eerste echte avontuur - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu eerste echte avontuur - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veen - WaarBenJij.nu

eerste echte avontuur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

11 Mei 2010 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Daar ben ik dan met me eerste echte avontuur :)
Ga er maar even voor zitten eindelijk wat spanning en sensatie…

S’ochtends moesten we al heel vroeg op om de bus te halen en toen we eindelijk
Ontwaakt waren stonden we al in de dierentuin. Australia zoo is de dierentuin van Steve Irwin en die blijkt onwijs groot! Uiteraard waren er veel dieren te zien maar ook hebben we een olifant gevoerd, hebben we een vogel en natuurlijk krokodillen show gezien en we zijn op de foto geweest met een enorme slang om onze nek en een kleine alligator in onze handen. Was een hele leuke dag.

Vanuit de dierentuin zijn we meteen doorgegaan met de bus naar Noosa.
Daar aangekomen werden we opgehaald door Brad onze nieuwe couchsurfvriend :)
Met Brad hebben we van alles gedaan, hij heeft ons Noosa goed laten zien we zijn op plaatsen geweest waar we anders niet geweest zouden zijn. We zijn naar de markets geweest, een concert in t park, zongondergang picknick bij de rivier en ook een op een berg, kampvuur op t strand, wandeling in het nationalpark en uiteraard naar t strand. Ook had Brad een legertank! En wij mochten een stukje mee rijden op z’n tank! Nou dat doe je ook niet dagelijks! Was erg leuk bij Brad! Maar we moesten we door…

Op naar de kajaktrip! Daar aangekomen zagen we al vrij snel onze eerste baby huntsman! Dat is een hele hele grote spin maar t was dus een baby gelukkig maar toch nog eng! De eerste nacht zouden we door brengen in een ‘bed’ maar dat leek meer een hangmat en het was ook geen afgesloten gebouwtje! Alles stond gewoon midden in t bos en was met een zeiltje afgesloten. De wc was een gat in de grond met geweldige uitzichten na het openen van de deksel…
De 2nachten er na moesten we in een tentje slapen zonder matje en kussen!
Gelukkig hebben we de eerste avond Ben ontmoet die daar werkte en hij bood ons zijn 2persoons luchtbed in zijn tent aan :) Whoehoe!
Het kajaken de eerste dag was hard werk en vrij saai en sharissa was verbrand, kreeftrood is niet haar kleur kan ik erbij vertellen :-p
De volgende dag ging zij dus maar niet mee kajaken. De 2de dag was wel leuker. We hebben pelikanen gezien en wilde kangaroo’s en we zijn naar t strand geweest.

Daarna gingen we weer door naar Rainbow beach! Hier kregen we inlichtingen over de do’s en don’ts op Fraser Island en de volgende dag gingen we op avontuur!
Met een groepje van 8 zaten we in 1 auto, Sharissa ,ik en een engelse jongen (Steve) waren degene die komende 3dagen gingen sturen!
Fraser Island is werelds grootste zandeiland dus zand op onverwachte plekken gegarandeerd! Eerst gingen we naar lake makenzi en dat was echt een heel mooi meer! Een klein stukje paradijs! Daar gingen we zwemmen en toen begon t helaas pijpenstelen te regenen Weer in de auto reden we terug naar het strand en toen mocht ik rijden :) We hadden een lijstje meegekregen met de tijden dat het veilig was om te rijden (eb en vloed) Ik reed het strand op en omdat de hightide nog maar net begon terug te trekken had ik dus maar een klein stukje om op te rijden en het was zacht zand! Dat rijd echt niet lekker. Niet veel later kwamen we tot stilstand in een voor ons gevoel 90graden positie! Iedereen kneep hem en degene aan ‘de onderkant’ zijn snel de auto uitgegaan. We dachten allemaal even dat we zouden kantelen! Heb ik weer! Uiteindelijk kwam er een andere auto van onze groep (we waren met 5auto’s) en die jongen zei je moet ff dit en dat doen dus ik zei doe jij dat maar ff dan, dus hij stapt in en rijd die auto zo dr uit! Hij kwam uit Israel en zat in t leger dus hij doet schijnbaar niet anders dan in een zandbak rijden.
Toen we weer konden rijden kwamen we de rangers tegen en die zeiden dat we helemaal niet hoorden te rijden omdat het nog vloed was! Dus we waren verkeerd ingelicht! Lekker is dat! We hebben de rangers gevolg naar de dichts bijzijnde kampeerplek en daar hebben we onze tentjes opgezet. En toen moesten we als nog kramperen zonder matjes en kussens!
De volgende dag gingen we naar Indian Heads (een uitkijkpunt op een rots die uitsteekt in de zee) en daarna zijn we naar de champagnepools gelopen. Dit zijn een soort van baden die door rotsen worden gevormd en doordat de zee tegen de rotsen aanslaat en dan in die ‘baden’ terecht komt krijg je allemaal bubbeltjes.
Daarna weer een stuk terug gereden en weer kamp op gezet. S’avonds zijn we vanaf de camping naar het shipwreck gelopen.
Op Fraser Island lopen dingo’s dat zijn eigenlijk gewoon wilde honden en die houden van een makkelijke, snelle hap dus die lopen voortdurend om het kamp heen op zoek naar ons eten! Wild plassen moest dan ook in groepjes zodat er altijd iemand op dingowacht kan staan zodat je niet opeens in je kont word gebeten :-0 Deze avond waren wij onze ‘zak’wijn (goon) kwijt geraakt! Bleek dat een dingo de zak uit onze coolbox had gehaald! De gaatjes van zn tanden zaten erin en de zak lag achter de auto. Wij dachten dat ie gestolen was door iemand maar t bleek een dingo te zijn geweest! Haha
Volgende dag heb ik weer gereden en toen zijn we naar nog een meer geweest. Lake wobby geloof ik dat het heette. Na een lange wandeling waren we er en toen begon het te regenen! Even gezwommen en toen weer terug gelopen. En op de weg terug naar de boot hebben we nog een hele grote schildpad gezien op het strand even gestopt dus maar hij was dood
Terug in Rainbow beach moesten we de auto schoonmaken en daarna moesten we nog 1,5uur wachten op de bus. Eenmaal in de bus waren we op weg naar Hervey Bay! Daar konden we eindelijk weer douchen :) en op een matras slapen :) In Hervey Bay zijn we nu en ook hier zijn we weer aan het couchsurfen. Vandaag waren ons hoogtepunten de was doen, nagels lakken en pizza eten! Morgen zullen we even Hervey Bay verkennen en dan als we zin hebben gaan we weer door naar Bundaberg.

Nou dat was het wel even voor nu! Als je het gered hebt om dit hele verhaal te lezen, Dank je wel! Ik heb als t goed is fotoruimte van me pappie gehad dus ik heb natuurlijk ook nog wat leuke/mooie kiekjes om met jullie te delen!
Tot de volgende keer
kxs

• 11 Mei 2010 - 12:58

Daphne:

Nou ik heb het geschaft hoor!!!! hahahah. Wat een verhaal! Maar wel allemaal toffe dingen.

En nog vet mooi weer daar! Lekker hoor! Ben jaloers op jullie!

Dikke kus

• 11 Mei 2010 - 13:05

Nathalie:

Oja de foto van het pakje waar ik toen in moest werken heb ik even als profielfoto ge-upload dus die staat bovenaan :-)

• 11 Mei 2010 - 15:37

Moeders:

Het was weer fijn om je stem weer te horen naar 4 weken. Het is weer een fraai avontuur geweest en natuurlijk ben je nog lang niet klaar.
    Je heb een lekker vakantie kleurtje gekregen zie ik, het staat je goed. Mooie fotos.

• 11 Mei 2010 - 17:48

Jess:

Joh sis,
    Leuk verhaal!
    Eindelijk veel vette dingen gedaan :-)
    Ik ben jalours.
    Ook echt vette foto's!
    Ziet er goed uit!
    Gelukkig heb ik jullie vanmorgen nog f op skype gesproken, is toch ook altijd wel weer ff leuk.
    Nu helemaal want het was alweer een tijd geleden!
    Mooi pakje trouwens!
    haha... dat je daarin over straat durft!

Veel plezier nog.
    love you
    je ALMAZ-je

• 11 Mei 2010 - 20:11

Pappie:

Waauw wat een belevenissen weer daar in het verre Aussie land. Mooie profielfoto geplaatst hoor. Ik kan nu zien dat dit pakje je erg goed staat ..... Goed je stem vanmorgen weer even gehoord te hebben. Take care and by, by

• 11 Mei 2010 - 20:39

JANBART VRdC:

Wow! Wat zal het druk geweest zijn in de straten van Brisbane toen jij daar liep te flyeren in dat strakke pakje Nathalie!
    Fantastische foto's van die slangen en enge dieren!
    Ik wist niet dat er op Fraser Island dingo's rondliepen:gewaagd dat je daar een foto van hebt genomen want het zijn toch wilde honden...en die kunnen bijten hoor!!
    Wij zijn ook in Bundaberg geweest en dat was heel interessant en de moeite waard-(ze maken er o.a.
    Ginger Beer en je kunt zien hoe dat gaat)Veel plezier en tot het volgende reisverslag!
    Ria & Janbart
    van Rossum du Chattel

• 12 Mei 2010 - 18:22

Wilma Schilder:

Jij maakt weer genoeg mee heel erg leuk voor je xxx

• 13 Mei 2010 - 16:49

Yvonne:

Tof verhaal, lekker kort:)
    Maareh, op die ene foto: welke ben jij en welke is Skippy?

Hier alles ok, behalve het k#@#@weer.
    We zijn lekker ff een weekje naar Madeira geweest, geweldig eiland, een grote berg eigenlijk, alles rete-steil. Maar mooi!!!!!
    Wacht maar tot je mijn foto's ziet:-)

Nou lieffie, geniet lekker verder. Wij gaan wel weer aan het werk!
    XXXX

• 14 Mei 2010 - 19:39

Nel:

Leuk om jou verhaal ook te lezen en je foto,s te zien. Jullie vullen elkaar leuk aan zo. Ontzettend fijn dat het zo goed gaat samen daar Down Under. Veel plezier verder.

• 14 Mei 2010 - 20:32

Erik:

Ziet er allemaal weer super uit!!! Surfse en niet te veel pizza he, pakje staat je goed! :-)

Heel veel plezier saampies en kijk weer uit naar jullie volgende avontuur.

Kus.

• 16 Mei 2010 - 14:43

Joke En Kees:

Dat was a long story, maar hartstikke leuk.
    Weer veel beleefd.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes van ons.

• 16 Mei 2010 - 15:08

Oma:

Hallo Nathalie, het gaat zo te horen goed met jou.
    Maak het meeste van je vakantie en niet te lang weg blijven want ik mis je.
    Nog heel veel plezier en wij lezen graag weer je volgende verslag.
    Heb ook genoten van je mooie fotos.

• 18 Mei 2010 - 17:50

Marita:

Hee schat,
    Ben blij te horen dat je eindelijk aan het avonturieren bent en het volgens mij behoorlijk naar je zin hebt ;-).. Vind het echt super cool om je verhalen te lezen, dat brengt al mijn herinneringen weer terug. Geef een kus aan Sharissa en op naar je volgende avontuur.. Waarschijnlijk White Sunday??? Heeeeel veeel plezier in ieder geval en spreek je snel weer XXX

• 18 Mei 2010 - 21:25

Rieuwert:

He wat doet sharissa daar op die foto?

• 25 Mei 2010 - 10:03

Bob:

Leuke foto's, mooi verhaal. Is dat een kreeft? Nee, dat is Sharissa!
    Hey bedankt voor die koele fles cool houders.
    xxxBob