vervolg - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

vervolg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

03 September 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

oke ben ik weer.... nou eerst liepen we een heel stuk door het ja soort weiland gebergte heen en we waren de enige en het leek er op dat er nooit iemand kwam ook. dus wij op avontuur door de bush toen kwamen we dus bij een grot maar daar naar beneden gaan was geen optie te steil glad en nat maar wel gaaf om zoiets echts te zien dus wij weer door en ja nog een grot maar die stelde niet zoveel voor dus weer door de bush en t begon te regenen en het pad was 1en al blubber. toen ben ik met beide voeten in de bagger weg gezakt en goor dat ik was ik zat tot me enkels in de blubber! maar ja wij avonturiers laten ons niet kisten dus weer door en toen een hele grote grote heel cool! maar heel ver konden we niet er lagen allemaal grote rotsen en er liep een soort van rivier door dus levensgevaarlijk! Dus weer door en t landschap daar was ook zo vet! We zijn terug gegaan naar de camping om ons weer om te kleden. weer gaan rijden en toen kwamen we aan bij de glowworm caves pitstop dus... Hier moesten we wel voor betalen maar we kregen een gids mee we waren maar met zn 2e en de gids ook weer uitgestorven daar dus. maar in die grotten echt pikkendonker! zei liep voor op vertelde over de gloeiwormen en deed toen dr lamp uit en ja hoor vol met lichtgevende puntjes het leek wel the milkyway echt heel gaaf! en ze zaten overal. we zijn door gereden naar bay of islands hier aangekomen, ook weer verschrikkelijk mooi, zijn we met de explore (een snelle boot) langs alle eilandjes die daar langs de kust liggen gevaren. Die boot ging echt hard en toen we eenmaal op t water waren werd het ook kutweer dus aan alle kanten kwam het water de boot in dus nu waren we zeiknat helemaal door het pak heen wat we aan hadden gekregen. Aangekomen bij hole in the rock zoals je al kan raden een grote rots met een gat erin gingen we weer terug. Maar nu gingen we over nog wildere wateren en waren dus tot op het bot nat, handig zo'n waterdicht pak! Daarna maar ff lekker een warme chocomel gedronken. Nog ff een stuk gereden en toen zijn we naar de volgende top10camping :-) gegaan. Vlakbij 90milebeach. Dus volgende dag op naar cape reinga dat is het aller bovenste puntje van nz. Dit is ruim 100km rijden vanaf het begin en dus terug ook. toen we er eindelijk waren stond er een vuurtoren en aan 2kanten strand met 2 verschillende zeeen die dus op dat punt samen komen. Moet tof zijn toch?! Viel een beetje tegen eerlijk gezegd maar ja ik kan wel zeggen dat ik er geweest ben! Na een pleuris eind terug gereden te hebben zijn we weer gaan eten in whangerei. En weer een eind rijden en toen waren we in Orewa. op een camping met zeezicht! Eerst de was gedaan want die modderzooi achterin is niks. Toen gingen we eten in een grappig tentje lekker een paar wijntjes gedronken en gelachen. Volgende dag zonsopgang met zeezicht, geweldig! op naar rotorua! weer een hele tijd gereden. In rotorua aangekomen kaartje gekocht voor de gondola, luge en skyball. Naar boven dus met de gondela(gondel) en naar beneden met de luge een soort kart zonder wielen ofzo ik weet niet hoe je dat moet uitleggen maar echt heel grappig! weer naar boven met de (ski)lift(gondel) en nog een keer naar beneden met de luge. weer naar boven en in de skyball een soort kermis ding maar heel tof (wel een beetje eng) heel hoog en een vrije val naar beneden.Toen zijn we naar te pui gegaan dit is een park met allemaal modderpoelen en een geijser! eerst een maori zing en dansshow. en toen door het park gelopen en toen begon de geijser te spuiten echt heel vet maar door de warmte die ervan af komt en dus grote wolken is t dus niet zo heel goed te zien op de foto's maar wat een supergaaf natuurverschijnsel weer! Toen zei we gaan eten bij de pig&whistle lang leve de lonely planet ook weer een leuk tentje in een voormalig politiebureau. Toen zijn we weer gaan rijden naar tauranga. Naar een top10camping:-) daar vlakbij papamoa beach dus weer strandzicht helemaal top! volgende ochtend tauranga in, weinig te beleven dus maar weer door.Onderweg was ook weinig we zijn nog ff gestopt voor chocomel en ze hadden allemaal lekkere homemade taarten staan dus ja laten we dat maar ff proberen... Echt ik had een cocos en rabarbertaart nou zo lekker!!! Toen heb ik in me lonely planet nog wat in auckland zelf gevonden dan daar maar heen. Een hoge berg op en dan sta je dus op een krater! alleen je hebt niet echt door dat het een krater is het is al helemaal begroeit met gras en er lopen allemaal schapen op. Zoveel schapen zijn we al die kilometers niet tegen gekomen! Check de kaart even waar ik dus echt allemaal geweest ben dat is echt een heel eind! Dus terug in auckland. Jenny heeft net een vlucht geboekt naar qeeunstown dus die gaat me morgen verlaten:-( Ik ga morgen naar iep ik wil een trip gaan boeken over de east as dat duurt geloof ik een dag of 4,5 en dan ga ik maar eens werk zoeken denk ik. Maar de reden dat jullie dus een tijd niks van me gehoord hadden was omdat ik in the middle of nowhere was! En dat ben ik waarschijnlijk straks weer dus ga lekker verder met werken enzo en dan laat ik jullie later wel weer weten hoe sweet as het hier is!!! Nog bedankt voor alle reactie's leuk om te lezen! check jullie later!!!
dikke kxs

  • 03 September 2008 - 07:25

    Mark The Aussie:

    Hé Kanjer,
    ff een berichtje van moi.
    Klinkt fantastisch allemaal, en ik wist dat je je ging vermaken, wist alleen niet dat je het zo lekker op papier kon zetten. Ik geniet terwijl ik lees, met een snikje heimwee naar my owm home town in the land of OZ. Maar het gaat om jou, create a memory, je kan je hele leven op deze belevenissen teren. Als je maar niet blijft plakken aan zo'n kiwi en als dat wel zo is neem je hem maar mee terug..
    Ik drink wel wat met hem op het terras bij R....z V...s. Best wel eenzaam nu ik je daar niet tegen kom. grapje ,Proost, geniet , take care en doe niks wat ik ook niet zou doen... so NO BOUNDERIES. Live your life and kick ass beautiful groet Aussie mark

  • 03 September 2008 - 08:03

    Zusje:

    Hey sis,
    Wat een heerlijk verhaal! wist niet dat je zo leuk kon schrijven!
    Echt tof om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Wel jammer dat Jenny nu ergens anders heen gaat!
    Nu gaat het voor jou pas echt beginnen!
    En je gaat werken, ben heel benieuwd waar je terecht komt, en hoe je het vind.
    Laat zo snel mogelijk weer iets van je horen!
    love you.
    kxs

  • 03 September 2008 - 09:35

    Theo:

    Nou nou, heel verhaal, als je dat met dit tempo volhoudt, heb je straks eelt op je vingertoppen. Wanneer krijgen we foto's te zien?

    Veel plezier!

  • 03 September 2008 - 12:06

    Moeders:

    Toch wel tof daar in het
    land van de lange witte wolk. Aotearoa

    Nou meid ik sluit me aan leuk geschreven, te bedenken dat ik vroeger
    achter mijn typmachine zat weliswaar elektrisch
    met een luchtpost papiertje en dat duurde dan zo ongeveer een week voor dat het in NZ was, gelukkig zijn de tijden veranderd en gaat dat nu een stuk sneller.
    Ik heb Linda een mail gestuurd met je 06 dus
    dan zal ze jou wel bellen.
    Jenny loopt over van verhalen straks als ze terug komt uit Queenstown
    daar is het wel zo mooi en zo mega veel te doen dat zal nooit vervelen
    mooi als je daar werk
    zou hebben altijd blije mensen kan je nog over
    the shotover of bunjee
    jumpen voor het ontbijt
    helemaal leuk.
    Goede investering die
    lonley Planet zo kom je nog is ergens.
    Nou veel pret de volgende
    reis.
    Je moeder.




  • 03 September 2008 - 13:48

    Daphne:

    He avonturier!

    Jemig je bent er pas een week en al zoveel gezien en gedaan! jammer dat jenny morgen weggaat! moet je maar weer andere leuke mensen oppikken ;)
    Me vader is komende vrijdag jarig en ja hoor hij wil een tattoo!! dat het nog mocht gebeuren. en de jouwe? in aantocht? haha..

    veel plezier!

    kus

  • 03 September 2008 - 17:01

    Aly:

    Wat hebben jullie het naar jullie zin helemaal te gek. wie weet kom je gauw weer een leuk iemand tegen om een paar weken mee te reizen.Heel veel plezier de komende week. Gerard en Aly

  • 03 September 2008 - 21:02

    Sebina:

    hee hallo

    leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar je hebt al veel gezien in een korte tijd niet teveel in 1 keer gaan kijken he anders heb je de rest van de tijd niet zoveel meer te zien dat zal ook wel meevallen als ik het zo lees ben je voorlopig nog niet uitgekeken
    tot snel

  • 04 September 2008 - 07:35

    Yvonne:

    Beetje jammer wel, dat wij hier niet tegenop kunnen concurreren op de zondag! xxx

  • 04 September 2008 - 07:50

    C.verver:

    Hallo Nathalie, Het lijkt me allemaal erg spectaculair. En inderdaad..... wij hier maar werken. Afgelopen weekend leek het wel weer vakantie trouwens. Prachtig weer met ongeveer 25 graden! We zaten dan ook het hele weekend op de boot. Die ligt nu weer in Vinkeveen. Het lijkt hier nu wel herfst, koud, nat en veel wind. Leuk om je verslagen te lezen en je reis zo te volgen. Dat Jenny nu haar eigen weg gaat maakt het misschien nog wel spannender voor je? Heel veel plezier gewenst en succes met het vinden van een baan. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Ik lees het wel weer. ik type hier in de baas zijn tijd en moet weer aan de slag vrees ik. Heel veel groetjes en plezier gewenst!
    Cock

  • 06 September 2008 - 08:25

    Pa:

    Prachtige avonturen Nathalie. Te Pui in Rotorua is inderdaad echt een geweldig natuurverschijnsel zoals ook nog op IJsland bestaat. Fraaie campings heh die van de Top 10. Zover als Cape Reinga zijn je vader en moeder niet geweest ! Je tekst is amusant om te lezen. Nog veel plezier.Linda is al een beetje bezig met je komt naar Inglewood. Doeiii...

  • 07 September 2008 - 17:30

    Sharissa:

    T is nu al bijna niet meer uit te houden wat je daar allemaal doet. T scheelt dat je elke keer wat op je weblog kan zetten, want stel je voor dat je dit allemaal moet vertellen als je trug bent... dat is niet te doen joh!!!! Heel veel plezier daar nog enne jij hebt zo weer iemand anders ontmoet! have fun
    kus Sharis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Once more from Tuatapere

17 November 2016

Tuatapere

03 Juli 2009

laatste avontuur :-(

30 Mei 2009

weer een geweldig avontuur!

12 April 2009

kale muur, help!!!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 16764
Totaal aantal bezoekers 65000

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: