Meer spannende avonturen - Reisverslag uit Mackay, Australië van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu Meer spannende avonturen - Reisverslag uit Mackay, Australië van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

Meer spannende avonturen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

11 Juni 2010 | Australië, Mackay

Hallo Allemaal,

Het is weer ff geleden dus t kon wel weer eens een lange lap tekst worden :-)
Sharissa heeft haar wbj al geschreven dus waarschijnlijk weten de meeste van jullie al zo'n beetje wat
er allemaal beleeft is! Voor degene die sharissa niet kennen maar het wel leuk vinden om haar verhalen
te lezen www.sharissaveldkamp.waarbenjij.nu kijk en vergelijk haha

In Hervey bay zijn we uiteindelijk langer gebleven dan gepland omdat we tussen door via onze host (van
het couchsurfen) een baantje hadden geregeld. Op de kermis! Haha Sharissa achter de 'kassa' van de
botsauto's en ik achter de 'kassa' bij een andere attractie (weet niet hoe zo'n ding heet,de naam was
breakdance...)

Toen dat er eenmaal op zat zouden we naar bundaberg gaan maar daar waren we tussen door al een paar
uurtjes geweest en dat was niet zo spectaculair dus dat hebben we maar 'overgeslagen'.
Dus door naar Agnes water/town of 1770 Hier zouden we de scooteroo gaan doen. Op kleine motoren rond cruizen!
Maar dat was pas om 3uur dus we dachten, dan gaan we eerst surfen, dat was namelijk s'ochtends.
Toen wilden we de bus boeken en bleek die al vol voor de volgende dag! Dus moesten we een extra dag
blijven! Ik zei tegen sharis dat dat ment to be was! Dus hebben we de scooteroo naar de volgende dag
verschoven zodat we beide dagen iets te doen hadden.

Toen gingen we surfen, deze keer ging t mij wel iets beter af dan in nieuw zeeland heb een keer of 2
meer op me plankie gestaan! Nog niet veel dus haha
Was erg leuk maar allebei blauwe plekken en spierpijn, hoort erbij denk!
Eenmaal terug in het hostel bleek dat de scooteroo voor die dag afgelast was vanwege het weer! Nou wat
zei ik ment to be! Anders hadden we de zelfde avond nog weg gegaan zonder te kunnen scooterooen!
De scooteroo was erg tof beetje rond cruizen, racen en kangeroo's kijken vanaf een mini motor!
Check de pic's!

S'avonds gingen we met de bus naar Gladstone waar Paul (een vriend uit Brisbane waar we ook mee waren
stappen) ook was voor zijn werk! Dus toen gingen we stappen en belande in een striptent want 'daar was
iedereen' dat was ook zo. Kom je uit nl en woon je een half uurtje van a'dam en de eerste keer dat ik in
een stripclub kom komt op de kaart als Gladstone! Daarna gingen we naar een andere tent waar 2man en een
paardekop zat. Maar wij hadden het naar ons zin en t was een gezellige avond!
Volgende dag ging hij weer werken en terug naar Brisbane en wij zijn naar de film geweest.

Vervolgens weer op de bus naar Rockhampton. Hier was ook niet veel te beleven maar we hadden een leuk
koppel als host van het couchsurfen!

Vervolgens door naar Mackay waar volgens geheime bronnen het vogelbekdier leeft!
Hier aangekomen werden we opgehaald door onze host van het cs die ons vertelde dat we zijn eerste
couchsurfers waren! En dus niet precies wist hoe en wat er nu zou gebeuren. Waar wilden we heen?
Ja duh wij willen de vogelbekdieren zien! haha Dus eerst ff onze spullen afgegooid in zn crib :-)
En toen door naar Eugela nationalpark!
Dit bleek nog ruim een uur rijden te zijn! Eenmaal daar moesten we ook nog geduld hebben die beesten
die zwemmen dus niet gewoon de hele dag rond ofzo die komen tussen 4 en 8 s'ochtends en tussen 3 en
7 s'avond (dacht ik) Wij waren er dus rond 3e dus na 30-45minuten ofzo hebben we ze gespot!
Jaja in levende lijve! En nog foto's ook!
Ze zijn wel een stuk kleiner dan ik had verwacht moet ik zeggen!

S'avond gingen we bij een vriend van Tim (onze cs host) langs dit was Brad. Hij heeft een jukebox met
karaoke optie :-) Dus je raad t al 3wijntjes later zongen sharis en ik de longen uit ons lijf haha
Volgend dag zijn we naar het strand geweest en naar het infocentre om te kijken wat voor anders leuks
er nog te doen was in mackay. S'avonds nog even een liedje gezongen en toen weer naar bed.

Dag erna gingen we forest flying dan hang je in zo'n tuigje aan een lijn en dan 'glij/vlieg' je naar
de overkant. Was wel grappig. Daarna gingen we naar finch hatton gorge nog een nationalpark. En daar
gingen we wandelen naar een waterval met een swimminghole! T@#$ng dat was koud! Ik dacht echt ff dat me
tepels eraf zouden vallen! (is niet gebeurt, geen zorgen haha) Daarna verder gelopen naar de volgende
waterval maar daar hebben we ff van het zwemmen af gezien! S'avonds weer onze longen uit ons lijf gezongen
tot laat in de avond haha!
De dag erna gingen we met Tim en Brad naar Airlie beach waar we zouden gaan
stappen. Dat was niet zo'n succes maar goed... Weer terug naar Mackay en de volgende dag weer naar Airlie!
Dat is helemaal niet logisch maar zo is t nou eenmaal gelopen.

In Airlie gingen we onze Whitsunday sailingtrip doen waar we zo naar uitgekeken hebben! Woehoe!
Eindelijk duiken! We gingen pas om 7uur aan boord waar we een stukje tekst en uitleg kregen maar die avond
hebben we uiteraard weinig gedaan. We lagen al vroeg op bed om de volgende dag de zonsopgang te bekijken.
Daarna gingen we met een klein bootje naar het strand, white havenbeach was de bestemming. Een wit zandstrand
met heel helder water! 2 meter van het stand hebben we onze eerste vissen en sharis en ik weten het zo
goed als zeker een haai gespot! Ook heb ik een rog gezien.
Na een beetje bakken en poedelen kregen we een
voor proefje op t duiken. We krijgen de hele duik outfit aan om vervolgens op onze knietjes in het water te
gaan zitten. Zodat je weet wat het allemaal een beetje inhoud en hoe dat ademen enzo werkt.
Sharis stond al meteen te springen om te gaan duiken.

We hebben 3x gedoken die dag! Eerste duik was in
het wel bekende great barrier reef! Eerst hebben we even gesnorkeld en daarna gingen we duiken.
We hebben een haai gezien! Ik dacht dat ik zou denken, weg wezen!!! Maar toen ik m zag dacht ik, Dichterbij!
Ik wil dichterbij! Tegen de tijd dat ik een beetje in de buurt kwam was ie al weg :-(
Verder natuurlijk veel koraal gezien (maar nog steeds niet wat ik hoopte te zien, rood/groen/paars/geel)
en veel mooie vissen (helaas geen HELE HELE grote)

Daarna weer een stukje terug gezeild waar we weer gingen duiken maar dit keer langs een muur van koraal
die tot 60 meter diep ging. Dit was echt een super mooie duik!
Iets meer kleur maar nog niet super veel. Maar die 'muur' was echt zo vet! Echt super indrukwekkend! En
uiteraard weer veel mooie vissen.

Vervolgens zeilden we naar de plek waar de nachtduik plaats zou vinden!
Ik wou echt graag een nachtduik doen en Sharis ook dus wij weer in ons duikpak na het eten. T@$#ng wat waren
wij zenuwachtig!
Je krijgt een zaklampje en off you go! Hele grote vissen zwemmen er om je heen en die gebruiken ons om kleine
visjes te vinden maar ze beschermen ons ook. Haaien jagen s'nachts maar omdat er
zoveel van die grote vissen zijn durven ze ook tegen een haai op mocht die op ons af komen! pfff
T was wel echt heel vet! Toen ik eenmaal onder was was ik niet meer bang gelukkig.
Als je met je zaklampje op het koraal scheen kon je heel goed de kleur zien dat was wel vet. Vervolgens
waren er echt SUPER SUPER GROTE schildpadden! Echt heel vet!
Eentje lag 'midden op het pad' dus wij naar beneden en toen hebben we hem geaaid! Echt zo cool!
Toen we weer door gingen raakten sharis en ik om de een of andere reden weer aan de oppervlakte dus toen we
eenmaal ons hoofd boven water hadden besloten we terug naar de boot te gaan. Sharis vond t toch nog steeds wel
een beetje eng en we hadden het ook koud. Ik was tevreden met me duik en had een schildpad geaaid :-)

Volgende dag stopten we bij hayman island! Dat is waar Matt werkt/woont.
Daar gingen we nog een laatste keer snorkelen! Daar was t mooi joh!!!! Ik heb rood en geel en groen en paars en roze
en blauw koraal gezien!!! En hele mooie gekleurde vissen! En we hebben ook nog een hele hele grote vis
gespot! Volgens het personeel was het great barrier reef waar onze eerste duik was as good as it gets!
Maar volgens ons was het koraal bij hayman island the bom!

Eenmaal terug in de haven van Airlie stond Tim al weer op ons te wachten. Terug naar Mackay! Waar we de
volgende ochtend heel vroeg op moesten omdat we onze volgende boottrip al hadden gepland.
Met Tim en Brad en de boot op naar Rabbit Island. Op Rabbit Island hebben we onze tentjes opgezet en gingen
vervolgens varen en vissen. Sharis had 5vissen gevangen!!! Allemaal moesten ze terug want ze waren te klein of
te mooi :-) S'avonds een kampvuurtje en naar bed.
Volgende dag hebben we kaartspelletjes gespeeld een paar boodschappen gehaald en verder niet veel meer.
Kampvuurtje en weer naar bed.
Volgende dag ongeveer hetzelfde gedaan als de eerste dag en toen heb ik ook nog ff een hengeltje uitgegooid wou
t toch ook wel ff proberen! En ik had er 2 gevangen! Heb een foto gemaakt voor Erik! haha
hij is ongeveer 15cm haha echt een kleintje maar ja ik had m wel zelf gevangen!
Daarna ons kamp weer afgebroken en terug naar land gevaren. Patatje aan t strand gegeten en terug naar mackay.
S'avonds paar filmpjes gehuurd. En vandaag uitgeslapen me wbj in elkaar gezet!

Wij hebben het erg naar onze zin bij Tim en Tim en Brad zijn inmiddels ook goeie vrienden geworden.
Waarneer we hier weg gaan... Wie zal t zeggen ik wil Maandag iig eerst nog ff voetbal kijken!
Zondag speelt australie tegen duitsland maar ik heb wel even uitgelegd dat ze daar maar geen geld op in moeten
zetten tenzij dat voor duitsland is haha
Nou dat is m wel weer als je t weer gehaald hebt tot onderaan, Pet je af!

dikke kxs

  • 11 Juni 2010 - 08:45

    Zussie:

    Hey Almaz!
    Super cool verhaal weer!
    Maar waar zijn je foto's dan?
    kxs

  • 11 Juni 2010 - 09:45

    Pa:

    Weer een lekker enthousiast verhaal over al je belevenissen down under. Gezellig al die mensen die je daar ontmoet en je vaak naar leuke plaatsen / kroegen etc. meenemen. Een zeer gastvrij volkje dus die Aussies. Mooie foto's van je, die cursus hier eind vorig jaar heeft zijn vruchten wel afgewerpt. Veel plezier daar en ik hoop je binnenkort weer op skype te spreken en misschien ook wel te zien. Take care of yourself. By, by your daddy

  • 11 Juni 2010 - 15:52

    Moeders:

    Jullie hebben weer een heleboel beleefd en gedaan en zo te lezen weer veel leuke mensen tegen gekomen. Fijn te horen dat het jullie goed gaat. idd mooie pics.Die platbekvogel is dat de zogeheten koekeburrah?
    (de spelling is niet goed maar ik weet het even niet meer). Leuk die onderwater fotos.
    Veel plezier verder.

  • 11 Juni 2010 - 16:36

    Zussie:

    Jeee... foto's :-)
    Super zeg!
    Die boom...wow...
    en die onderwater foto's cool joh. Is dat DE haai! Leuk jurkje ook met die bloemen :-)
    Zonnebrilfoto is ook leuk gedaan, je ziet jullie sachaduw ook echt :-)
    kxs

  • 11 Juni 2010 - 21:38

    JANBART VRdC:

    Daar wordt wat afgezongen in Australia !
    Wij zitten momenteel in de Midlands in Engeland waar wij een weekje blijven maar blijven jouw avonturen op de voet volgen zo je ziet !
    Fantastisch reisverslag en alle complimenten van Ria & Janbart uit Breda.
    Wishing you all the very best !!

  • 11 Juni 2010 - 23:11

    Sharis:

    Leuk verhaal joh!
    En al die foto's echt super! ;-)
    Gelukkig ben ik niet jaloers aangezien ik alles zelf ook meemaak! Haha
    Heb een erg leuke tijd met je!

    DIkke kus

  • 12 Juni 2010 - 18:45

    Margo Wichers:

    Hey die Nathalie,

    Fantastisch wat je daar allemaal ziet!!!
    Prachtige foto's heb je gemaakt, geniet ervan!! We blijven je volgen!

    Groetjes,
    Harry en Margo

  • 13 Juni 2010 - 14:26

    Oma:

    je heb het weer heel leuk gehad. Je ziet heel erg veel en je beleefd nog meer om zo te lezen.
    Elke wbj wordt gevolgt samen met je moeder. Vind
    het erg leuk om het allemaal van je te lezen.
    De fotos zijn bijzonder
    mooi. Ik kijk uit naar je volgende avontuur. Gezellig dat je nu ook er iemand bij heb om al je avonturen te beleven dat maakt het allemaal toch wat gezelliger.
    Ik wens jullie samen nog heel veel plezier en blijf die mooie fotos sturen.

  • 14 Juni 2010 - 10:01

    Chantal:

    hier weer een berichtje van sjaan!het duurde ff voor dat ik het gelezen had, pfff wat een tekst.
    wel erg leuk weer, jullie komen ook steeds meer mooie dingen tegen he, wow! ik moet jullie wat vertellen ik heb gewoon een boete voor te hard rijden! toen ik ging shoppen met jes hoe vind je die? he een hele fijne reis nog en tot jullie volgende berichtje! nog bedankt voor jullie belletje vond ik erg leuk!

    dikke kus mij en jus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mackay

Australie

En toen ging ze naar australie...

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2011

Tuatapere

13 Januari 2011

overstromingen

02 Januari 2011

20.000 km later...

19 November 2010

update of nat's life...

26 September 2010

eindelijk!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 65000

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: