:54

    Yvonne:

    Tsja, mij had je al gehoord he.....
    Ik wens je veel succes met je beslissing. Fijn dat het verder goed met je gaat. Hier is alles ook ok. Binnenkort worden we geinformeerd over wat de bezuinigingen concreet voor ons gaan betekenen. Dan weet ik of ik volgend jaar nog een baan heb of een sabbatical. Kom ik dat extra bedje wel bezetten.... Dikke xx

  • 23 Maart 2011 - 20:21

    Arie En Joke De Jong:

    Hoi Nathalie
    Leuk weer wat van je te horen en nog goed nieuws ook.Wij zijn van mening dat je deze kans moet pakken.Het ziet er aantrekkelijk uit En je weet vast nog wat ik altijd zeg ""Je kunt beter zeggen dat het je spijt dat je het gedaan hebt dan dat je moet zeggen dat je spijt hebt dat je het niet geprobeert hebt ""
    Je bent best wel een type dat dit soort uitdagingen aankan dus doe het.

    Dikke kussen van ons,wehoren het wel????????

  • 24 Maart 2011 - 13:00

    Marita:

    Heee schat, klinkt allemaal goed daar.. Ben erg blij met je kaartje en ben blij om te horen dat jij in ieder geval niet in het rampgebied zat. Vond dat toch wel een naar en ongerust idee. Maar zie dat je nog steeds veel avonturen beleeft op de positieve manier.. Om terug te komen op het aandeel verhaal, ik weet niet hoe goed je die ouwe kent of vertrouwd, maar ik zou aanraden om misschien eerst als manager aan de slag te gaan en te kijken hoe je dat vind, en hoe alles verloopt. Kijk misschien ook even naar de potentiele klanten en of het bedrijf daadwerkelijk een goede winst zou kunnen draaien in die omgeving. Waarschijnlijk als hij je zo graag wilt hebben kan hij het ook begrijpen als je in eerste instantie alleen de manager taken in handen wilt nemen en dan later kan instappen met aandelen? (Tenzij je het gratis krijgt aangeboden, dan zeg ik meteen doen). Vind het een erg grote stap om je meteen te settelen op een plek met aandelen waar je misschien niet meer vanaf kan komen als je het wel zou willen. Ik weet niet of hij wilt dat je er voor betaald, maar kijk dus ook naar de mogelijkheid of hij je bij bepaalde omstandigheden weer kan uitkopen, of iemand anders dat wil en laat dit ook contractueel vastleggen. Dit is uiteraard mijn mening en uiteindelijk moet jij doen waar jij je goed bij voelt en of je daar ook wilt blijven. Klinkt in ieder geval hardstikke positief en ik zou het fantastisch vinden als je het uiteindelijk wel doet en alles loopt op rolletjes met nog eens winst. ;-) Spannend hoor!! Hier in Nederland is er weinig spannends. Ben wel weer blij om terug te zijn.. (Af en toe mis ik na jouw verhalen het reizen wel, maar dat heb ik in ieder geval al een beetje gedaan en komt in de toekomst misschien wel weer) En ja, ben morgen uitgerekend, maar hij zit nog wel lekker geloof ik. We moeten het maar afwachten wanneer ik moet biggen ;-) Misschien wordt het wel je moeders verjaardag.. Ik hou je in ieder geval op de hoogte.. Heel veel plezier nog en geniet van alles.. ;-) Dikke kus XX

  • 24 Maart 2011 - 19:00

    Joke En Kees:

    Hoi Nathalie
    Wat fijn om weer iets te horen.
    Goede berichten , maar je staat ook voor een moeilijke beslissing.
    Ik ga je daar geen raad over geven, want ik ben helemaal niet avontuurljik van aard.
    Wat Marita schrijft kan ik me ook wel in vinden.
    Hier gaat alles gewoon door, in april krijgen we er weer een kleinkind bij, dat wordt dan de negende (bij Marcel).
    Wij wensen je veel sterkte met je beslissing en heel veel lieve groetjes van ons.


  • 27 Maart 2011 - 20:18

    Harry En Margo:

    Hoi Natalie,

    Leuk reisverslag!
    Op je vraag om aandeelhoude te worden, zou je voordat je dit aangaat eerst een heleboel moeten onderzoeken.
    Je stopt er misschien danwel geen geld in, maar je zal toch ook als aandeelhouder mee moeten investeren. Laat je eerst goed voorlichten door een onafhankelijke instelling, voordat je straks met een schuld opgescheept wordt. Ik wil niet negatief zijn, maar voordat je iets aangaat, moet je goed op de hoogte zijn van de consequenties. Je moet weten hoe de waarden bepaald wordt van nu en bij evt. Verkoop van je aandelen. Wat zijn de fiscale consequenties. Misschien kan je je voor laten lichten daar bij de kamer van koophandel, tenminste als ze die daar hebben. Wat is jou aansprakelijkheid als manager en tevens aandeelhouder, dat zou je ook moeten weten. Wat is de financiële situatie van die zaak, worden daar ook de jaarcijfers verplicht gepubliceerd, heeft hij schulden? Zorg dat je goed voorbereid bent en dat je je straks niet voor niets inzet. Hebben ze een businnessplan? Nou genoeg vragen, vind je niet?
    Misschien zit je hierop niet te wachten, maar wij wilden het je toch even melden. Succes!
    Nou Natalie, werk aan de


  • 31 Maart 2011 - 10:53

    Chantal:

    hey chick!!

    ik heb je laatst al aan de telefoon gehad, leuk je weer zo te spreken.
    ik heb je ongeveer wel verteld wat ik vond van het bedrijf! het enige wat ik wil zeggen is laat alles op papier zetten wat die ouwe zegt, ook al is ie misschien heel lief geld zaken gaan heel vaak niet goed in een vriendschap en dan heb je altijd iets om op terug te vallen! buiten dat om zie ik je graag snel terug zodat we weer ff gezellie kunnen ouwehoeren over van alles! ennuh die avond met die herten na doen zou daisy aan mee moeten doen haha die had zeker gewonnen die zegt elke dag die herten gedag met dat rare geluid hahaha spreek je gauw weer!

    dikke kus ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tuatapere

Australie

En toen ging ze naar australie...

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2011

Tuatapere

13 Januari 2011

overstromingen

02 Januari 2011

20.000 km later...

19 November 2010

update of nat's life...

26 September 2010

eindelijk!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 65000

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: