kia ora!! - Reisverslag uit Inglewood, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu kia ora!! - Reisverslag uit Inglewood, Nieuw Zeeland van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

kia ora!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

08 September 2008 | Nieuw Zeeland, Inglewood

kia ora!!

Ik ben weer terug in de bewoonde wereld! Donderdag was de dag dat Jenny mij verliet :-( Ze ging om half 9 op de bus naar het vliegveld. En toen was ik alleen, Ik ben naar Iep gegaan en toen heb ik daar een east as trip geboekt. Dit houd in dat je met de bus vier dagen over de oostkust van het noordereiland cruist. Klinkt goed dacht ik. Toen ben ik nog naar de bank geweest om wat dingen te regelen en die jongen die mij hielp jaja je raadt nooit...
hou maar op met raden ik zeg t wel gewoon, uit het pitoreske holland! hij woont hier al 3jaar en zn nederlands was niet helemaal meer top maar t was wel leuk ik heb een uur bij de bank gezeten! Om 6uur moest ik op de bus naar Rotorua waar ik net de dag daarvoor vandaan kwam maar ja wist ik veel. Om nog even wat tijd te doden ben ik nog maar ff een boek ingedoken. Toen richting bus. In de bus gebeurde het... Het sloeg in, eindelijk, Ik was alleen en t gaat echt beginnen nu ik moet t helemaal zelf gaan doen en geen nederlander in de buurt om mee te lullen omdat dat gewoon makkelijk is. Dus ik stiekem een beetje janken in die bus en niemand die zei, stel je niet aan you will be fine! Dat eenzame gevoel duurde ongeveer 10minuten en heb er ook geen last meer van gehad dus no worry's! Om half 11 kwamen we aan bij het hostel. Ik was samen met een duitser(maxi) die werkt bij iep sterker nog ik had me trip bij hem geboekt. Toen zijn we samen naar de lavabar gegaan dat zit er naast en is een backpakkersbar. Toen was het half 2. En toen was het 7uur en ging ik ontbijten in me up behalve dat t koud was in die toko was dat geen probleem hoor! Toen ff een rondje gelopen en terug naar het hostel en maar weer ff in me boek om wat tijd te doden. Ja tijd, op naar de bus! De chauffeur zat beneden al op mij en maxi te wachten de bus zat al vol geladen alleen wij nog dan konden we op de naar de oostkust. Wel geteld(en dat is met chauffeur) waren we met zn 5e :-) Rex de chauffeur,ik,maxi,pete uit liverpool en mikiyasi uit japan. And off we go. T begin was een beetje moeizaam maar ik had er zin in! Onderweg vertelde rex een verhaal uit maori geloof over een boom en voor geluk moet je m knuffelen. Dus hij gestopt bij de boom en wij lekker knuffelen! Maar ik was niet helemaal tevreden en stelde een groepsknuffel voor dus wij allemaal om de boom heen en lekker knuffelen. Zo hebben we meerdere stops gemaakt op plekken waar maori verhalen bij hoorde en rex vertelde ons alle verhalen echt super interesant!!! Rex is een oudere man en heel wijs en echt een schat van een kerel. Zo verteld hij ons onderweg dat we zondag naar een marei gaan en dat we een maorilied moeten leren en daar moeten op voeren want dat hoort in een marei(een soort van heiligdom zie het als een kerk alleen het ziet er totaal niet zo uit en zo word het ook niet gebruikt) Toen kregen we de tekst: Pokarekare ana nga wai o waiapu Whiti atu koe hine marino ana e E hine e hoki mai ra Ka mata ahau I te aroha e. 2 dagen hadden we om dat te leren! pfff... Onderweg nog even een pitstop want hier zit naar zeggen een ijssalon met de grootste ijsjes in nz dus bestel maar 1scoop! Hokey Pokey dan maar he!Nou echt zo'n ijs heb je nog nooit gezien in nederland zijn dat 4bollen op elkaar gestampt! Heerlijk.Aan gekomen op het verblijf adres, Een homestay in tekaha bij maori's word er eerst een hongi gedaan in de dit geval raak je dan jouw neus met zijn neus 2x aan dat betekend dat je elkaars adem deelt! Dit huis is echt geweldig en het uitzicht nog 100x mooier aan een blackbeach. Toen zijn we maar in de hottub gegaan om vandaar uit de zonsondergang in zee te bekijken!(en jullie maar werken om die tijd :-)) S'avonds hebben we nog een beetje aan ons lied geoefend. Volgende ochtend om 7uur om om de sunrise te zien, k*t bewolkt nou ben er nou toch uit. Ontbijtje afscheid en door. Toen zijn we een stukie om gereden om naar een vuurtoren te gaan waar uiteraard ook weer een intersant maori verhaal bij zat. Daar aangekomen moesten we omhoog lopen (dat had ie er niet bij gezegd) 750 treden ofzo! Ik had al spijt toen ik begon na als laatste alleen boven te zijn gekomen vond ik t eigenlijk niet zo bijzonder... Maar goed so much voor ochtengymnastiek. Aan gekomen op ons volgende adres gingen we paardrijden. En je raad het niet een nederlandse vrouw en een nederlandse meid(mooi!als ik er af val hoef ik niet in t engels te schelden) Behalve dat het regende, mijn paard natuurlijk als enige 2x off track ging, de pijn in me reet en de 3 blaren op mijn pinkie's moet ik zeggen dat t echt geweldig was! The scenery was amazing!! Toen we bevroren terug kwamen in de verlaten cabin's ben ik gaan douchen. Daarna gingen we bonecarving doen! Ja ik heb een eigen bonecarving gemaakt!(een soort tribal, met betekenis, uit een stuk bot veilen) Daarna een piepklein bbq in de regen en natuurlijk nog een beetje zingen voor morgen. Gingen we Whale rider kijken dat is een film over de maori's die hier vlakbij is op genomen in het dorp en in de marei waar we morgen moeten gaan zingen! 6uur weer op want hier vandaan moet je de sunrise zien want dit is het uiterste puntje en dan ben je dus de eerste in de wereld om m te zien! Eerst moesten we nog een stukje lopen en ja hoor alleen maar blubber net als bij de abbycaves. Ik denk bekijk t ff ik doe lekker me schoenen uit! Wij naar boven en bijna tot onze knieen in de blubber maar ja als je de 1e wilt zijn moet je er wat voor over hebben! gv*d weer bewolkt precies daar! Sta je dan om 6.20 met je poten helemaal onder de blubber voor NIKS! Pancake's van rex als ontbijt en op naar whangera nu moest het gaan gebeuren! Aan gekomen bij de marei werden we door gezang verwelkomt in de marei en toen moesten wij ons lied terug zingen daar op... Pokarikari ana.... T ging top helemaal vloeiend! Nog ff een hongi er achteraan, deze was neus en voorhoofd dan deel je je adem en je wijsheid! Ik zal je niet vervelen met mijn intresse maar dit was echt zo intessant! Ze vertelde van alles over de maoricultuur. Aangekomen in tatapouri gingen we rocksliding doen dan glij je op een soort plank/matrasje achtig ding van een hele steile rots af waar een dus laagje water over loopt. En dat gaat hard joh! Ik heb t op film! terug nog even langs een waterval gereden waar je achter langs kan lopen! Daarna hadden we een bbq en een kampvuur. En zongen we ons lied nog even omdat we t nu toch kenden. half 12 naar bed en 6uur weer op want de sunrise hier... En je hebt ook nog kans op pinguins! Nou natuurlijk allebei niet! Toen gingen we om half 9 ofzo stingray's voeren dit zijn grote roggen! Ook weer heel vet! heb m ook nog ff geaait :-) En toen weer terug naar rotorua! Ik ben vanmiddag bij een tattoo artist geweest voor een schets en morgen ga ik terug om te kijken wat het is geworden! Mijn tijd zit er bijna op. Bedankt voor t lezen en ik houd jullie op de hoogte van mijn avonturen! kxs

  • 08 September 2008 - 08:30

    Jess:

    Hey Sis,
    Wat een heerlijk verhaal weer!
    Zo te lezen heb je het super naar je zin gehad op die trip!
    Ook al was Jenny er niet meer! :-(
    Zo leuk hoe je dat schrijft... 'we zijn ook nog ff bij een waterval geweest waar je achterlangs kan lopen!'
    Echt alsof het heel normaal is allemaal!!! hahah....
    Maar wat nu?
    Werken?
    En een tatoo!
    Gaat het toch eindelijk gebeuren!!!
    vet hoor!

    Dikke kiss from your sis!!


  • 08 September 2008 - 08:39

    Chantal:

    hey chicky
    heel vet al die verhalen, maar kan je al die filmpies wel op je camera kwijt je blijft een jaar en je heb nu al heel wat gedaan?! werken? ik dacht dat je op vakantie was met al die mooie verhalen! is het potje alweer leeg? nee toch ;-) ennuh we missen jou ook hoor heel stiekem!!
    dikke kus ons

  • 08 September 2008 - 10:31

    Daphne:

    He meid!!!

    jeeeeeh komt je tattoo eindelijk? ben echt super benieuwd als je m hebt ff foto maken en mailen he!!! wordt ie groot? wat voor stijl? me vader was vrijdag jarig en die gaat de tattoo die hij krijgt hier in maastricht zetten. echt grappig!
    enne paardrijden? jij? ik dacht dat ik de paardenliefhebber was haha! hier gaat verder alles z'n gangetje.. alweer me tweede weekje op school nu.. pfffff tis echt wennen!!! maar ja in oktober gaan we weer een weekje op vakantie!

    kus

  • 08 September 2008 - 12:36

    Moeder:

    KIA ORA TO YOU TO.
    Wij hebben de top 10 kaart opgehangen kunnen wij goed volgen waar je allemaal ben geweest.
    Het was super om je stem vanmorgen weer te horen
    en zo onverwachts. Had niet gedacht dat ik vanochtend om 10uur met
    je samen Pokarekare ana
    zou zingen maar ik kon hem nog wel zowaar want dat is vele jaren geleden dat ik die heb
    geleerd, en dan samen met de poi poi maar misschien doe je dat ook nog wel.
    Nou je doet,ziet,en beleeft van alles so good for you and enjoy.
    en wij werken wel.
    Pinguins kan je nog volop zien down in Tairoa Head, Dunedin
    at the pinguin place dat is ook heel erg leuk kan je ze helemaal volgen zonder dat ze jou zien. Nou er komt nog zoveel moois dus doe rustig aan en laat het allemaal bezinken. Ben ook wel heel nieuwsgierig naar die tattoo.
    Nou geniet verder,there are no dul moments in your life at the moment.
    Cheers.


  • 08 September 2008 - 16:10

    Pa:

    Wel Nathalie wat een avonturen weer meegemaakt. Die hokey pokey ijs is volgens mij de beste in de gehele wereld. Wat verlang ik daar nu weer naar .... Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat en je op een kort momentje na geen last van heimwee hebt nu je min of meer alleen op pad ben gegaan. Kia Ora is het eigenlijk overal in dit gastvrije land. Wat is dit land toch qua natuur veel mooier dan ons eigen kikkerlandje heh. Ik hoop binnenkort ook wat foto's op deze site van je terug te vinden. Nou stoere dochter veel plezier nog daar down under en denk zo nu en dan nog eens aan ons ...

  • 08 September 2008 - 17:43

    Aly:

    ik vind het geweldig leuk om deze mail te lezen en dan die ene traan wat eerlijk van je .Veel liefs Gerard en Aly

  • 08 September 2008 - 17:56

    Yvonne:

    Men!! Wat kun je een hoop doen, he, op een dag!
    Foto's wilen we zien!!
    Want zien is geloven, toch. Ben benieuwd naar je tattoo. Denk dat je steeds meer overtuigd raakt van het feit dat je 'm daar moet laten zetten, of niet? Geniet lekker verder, dikke kus

  • 08 September 2008 - 19:04

    Yolanda:

    He wijfie,
    Top om te horen dat je het naar je zin hebt. Je doet echt gave dingen. Ik dacht dat je het nog wel ff zwaar zou krijgen als Jenny niet meer met je zou reizen. Nou gelukkig was het dus maar even. Nou ben onwijs benieuwd naar foto''s. Heb je die DJ nog gemaild? Nou, ik kijk weer uit naar je volgende verhaal. Zo'n reis zit er voor mij voorlopig niet in met Milan en de twin, maar zo heb ik nog een beetje het gevoel dat ik met je mee reis. Nou de groetjes van Rob en natuurlijk van mij ook.

    x

    p.s. Ik heb nou wel al weer zin om te stappen hoor. twins slapen eindelijk de nachten door.

  • 09 September 2008 - 14:05

    Sonja:

    hoi nathalie,

    Ik krijg helemaal de vakantie kriebels als ik dit lees. Ik vind het echt super tof om de reis, zo met je meetebeleven. Ik mis de woensdag wel zo.
    Maar geniet maar lekker van alles wat je ziet en doet.

    groetjes sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Inglewood

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Once more from Tuatapere

17 November 2016

Tuatapere

03 Juli 2009

laatste avontuur :-(

30 Mei 2009

weer een geweldig avontuur!

12 April 2009

kale muur, help!!!
Nathalie

de outfit waar ik 6geweldige uren in gewerkt heb :-)

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 64988

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 17 Mei 2012

Thailand, Laos

02 Januari 2012 - 24 Maart 2012

Werken in Oostenrijk

13 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

avontuur in italie

26 Augustus 2008 - 07 Juli 2009

Nieuw Zeeland

02 Februari 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: